Toon posts:

Bootflop met bios voor A7v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wilde m'n bios gaan flashen met de nieuwste versie 1005C, maar nou vroeg ik me af: Hoe maak ik een bootflop met de oude bios (1004D) zodat als het flashen fout gaat, ik de oude bios terug kan zetten...

't liefst gewoon een simpel stappenplan waar gewoon precies wordt uitgelegd wat ik nou moet doen.... :D

Thnx alvast....

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

opstart disk maken in win98.
.bin bios file op disk zetten.
en award flash proggie download (download) en op disk zetten.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 14:43 schreef cosmoOo het volgende:
opstart disk maken in win98.
.bin bios file op disk zetten.
en award flash proggie download (download) en op disk zetten.
Hoe wou je opstarten als je bios niet goed geflasht is?

Verwijderd

Die opstartdiskette kun je het gemakkelijkst aanmaken door in windows een diskette te formateren en dan kiezen voor de optie 'systeembestanden kopieren'

hiermee maak je een kale bootable floppy en niet een windows opstartdiskette die allerlei residente zaken laadt zoals een ramdisk etc. Residente programma's zijn niet gewenst tijdens het flashen van het BIOS.

Het is niet perse nodig om een opstartdiskette te maken. Je kunt ook tijdens het booten op F8 drukken. Via het menu dat dan verschijnt kun je alle opstartbestanden omzeilen en direct naar de DOS-prompt.

In winME gaat het laatste niet op.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 09 januari 2001 15:16 schreef joostvdl het volgende:

[..]
Hoe wou je opstarten als je bios niet goed geflasht is?
Tja, normaal gesproken kan dat met een ISA-videokaartje. Maar aangezien de A7V geen ISA meer heeft, heb je dus een probleem als het mislukt (lees: je mag een nieuwe BIOS-chip bestellen.

Maar goed, ik heb nu zo'n 8 keer mijn BIOS (A7V rev 1.02) geflashed, en geen enkel probleem gehad tot nu toe.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Tijdens het flashed in ieder geval je oude bios op de bootflop opslaan. En als je bij/na het flashen een foutmelding krijgt NIET je PC uitzetten, maar meteen de oude bios terugflashen. Net zo vaak doen totdat hij zegt dat hij succesvol is geflashed.
Pagina: 1