Toon posts:

Unlocken PII 400 mogelijk??

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderwerp

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
nee :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
nee helaas

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Neen.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Kan wel als je een processor hebt voor augustus 1998. Heb je zo'n processor? Zo ja :), dan wordt het afplakken of bij een Abit mobo in BIOS knutselen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe afplakken?
Ik heb geen abit maar een Asus p2b Mobo

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Mijn pII400 heb ik lopen op 448 mhz, hoger krijg ik hem niet.

Op hoeveel mhzjes loopt ie bij jou dan?

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Ik heb dus zoon CPU van voor aug '98, zonder multiplierlock >:)

Is origineel een P2-333, maar loopt als een zonnetje op 500mhz.

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

jups kan idd als het er een is VOOR die datum! na die datum zijn de multiplier instelling ECHT ingebakken in de processor...

VOOR die datum zijn de mplier instellingen gedaan dmv een weerstandje die achter PIN 21 zit... het is dus zaak om een miniplakbandje ofzoiets over pin 21 te plakken ( of pin 21 uit je socket te slopen, wat ik niet kan aanraden :D )

Ik heb het zelf ook geprobeerd helaas zonder suc6.. het lukte me alleen om mn p2-400 op te voeren dmv de FSB naar 106Mhz * 4 = ~424Mhz

er is ook heel moeilijk info over te vinden... maar met goed zoeken vind je wel wat..

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Ik heb helaas (zie sig) eentje na augustus en moet hem afplakken. Maaruh, hier begin ik echt niet aan. Hij doet het nu nog goed, dus waarom zou ik? Hij loopt nu wel erg lekker op 196 en FSB op 124 met standaard PC100 geheugen (Hyundai)

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 13:46 schreef Pascal het volgende:
Ik heb dus zoon CPU van voor aug '98, zonder multiplierlock >:)

Wat voor type Mobo heb je dan ???
Ik heb ook zo'n CPU en die van mij krijg ik niet hoger dan 416MHz.

Verwijderd

cool dat wist ik nie :) ik heb ook nog een pII van voor aug 98 morgen die pin is afplakken, ik heb er een msi mobo voor en daar kun je je multiplier verzetten in bios :)

Verwijderd

kan er me wem iemand zeggen waar die pin21 zit ? :p of een url geven ofzo ? :)

• Goingin
  • Laatst online: 19-08 21:54
Krijg ineens een superingeving hiero.

Ik heb een Dell desktop pc hier aan mijn netwerk hangen die niet te overclocken is (valt te raden waarom :))

Nu heb ik nog een mobo + kast liggen voor slot 1, vh weekend zal ik eens ff de boel overzetten en kijken of dat een beetje wil draaien :P

Verwijderd

Met het afplakken van pen 21 verander je dat de cpu niet als een 66mhz fsb herkend wordt,
Maar als een 100mhz fsb cpu.
Dit kan b.v. ook met de pen a14 te onderbreken en er 2 weerstandjes op te zetten op de lijn naar het mb toe.
Dan herkend je bord de cpu als een 133mhz fsb.
De waarde weet ik ff niet meer zo uit mijn hoofdt.
Maar ik heb het hier met een unlockte p2 233 perfect werken.
En het hoogste wat ik hem gehad heb aan fsb freqentie dan is 146mhz met de multiplyer op 2 maal mischien dat ie nog hoger kan maar dat weet ik niet nooit geprobeerd.

