Toon posts:

Datawarehousing of directory services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag over Datawarehousing en Directory services zoals Active Directory.
Informatie over beide is voldoende te vinden, maar wat nu precies het (grote) verschil is?

Ik wil namelijk van een 6 tal verschillende applicaties met ieder hun eigen database de persoonsgegevens centraliseren in 1 'database', zodat deze up-to-date bij iedere applicatie kan worden getoond/opgehaald.
Een Datawarehouse is een verzameling van databasegegevens in 1 'database' en een directory service zoals Active Directory is ook een centrale 'database' waar gegevens kunnen worden geplaatst en met o.a. LDAP protocol de gegevens bij andere applicaties kan ophalen of naar toe kan versturen.

Weet iemand het antwoord op mijn vraag?
Want als ik op internet in de zoekmachines kijk op bijv. 'Datawarehousing en Active Directory' of varanten hiervan, dan worden deze nooit samen genoemd of vergeleken.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 21:53

Jrz

––––––––––––

Ik denk dat je eerst wat meer over datawarehousing zal moeten lezen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Volgens mij zijn dit totaal verschillende producten, voor totaal verschillende doeleinden.

LDAP (en implementaties zoals Active Directory en eDirectory) worden voornamelijk gebruikt voor identiteitenbeheer.

Datawarehouses worden gebruikt om grote hoeveelheden data afkomstig uit verschillende systemen (meestal gerelateerd aan bedrijfsprocessen), op te slaan. Daarna wordt de data geanalyseerd met zogenaamde data-mining tools.