Ok, ik heb een Radeon AIW 9800SE @ Pro (pipelines zijn in orde, zo met garantie gekocht in Duitsland destijds) in mijn PC zitten. De PC stond aan, alles werkte naar behoren. Op enig moment reboot ik de PC, en vervolgens start ie niet meer op. Er komt een melding dat de extra stroomkabel naar de videokaart niet aangesloten is. Dit had ik al eens eerder gehad, dus ik een beetje aan de kabels geprutst, maar dat mocht niet baten.
Toen bedacht ik me, dat het kabeltje misschien geen stroom doorgaf. Dus (en nu komt mijn fout
) ik pak een schroevendraaiertje met LEDje erin om te kijken of er stroom doorgaat, terwijl het kabeltje ook in de videokaart zit (er zit ook nog een 4pin molex aansluiting in de kabel). Op het moment dat ik het controleer, herstart de PC terwijl ik een licht "tsjik" geluid hoor. Mijn monitor krijgt geen beeld meer en schakelt zichzelf uit.
Vervolgens ging ik eens via mijn laptop GoT doorspitten, en heb een tip opgevolgd die ik tegenkwam: laat de stroom voor een wat langere tijd van de computer af. Ik heb dit gedaan, en als ik nu de PC opstart krijg ik wel beeld, alleen het is compleet corrupt; ik krijg blauwe/groene lijnen te zien, rechthoekige balkjes met groen en grijs, rode puntjes etc. etc. In Windows is het ook een kleurenfeest en de muiscursor is ongeveer 2 bij 2 cm en heeft de kleuren groen, blauw, bruin, rood.
Betekent dit nu dat deze gpu voorgoed stuk is, of is er nog iets dat ik kan doen om hem weer werkend te krijgen? De stroom doet het in elk geval weer
en daar ging het in eerste instantie om.
Alleen dat nu misschien de kaart geheel kaduuk is, dat is minder mooi.
Toen bedacht ik me, dat het kabeltje misschien geen stroom doorgaf. Dus (en nu komt mijn fout
Vervolgens ging ik eens via mijn laptop GoT doorspitten, en heb een tip opgevolgd die ik tegenkwam: laat de stroom voor een wat langere tijd van de computer af. Ik heb dit gedaan, en als ik nu de PC opstart krijg ik wel beeld, alleen het is compleet corrupt; ik krijg blauwe/groene lijnen te zien, rechthoekige balkjes met groen en grijs, rode puntjes etc. etc. In Windows is het ook een kleurenfeest en de muiscursor is ongeveer 2 bij 2 cm en heeft de kleuren groen, blauw, bruin, rood.
Betekent dit nu dat deze gpu voorgoed stuk is, of is er nog iets dat ik kan doen om hem weer werkend te krijgen? De stroom doet het in elk geval weer
.... Ik weet het ook niet