Toon posts:

DNS server windows 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een server draaien met Windows server 2003 :*) . Nu wil ik de dns server goed instellen. Ik wil tenminste 1 .nl domein naar mijn server laten lopen, en niet via een 3e hostingsbedrijf.
Ik heb de ins en outs redelijk onder de knie... maar 1 iets begrijp ik niet. er moet iets komen in de trend van: ns.domein.nl en ns2.domein.nl. Hoe zorg ik ervoor in de windows dns server dat hij deze herkent en er iets mee doet.

Dus stel: ik heb e-bart.nl in mijn dns server staan, dan moet e-bart.nl als dns server ns.domein.nl hebben, welke vervolgens naar mijn server gaat. Alleen hoe stel ik het in de server in?

Bart

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom niet gewoon de DNS van je domein direct laten doorverwijzen naar je IP adres? Zo heb ik dat geregeld bij het bedrijf waar ik mijn domein heb aangevraagd. Geen gedoe. Gewoon klaar! :)

Trefwoord: DNS redirection

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 31-03-2005 16:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
als je goed leest dan lees je dat ik het niet via een 3e partij wil... dus niet dns redirection.

tnx anyway 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 16:51 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:51:
als je goed leest dan lees je dat ik het niet via een 3e partij wil... dus niet dns redirection.

tnx anyway 8)
Ik heb de 3e partij alleen nodig gehad om het domein te registreren. Verder geen hosting of niets.
Maar goed, suit yourself

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan moet je zorgen dat jouw ip als primaire nameserver (Start of Authority) bekend wordt op het betreffende domein.

Hierover is in ieder geval heel veel te vinden. Als je zoekt op [search=primaire internet nameserver instellen] kom je al heel veel tegen. Vooronderzoek en proberen zijn twee belangrijke woorden. De woorden die dit forum maken wat het is. In je topicstart kom ik niet tegen wat je allemaal al hebt geprobeerd. Lees daarom Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens aandachtig door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.