Toon posts:

TV-out op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een halfjaar ben ik in het bezit van een nieuwe laptop. Helaas beschikt deze niet over een tv-out. Reden hiervoor is dat het een ultra-portable model betreft. Nu ben ik opzoek gegaan naar een oplossing hiervoor. Pinnacle heeft een aantal USB kaarten die het misschien zouden kunnen. Deze bezitten tevens over een tv-tuner, wat mij een leuke extra feature lijkt. Heeft iemand ervaringen met pinnacle of andere merken ?!? usb apparaten met deze mogelijkheden? De laptop is een 1.7 Ghz centrino en heeft wel een VGA output.

Verwijderd

misschien kan je beter je topictitel veranderen in "ervaring met externe tv tuners" maar hier zullen al best veel topics over zijn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf al gezocht :? Kan me niet voorstellen dat er geen reviwus bestaan over dit soort zaken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:36:
misschien kan je beter je topictitel veranderen in "ervaring met externe tv tuners" maar hier zullen al best veel topics over zijn
het gaat me dus voornamelijk om de tv-out mogelijkheid, dit is allemaal erg vaag omschreven bij de pinnacle mediacenter/showcenter. Er staat wel dat een tv aangesloten kan worden, alleen op het apparaat zelf zit geen duidelijke uitgang. Misschien dat iemand hierover dus uitsluitsel kan geven?

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:41:
Zelf al gezocht :? Kan me niet voorstellen dat er geen reviwus bestaan over dit soort zaken :)
bedankt voor je nuttige bijdrage

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog ideeen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:43:
[...]

bedankt voor je nuttige bijdrage
Als je zo op een dood normale vraag reageert kan je het denk wel vergeten

Verwijderd

The_Eagle schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:41:
je hebt gelijk hoor :9

na 2 seconde op google http://www.grand.com.tw/e..._product=a-040&lwk_page=1

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nu zitten we hier allemaal lekker de slimmerik uit te hangen, maar die 2 seconden op Google levert je dus een link op naar een productpagina en niet naar een review. De TS vraagt of er mensen zijn met ervaringen aangezien USB-apparaten soms nog wel eens vervelende dingen kunnen zijn....helemaal als er relatief veel bandbreedte door heen moet.

En ik moet de TS teleur stellen.....ik heb er geen ervaring mee.......en een review kon ik ook zo snel niet vinden.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

TV-out, en dan wil je een USB TV-kaart kopen ??? Allereerst de TV-out op laptops bestaan niet..... ja iedereen noemt het wel zo maar het is eigenlijk een VIDEO-out, om een 2e monitor of tv aan te sluiten. Is dat misschien wat je wilt...?(want dan zijn er mogelijkheden genoeg)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wat is een video-out dan? Ik heb op mijn laptop een VGA aansluiting (voor een tweede monitor) en een S-video out (zoals ie bij mij heet) voor TV's enzo. Welke is dan de video-out?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

zimbab schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:36:
Wat is een video-out dan? Ik heb op mijn laptop een VGA aansluiting (voor een tweede monitor) en een S-video out (zoals ie bij mij heet) voor TV's enzo. Welke is dan de video-out?
OK, het zijn maar termen, maar ik neem aan dat we hier correcte termen willen gebruiken op GoT, :)
TV-out is een hoog frequent signaal, zoals er uit de coax van de kabel komt (heb je een tuner voor nodig)
Video-out is een video-signaal, is geen hoogfrequent signaal meer en kan gewoon door een afgeschermde kabel. Video-out kan zijn een composiet signaal, een s-video en zelfs een RGB signaal zoals in een scart kabel.

Dat ze dat soort aansluitingen op een laptop tv-out zijn gaan noemen is omdat ze meestal een simpele composiet aansluiting op maken waar je een tv aan kon hangen (welliswaar op de VIDEO-in van de tv) ...

de 2e VGA aansluiting op je laptop is echt voor een (pc)monitor, daar kun je geen tv of andere apperatuur op aansluiten (alhoewel tegenwoordig op de meeste lcd/plasma tv's weer een vga aansluiting aanwezig is) en de S-video op je laptop is een Video-out..

