Toon posts:

Travelstar 10G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een dell inspiron 2500, maar die HD is stuk. Ik heb een andere laptop, met een travelstar 7K60. Maar die laatste heeft "pinnetjes". De stukke HD is ook een travelstar (IC25N010ATDA04-0). Maar die heeft geen pinnetjes, maar een "uitsteeksel". Maken ze die HD's nog met die "uitsteeksels". En heeft dat een speciale naam zo"n aansluiting? Want zou zo aan een nieuwe ( 2de Handse ) moeten geraken...

Het gaat dus over deze HD: http://www.compgeeks.com/details.asp?invtid=IC25N010ATDA04-0

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:05

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Volgens mij zit in die dell's een frame'pje om die harddrives welke je over kan zetten. Deze zit meestal met schroefjes om de drive gemonteerd.

En om het spannend te houden hebben veel merken hier elk hun eigen versie van. :(

Powered By C8H10N4O2

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:53
sterker nog is gewoon een plugje wat over de ata aansluiting zit. Voorzichtig eventueel met mesje los wrikken.

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

PROnline schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:57:
sterker nog is gewoon een plugje wat over de ata aansluiting zit. Voorzichtig eventueel met mesje los wrikken.
Meestal zit er aan het "plugje" ook een frame.... Eerst losschroeven dus. ;)

Powered By C8H10N4O2

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:53
doelde op de Dell. Heb zelf een latitude en een inspiron 510m in huis.

Verwijderd

Topicstarter
jep, ik had niet gezien dat er zo een stom ding op zat.
sorry... en bedankt voor de uitleg!

Ik heb nu die harde schijf vervangen, maar zit nu met het probleem dat die niet herkend wordt. Ik heb in de bios eens gezien, ze wordt dus niet herkend, en heb dan via load bios defaults aangeklikt. Maar dat helpt niet veel. Ik heb al geprobeerd om de batterij van het moederbord eventjes te resetten zodat de bios gereset wordt, maar vind nergens iets. Die oude ( maar stukke HD: werkt nog gedeeltelijk: crasht na 15 min altijd) wordt wel steeds herkend. Nochtans is de vervang HD ook een travelstar, maar dan ééntje van 30 gig ( andere is ééntje van 10gig). En ik kan dus ook niet handmatig in de bios die HD instellen, want in bios staat Hard drive: None. En kan dit niet anders instellen, want kan deze optie niet eens aanklikken. Iemand enig idee om het op te lossen?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 11:16 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:31

The Third Man

The Third Jellyfish

FAQ raadplegen? Bios upgraden?

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Je hebt niet toevallig een admin password op je bios zitten ? Want als dat zo is heb je nog een "leuk" (ik bedoel landurig) klusje voor de boeg.