Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tips over HDD's bevestigen

Pagina: 1
Acties:

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 21:33
Ik wil graag een kast van MDF maken en ben dus nu bezig om een ontwerp te maken waar alles een beetje in past.

Nou ben ik via de search al enkele andere topics tegengekomen over het maken van een kast met MDF, maar ik zit nog met een "probleempje"..

Ik wil namelijk een rack-geval voor 3 HD's maken, alleen weet ik nog niet hoe precies..
Het liefste wil ik zonder schroeven die HD's vast kunnen zetten (want ik wil niet al te veel gedoe als ik een HD moet verwisselen) en wat ik dus dacht is gewoon een klein rackje met ruimte voor 3 HD's en dan gewoon ervoor zorgen dat ze klem komen te zitten tussen het hout zeg maar...

Voorbeeldje (maten kloppen niet :p):
Afbeeldingslocatie: http://www.aaajeetee.nl/rackje.jpg
De lege ruimtes tussen de HD's is dan het MDF..

Ik vraag me alleen af of dit wel gaat werken..
Hoe zit het met bijv de trillingen die de HD maakt, worden die (erg) door het MDF overgebracht?

Zo ziet het er ongeveer uit dan (versimpeld en wederom kloppen de maten niet :p):
Afbeeldingslocatie: http://www.aaajeetee.nl/plaatje.jpg

De bovenkant wordt overigens een soort van deksel, dus ik wil eigenlijk de HD's (en andere hardware) van boven kunnen vervangen (mobo ligt "plat" in de kast)..

Nu ik er bij nadenk.. als iemand nog een ideetje heeft over de cd-drives 8)7

Heeft iemand hier tips/ideeën over, over hoe ik ze dan wel zou kunnen "bevestigen"? Het liefst doe ik dus niets met schroefjes en/of schroevendraaiers..

Alvast bedankt voor de hulp :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Sowieso ze niet zo "klemmen" tussen het hout zonder tussenruimte boven en onder want dan kunnen ze hun warmte niet kwijt..die dingen worden flink warm hoor, en dat vinden ze niet fijn geloof me :)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Wat ^^ zegt dus

Denk je een beetje aan de warmte? Als jij HD's gaat klemmen tussen hout is het wachten tot er een kapot gaat vrees ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Stoffel op 31-03-2005 17:18 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

MDF resoneert de trillingen lekker mee en zal niets bijdragen aan het koel houden van je schijven. Goed FANtileren dus. Verder zal het prima werken...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
Gewoon een schuif-bay kopen en die in je mdf-kast monteren? Er zijn gewoon bays waar je een HD stevig in kan klikken. Anders zal het niet echt stevig worden en inderdaad mogelijk gaan trillen.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik ben ook bezig met het maken van een case van mdf, en ik heb de bestaande hd/cd racks gebruikt, die kon ik er makkelijk uit slopen, een stuk makkelijker :) . Anders zou ik ze inderdaad tussen het hout klemmen, volgens mij valt het met trillingen wel mee.

[CM] Flightcase Mod

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Kunt toch ook de maten van je HDD's opmeten en een uitsparing frezen van 2 x 0.5 mm?
Dan kun je je ze gewoon in het rek "schuiven".
K'heb al 4 cases van hout gemaakt.. en lekker stil iig :D

[ Voor 23% gewijzigd door Jelte,89 op 31-03-2005 17:25 ]

Revive the guild!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 21:33
Ik was dus ook van plan om de fan op de voorkant door dat HD-rackje te laten blazen (en dus in de achterkant een gat erin :p)..
Punt is dat ik geen oude kast heb waaruit ik die HD-dingen eventueel uit zou kunnen halen..

@Jelte:
Dus gewoon aan beide lange zijden 0.5mm ruimte uit het hout zelf halen (aan de bovenkant niet, zodat ze nog wel klem zitten) en toch hun warmte kwijt kunnen?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

ajt schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:33:
Ik was dus ook van plan om de fan op de voorkant door dat HD-rackje te laten blazen (en dus in de achterkant een gat erin :p)..
Punt is dat ik geen oude kast heb waaruit ik die HD-dingen eventueel uit zou kunnen halen..

@Jelte:
Dus gewoon aan beide lange zijden 0.5mm ruimte uit het hout zelf halen (aan de bovenkant niet, zodat ze nog wel klem zitten) en toch hun warmte kwijt kunnen?
heb wel een oude case hiero.. waar woon je :P

je kan het beste zo doen, 2 platen hout pakken en dat ong 3.25 " uit elkaar, en dan een uitsparing maken zoals al werd gezecht.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:51

Santford

FP PowerMod
Of je maakt een rack van hout met uitsparingen eruit gefreesd en dan wat latjes ertegenaan zodat je daar je hdd's op kunt leggen, zo kunnen je ze er makkelijk uitschuiven, kunnen ze niet naar beneden vallen en zorgt de ruimte aan beide kanten ervoor dat je toch nog wat airflow erlangs krijgt als je er een fan voorzet, ff een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kok.fam/hdd%20rack.bmp
Vooraanzicht

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 17:24

paradoXical

The ParadoX

_-SToFFeL-_ schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:17:
Wat ^^ zegt dus

Denk je een beetje aan de warmte? Als jij HD's gaat klemmen tussen hout is het wachten tot er een kapot gaat vrees ik :)
Ik heb mijn hard disks (ibm deskstar) gemonteerd met een fietsenband erhomheengewikkeld aan de zijkanten tegen resonantie. Ik heb de 2 casefans (40mm) die normaal direct achter de fans zitten uitgeschakeld en ik kan je melden dat de hard disk temps netjes op ~35 tot 40 blijven.. Je kunt natuurlijk altijd nog een fan monteren die direct op de disks blaast als je schijven warm worden, want dat hout is inderdaad geen goede hitte geleider.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1