Toon posts:

[BIOS setting] NCCH-DL + Xeon 3GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik zit hier wat met m'n nieuw speelgoed te spelen , maar weet niet goed welke setting ik juist moet hanteren in m'n bios.

Ik heb namelijk ( zoals de topic het zegt ) een NCCH-DL mobo van Asus met daarop een Dual Xeon's 3 Ghz. Welke settings zet ik het best voor :

CPU CLOCK en CPU CLOCK RATIO ?

cpu clock gaat van 200 - 233
cpu clock ratio keuze uit 14 of 15

Momenteel heb ik 200 en 15

Is dit een goede keuze ? Moet ik deze verhogen van m'n cpu clock voor betere prestaties of is dat ongezond overklokken ?

Het is namelijk zo dat ik daarnet een virtual drive toevoegde onder windows, moest m'n pc effe herstarten en kreeg ineens de melding : CPU CHANGED , check details in bios and save ! -- Zeer vreemd. Weet niet waarom die dat deed, en zo kwam ik dus op deze settings. Hopelijk niets ergs , bij iemand al eerder voorgekomen ?

Graag advies , alvast bedankt !

Greetz,
DiGiTi

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gewoon op 15x 200 laten draaien, niets aan de hand.

Een paar MHz'en meer kan niet kwaad, maar je hebt er feitelijk niets aan. De prestaties schieten niet gelijk omhoog ofzo. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ow dat komt wel vaker voor, zelfs als je een floppy drive aansluit dan moet je al in het BIOS gaan kijken omdat boot-instellingen veranderd zouden zijn ;) dus ik neem dat altijd maar met een korrel zout ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niks om je druk over te maken idd. En wat betreft die instellingen: neem de handleiding van je moederbord eens rustig door voordat je gekke dingen gaat denken / doen ;)

De FAQ van dit subforum is ook vrij informatief. Daarin staat o.a. het een en ander over de FSB ( de "CPU CLOCK" dus) en de Multiplier (de "CPU CLOCK RATIO" dus): PMG FAQ. Neem deze ook aandachtig door, zo zie je nog wat van de wonderlijke wereld van de Hardware ;)