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb dus zoon CPU van voor aug '98, zonder multiplierlock
Dit is een nutteloze opmerking, omdat alle p2's die op een 66Mhz bus draaien al te overklokken waren op de FSB en multiplier (alles onder 350 is 66Mhz)

ik heb zelf ook een p2-233 en p2-266 @ 333 en hoger draaien
Op donderdag 11 januari 2001 04:37 schreef Sik het volgende:
Met het afplakken van pen 21 verander je dat de cpu niet als een 66mhz fsb herkend wordt,
Maar als een 100mhz fsb cpu.
Dit klopt niet, omdat alle p2's boven de 350Mhz al op een 100Mhz bus draaien (afhaknelijk van wat voor geheugen je er in hebt zitten) Pin21 is puur zoals ik al zei op proc's voor augustes betreffende dat jaar, de pin waarachter een weerstandje zit die er voor zorgt dat de multiplier gelocked wordt, zodra je die af plakt zal er geen communicatie daar meer zijn en dus de informatie over de lock ook niet meer door komen...

alle proc' na die datum hebben een ingebakken multiplier setting en zijn dus niet meer te unlocken.

<dit alles komt uit info vergaard van vele sites op internet>
Dit kan b.v. ook met de pen a14 te onderbreken en er 2 weerstandjes op te zetten op de lijn naar het mb toe.
a14 is geen pen zoals ie op het voetje van een p2 te zien is (das p1 tot p 100-zoveel), en klinkt dus nogal als een moeilijkere ingreep dan alleen het afplakken van pin21 ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Op de ander kant van een slot 1 p2 en in iedergeval de eerste slot 1 p3's.
Zijn de contacten gemerkt als a...pen-nr.
Kijk eens op de site van arstechnica.com bij de how-to's & mod > hacking en cracking the bx chipset
En ook op tomshardware.com bij de guide how to get all 66mhz slot 1 cpu's running 100 mhz.
Dan zul je daar lezen dat de pen21 truck puur is om het moederbord te vertellen dat het om een cpu gaat met een fsb van 100mhz.
De cpu waar wij het over hebben zijn al unlockt wat de multiplyer betreft.
Dit werkt bv ook op alle s370>slot1 kaart. Mocht het er standaard al niet mee mogelijk zijn of met het gebruikte mb/bios.

Het singaal wat gelezen wordt op pen 21 & a14 is een vast te lezen logisch singaal wat niet verander als het moederbord aanstaat ook niet tijdens de boot.

Als je pen b21 hoog maakt (4.3Kohm) wordt een 100 mhz fsb gekozen.
En andersom als je m laag maakt (200ohm) een 66mhz fsb.
Dit singaal wordt rechtstreeks door het pll gedeelte gelezen wat de fsb freqentie bepaaldt.
Het pll stuurt dus op een 100mhz mb gewoon altijd een 1 uit en kijkt of deze hoog blijft
Zie ook de intel data doc's bv van een p2 300 (66mhz) en een p2 400 (100mhz)

Dit heeft dus niets te maken met de multiplyer.

Waar dit bv voor te gebruiken valt is dat als je bv een p3 450 op 100mhz hebt met een x mb.
En deze bv niet op een hogere fsb krijgt dan 112 mhz.
Zou het door de bios kunnen komen.
Hoe ik zelf denk dat dat komt is dat er in de bios het id van de cpu staat met de daarbij behorende fsb freqentie + een Lock/beveiliging die niet hoger mag zijn als zoveel % fsb speed.
En al zou je dan de pen a14 mod dan wordt de cpu als fsb met 133mhz herkent.
En bestaat er een kans dat je m op b.v. 120mhz krijgt.
Dit heb ik vaak meegemaakt als je bv zelf data naar het pll ic stuurd.
Met een zelf gemaakt data mhz tabelletje in het progje softfsb.
Soms kan je veel meer fsb snelheden gebruiken als je in de bios of met jumpers kan instellen ook bv voor de agp en pci difeder instellingen.

Verwijderd

Mijn pii-400 kan geen hogere bussnelheid aan omdat mijn videokaart het dan niet meer doet.
TNT1 van Asus moet 66mhz agpbus hebben anders draait hij niet dus moet ik wel de multiplyer gebruiken om over te klokken

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Kijk even bij Ome Tom;) voor de uitleg van het afplakken van pin B21.
Pagina: 1