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 15:06
Op de sub-D connector (de 2e VGA aansluiting) kan je wel een TV hangen, op GOT zijn er enkele schema's die hiervoor geschikt zijn. Daarmee kan je een scart aansluiting maken van de sub-D, en ws ook s-video, dat weet ik niet meer zeker.
Als je met een soldeerbout overweg kunt is dit zeker een optie.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

naftebakje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:55:
Op de sub-D connector (de 2e VGA aansluiting) kan je wel een TV hangen, op GOT zijn er enkele schema's die hiervoor geschikt zijn. Daarmee kan je een scart aansluiting maken van de sub-D, en ws ook s-video, dat weet ik niet meer zeker.
Als je met een soldeerbout overweg kunt is dit zeker een optie.
Op een VGA aansluiting kun je geen TV hangen..... niet direct althans, en dat was de essensie van mijn verhaal. Dat is namelijk het zelfde als ik zou zeggen dat je de Coax van de kabel direct aan je monitor kan hangen.... ow maar je moet er nog wel ff een tunertje enzo tussen hamgen. Je kunt inderdaad het VGA signaal wel omvormen naar een RGB signaal voor een scart, maar dan moet er electrionica tussen ---> dus niet direct :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hang er anders een trust televiewer tussen, die kun je op je VGA aansluiting hangen en daaraan zit dan een s-video of composite aansluiting.

Verwijderd

De wat uitgebreidere versie van trust heeft zelfs rgb uit en een ab.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Cavie schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:26:
[...]

Op een VGA aansluiting kun je geen TV hangen..... niet direct althans, en dat was de essensie van mijn verhaal. Dat is namelijk het zelfde als ik zou zeggen dat je de Coax van de kabel direct aan je monitor kan hangen.... ow maar je moet er nog wel ff een tunertje enzo tussen hamgen. Je kunt inderdaad het VGA signaal wel omvormen naar een RGB signaal voor een scart, maar dan moet er electrionica tussen ---> dus niet direct :)
Nou weet ik niet wat jouw definitie van elektronica is, maar veel meer dan een paar weerstandjes zijn het niet hoor, om van een VGA out een RGB-Scart compatible signaal te maken. ;)

Aannames zijn fataal.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

GaMeOvEr schreef op zondag 03 april 2005 @ 01:41:
[...]

Nou weet ik niet wat jouw definitie van elektronica is, maar veel meer dan een paar weerstandjes zijn het niet hoor, om van een VGA out een RGB-Scart compatible signaal te maken. ;)
Je heb een beetje gelijk....dat werkt dus alleen maar voor een ATI kaart, kijk deze topics er maar eens op na....De grote tv-out FAQ Met iedere andere kaart zal er toch echt wat electronica tussen moeten komen....

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
Cavie schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:26:
[...]

Het kan wel :)
Op mijn 7 jaar oude 72 cm breedbeeld Philips TV zit een vga-in. is redelijk bijzonder, maar je kan er direct je lappie op aansluiten :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wellicht is er een docking station besvhikbaar met video out ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:26:
TV-out, en dan wil je een USB TV-kaart kopen ??? Allereerst de TV-out op laptops bestaan niet..... ja iedereen noemt het wel zo maar het is eigenlijk een VIDEO-out, om een 2e monitor of tv aan te sluiten. Is dat misschien wat je wilt...?(want dan zijn er mogelijkheden genoeg)
Op de pinnacle mediacenter staat dus dat er een s-video uitgang op zit. Op het apparaat staat dus bij de s-video aansluiting in/out. Alleen in de handleiding staat in de lijst met compatible hardware een tv. Alleen verder word er nergens in de handleiding of in de specs iets over gezegd. Daarom vroeg ik of er iemand ervaringen mee heeft omdat het dus erg vaag is. Ook nog even naar de Mycom gebelt en die wisten het antwoord dus ook niet en vonden het erg vaag.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:06:
wellicht is er een docking station besvhikbaar met video out ?
nope, helaas geen docking station leverbaar

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:20:
[...]

Op de pinnacle mediacenter staat dus dat er een s-video uitgang op zit. Op het apparaat staat dus bij de s-video aansluiting in/out. Alleen in de handleiding staat in de lijst met compatible hardware een tv. Alleen verder word er nergens in de handleiding of in de specs iets over gezegd. Daarom vroeg ik of er iemand ervaringen mee heeft omdat het dus erg vaag is. Ook nog even naar de Mycom gebelt en die wisten het antwoord dus ook niet en vonden het erg vaag.
Wat wil je nu precies? wil je tv kijken op je laptop? of wil je je laptop aansluiten op een tv ?
Als je tv wilt kijken op je laptop dan heb je een tvkaart nodig, aangezien PCMCIA kaarten in dit segment erg duur en bijna niet te krijgen zijn is een usb oplossing wel aan te raden.
Wil je je laptop aan sluiten op een tv, dan heb je een apparaat nodig om van VGA naar scart te gaan ... die zijn er ook genoeg, je zou het eventueel zelf kunnen maken in de eerder aangeven link naar het grote tv topic of je koopt zoiets http://www.grand.com.tw/e...k_product=a-040&lwk_page=

Pagina: 1