Toon posts:

[Nieuw TFT]Stressen van pixels doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een monitor , en heb wel een leuke gevonden, maar nu moet ik nog wachten tot het geld aan komt waaien :P.

Maar daar wil ik het niet over hebben nu, ik heb een programma gevonden op http://www.atlex.nl/index/tfttester (en maybe nog andere soortgelijke), dit is een programma waarme je fullscreen diverse kleuren kan laten zien, op die manier kan je makkelijk dode pixels herkennen, je kan hem ook op een erg snel tempo zetten, je stressed je monitor dan als het ware.

nu heb je bij de meeste goede zaken een aantal dagen (meestal ong. 5-15) pixel garantie. Is het slim om dit programma b.v een dag of een paar uur te laten draaien?

Ik weet niet precies hoe het met pixels zit, ik heb zoiets van: als er een zwakke pixel zit dan komt ie dan wel tevoorschijn en niet na een paar maanden, wanneer je geen goeie pixelgarantie hebt.

denken jullie ook zo of denken jullie meer dat het zinloos pixel stressen is waardoor uiteindelijk je scherm minder lang meegaat?

zoals ik al zei weet ik niet hoe het met dode pixels zit, ik heb veel gelezen maar iets concreets komt er niet uit, de 1 zegt een pixel komt direct en dan niet, maar ik lees ook verhalen van mensen die na enkele maanden/ jaren dode pixels krijgen.

let me know ik ben nieuwsgierig wat jullie denken of wel eens hebben gedaan

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Ik heb een aantal weken geleden ook een tft scherm gekocht en ik had 1 dode pixel, ik had hem meteen terug gebracht en maar een crt scherm gekocht mede omdat ik het scherm veel te scherp vond en omdat ik er hoofdpijn van kreeg, dus neem dit ook in overweging als je een tft scherm gaat kopen. Verder denk ik dat je dode pixels gelijk hebt als je hem net hebt, maar ze kunnen natuurlijk ook later de pijp uit gaan en dat kun je nu niet ontdekken. Maar het stressen van zo'n beeldscherm heeft denk ik geen zin.

[ Voor 7% gewijzigd door dennis112 op 31-03-2005 15:54 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
dennis112 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:52:
Ik heb een aantal weken geleden ook een tft scherm gekocht en ik had 1 dode pixel, ik had hem meteen terug gebracht en maar een crt scherm gekocht mede omdat ik het scherm veel te scherp vond en omdat ik er hoofdpijn van kreeg, dus neem dit ook in overweging als je een tft scherm gaat kopen. Verder denk ik dat je dode pixels gelijk hebt als je hem net hebt, maar ze kunnen natuurlijk ook later de pijp uit gaan en dat kun je nu niet ontdekken. Maar het stressen van zo'n beeldscherm heeft denk ik geen zin.
de nieuwste TFT schermen hebben een contrast ratio waar je eng van wordt inderdaad.. Daarom is een brightness van 20-40% normaler dan 100% (hoofdpijn gevoelig ja :))

Verwijderd

Topicstarter
dennis112 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:52:
bedankt voor de tip over de kleuren maar ik heb al veel schermen gezien en weet wel zeker dat ik een tft wil.

mijn punt is juist dat als er pixels niet 100% zijn en je stresst ze ff goed dat ze dan uitvallen, hopende dat de 100% goede pixels wel goed blijven.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Even een kick van dit topic, omdat ik nog erg geïnterreseerd ben of de tool welke in de OP wordt geschreven door de TS geschikt is voor gebruik.
Vooral omdat ik mijn e435 tftje ook binnenkort krijg :)