Beamer met blauwe vlek?

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025
Hai :? ,

Ik heb laatst een beamer te pakken gekregen die ergens getosst is, mijn mazzel want het ding werkte op zich nog wel okay. Het enige defect is dat in het midden van de projectie een soort vlek zit waarbinnen (vooral donkere) kleuren erg blauwig worden. Volgens de software die ik erbij heb gevonden zou de lamp nog best wat branduren over moeten hebben, dus dan is het toch onwaarschijnlijk dat de problemen daar liggen??

Weet iemand misschien wat de oorzaak is en zo ja wat er aan gedaan kan worden?

Alvast bedankt,

René

.

Verwijderd

Heb je de mogelijkheid om een andere lamp te plaatsen en dan even te testen?

• Da Weef
Helaas, ik ken niemand met een compatible beamer type...

.

Verwijderd

even openmaken en goed schoonmaken

Verwijderd

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het lcd panel defect is. Dergelijke aparaten worden meestal maar weggedaan als er iets mis mee is (of van de camion gevallen zijn 8) ).

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:37:
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het lcd panel defect is. Dergelijke aparaten worden meestal maar weggedaan als er iets mis mee is (of van de camion gevallen zijn 8) ).
Wat Nonkel Pleuris hierboven zegt is idd waar...

Door slecht gebruik van een beamer kan idd de LCD kapot gaan :

Beamer uitschakelen met de stekker ipv eerst off zetten en wachten totdat de ventilator uit gaat. Dit voorkomt vaak het 'verbranden' van de LCD wat hier waarschijnlijk het geval is...

Dure reparatie wordt dat!

WWW.RC5.NL

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 16:50
Op kantoor hadden we een beamer met een gele vlek in het beeld, maar reparatie was duurder dan een nieuwe kopen.
Het was trouwens wel zo dat die vlek langzaam naar beneden zakte, dus als je maar lang genoeg wacht is 'ie na een paar jaar niet meer te zien. ;)

Verwijderd

Stof op het lcd-paneel (kleur is afhankelijk van op welk paneeltje het stof zit):

openmaken, uitblazen, klaar

Gert

• Da Weef
Ik zal even kiiken of dat werkt, ik begin overigens toch het idee te krijgen dat het wel aan de lamp ligt. Ik heb hem eruit gehaald en bekeken en het glas van de lamp heeft aan de binnenkant een beetje afzetting (of hitte-schade). Hoe dan ook is het wel zo ongeveer op de positie(s) waar verhoudingsgewijs de projecties verkleuren.

.

Verwijderd

dit zelfde probleem hadden wij met een beamer op school, daar lag het aan de lamp..

Maar kun je niet even de beamer openmaken, en dan met een zaklamp ( :+ ) even kijken of er een vlek op de LCD zit ?
Pagina: 1