Ik heb zojuist een Creative TNT2 M64 gekocht voor me ouwe PC, maar ik geloof dat 'ie nogal heet wordt. De heatsink is na een kwartiertje spelen zo heet dat je je poten verbrand als je 'm aanraakt. Nou heb ik een Socket7 Heatsink + Fan over en die wil ik dus op het chippie van de M64 monteren. Het probleem is alleen dat er al een klein heatsinkje op die chip zit. Kan ik gewoon met wat thermal glue de 2 heatsinkjes op elkaar plakken en is dat niet minder koelend dan als ik dat kleine heatsinkje eraf sloop en dan de CPU heatsink erop zet ? En zowieso, hou krijg ik dat kleine heatsinkje eraf ? 't lijkt wel of ze daar met bison kit hebben zitten werken, ik krijg um er nie af. En ik heb natuurlijk geen zin om opeens met een chip in mn handen te zitten
Je kaart in de diepvries leggen in een plastic zakkie, dan wordt de lijm broos en kun je hem er wel afhalen.
Heb ik gehoord van iemand anders..
Dan kun je hem er met wat thermal paste op zetten, moet wel geneog koelen dacht ik zo..
Heb ik gehoord van iemand anders..
Dan kun je hem er met wat thermal paste op zetten, moet wel geneog koelen dacht ik zo..
Als je nou gewoon alleen de fan op de reeds aanwezige heatsink schroeft, ben je ook klaar.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Niet zitten klooien door er dingen op te plakken of af te slopen! Ten eerste kost dat je je garatie, ten tweede het opplakken van een tweede heatsink met fan helpt geen donder: het kleine contactoppervlak tussen de twee heatsinks zorgt ervoor dat er verhoudingsgewijs weinig warmte in je extra koelelement terechtkomt. Het zou zelfs averechts kunnen werken omdat lucht nu minder makkelijk tussen de ribben van je onderste koeler door kan stromen.
Gewoon de orginele heatsinks laten zitten, en in je kast een constructie maken zodat een extra fan over die dingen heen blaast, dat is hier de beste oplossing.
Overigens, het feit dat jij je poten er aan verbrandt wil niet zeggen dat 'ie te heet wordt...
Gewoon de orginele heatsinks laten zitten, en in je kast een constructie maken zodat een extra fan over die dingen heen blaast, dat is hier de beste oplossing.
Overigens, het feit dat jij je poten er aan verbrandt wil niet zeggen dat 'ie te heet wordt...
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!