[barcode] In de barcode zit de [enter] maar dat mag niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 11:51
Ik heb hier een barcode pen.
Afbeeldingslocatie: http://www.currentdirections.com/images/im128x.jpg

Nu krijgen we een lijstje met barcodes. Maar in die barcodes zit een enter. Dus als het getal erinstaat doet hij vanzelf enter. Alleen voor de afdeling waar het gebruikt moet worden wil niet de [enter] omdat er dan als het ware op bevestigen word gedrukt in de applicatie..

Nu is mijn vraag kan je enter in een barcode uitschakelen(ja door andere barcodes te maken. Maar deze krijgen we aangeleverd). Dus als er in een barcode de [enter] is verwerkt willen we dat dit niet werkt. Is dat mogelijk in standaard XP. Of moet ik wat software installeren?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

greetz

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kan je die pen programmeren? In veel barcode lezers kan je aangeven hoe de gelezen bars geintrepeteerd worden. Misschien kan je daar aangeven dat dit soort hogere codes overgeslagen worden.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

als het zo'n ding is wat via het keyboard loopt heb je een probleem ;) en zul je het dus in de pen moeten uitschakelen...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

\o/

dit is dezelfde pen als ik gebruik bij het scannen van isbn nummers van boeken. Echter in de barcodes zit GEEN enter. De pen genereerd namelijk na het lezen van de barcode zelf de enter. Ik heb er zelf ook al eens mee geprutst, maar het lijkt hardwarematig ingebakken te zitten.

Edit:
Deze link geeft het een en ander aan informatie over hoe een barcode is opgebouwd. Merk op dat er verschillende typen barcode systemen bestaan, ieder met hun eigen voor- en nadelen

http://www.milk.com/barcode

[ Voor 30% gewijzigd door hesselim op 31-03-2005 16:35 ]

System Specs

• MasterMido
Het zat in de pen klopt. Ik had een andere pen gevonden en die deed het wel goed. Maar nu moet ik nog die ene goed configureren. Maar ja hoe kom je in de configuratie van die pen.

• hesselim

hesselim

it wasn't me

De meeste barcode scanners komen met een barcode pad. DIt is een blaatje papier met afwijkende barcodes erop. Met deze barcodes kan je de pen configureren.

Ik neem aan dat deze codes per fabrikant verschillend zijn. Ik denk dat je de handleiding erbij moet pakken.

System Specs

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
[erg ranzige oplossing]Maak een extra button in de applicatie die niets doet en die standaard focus heeft en die buiten het venster valt/invisible is/erg klein is[/erg ranzige oplossing]

• hesselim

hesselim

it wasn't me

@sdomburg: jesus zeg, hoezo ranzig ;)

Ik heb ff ge-googled en hier is een voorbeeld van een site die uitlegd hoe je de barcode scanner kan configen op de manier zoals ik in voorgaande post beschrijf.

http://www.barcode-manufacturer.com/FAQ/barcode_scanner.html

Maaja; dan is nu nog de vraag, geld dit ook voor jou scanner.

System Specs

• MasterMido
Ja ik moet hem ook configureren met barcodes. Ik heb hier ook een blaadje gevonden voor het configuren. Maar er staat niet bij wat welke barcode doet. Ik zal je site ff bekijken.
Pagina: 1