Toon posts:

Dell Inspiron 6000, via internet of telefoon bestellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb besloten de Dell Inspiron 6000 aan te schaffen. Nu heb ik al op verscheidene forums gelezen dat sommigen mensen ook telefonisch bestellen. Nu is mijn vraag wat hier het voordeel van is en hoe dit precies in zijn werk gaat. Kunnen mensen die hier ervaring mee hebben hier hun ervaring posten, en wat raden jullie dan aan? Via internet of via de telefoon?
Thanks

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Via de telefoon kun je soms dingen veranderen.

Stel: Dell geeft gratis printers bij hun systemen weg, dan kun jij aan die jongen / dame vragen of hij / zij bv niet gratis een iets betere hdd wil plaatsen :) ipv die printer.

En soms kun je afdingen.

Maar dat had je ook zelf kunnen bedenken

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 31-03-2005 14:07 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

maak een mooie offerte voor jezelf via internet en ga hiermee in de hand bellen.
kan je idd kortingen en andere zaken bedingen enzo.

noteer wel ff de naam van de persoon die je aan de lijn hebt als je belt.

Maak van te voren wel een lijst van wat je absolute minima en maxima zijn, anders leuterd zo'n leuk dell-meisje iets heel anders je huis in dan je van te voren wilde ;-)

en dat had je ook zelf kunnen bedenken :)

(morgen trouwens vanaf 9:00 op de site 10% extra gratis korting... )

[ Voor 15% gewijzigd door pjottum op 31-03-2005 15:33 ]

ping 127.212.23.124

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
pjottum schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:33:
maak een mooie offerte voor jezelf via internet en ga hiermee in de hand bellen.
kan je idd kortingen en andere zaken bedingen enzo.

noteer wel ff de naam van de persoon die je aan de lijn hebt als je belt.

Maak van te voren wel een lijst van wat je absolute minima en maxima zijn, anders leuterd zo'n leuk dell-meisje iets heel anders je huis in dan je van te voren wilde ;-)

en dat had je ook zelf kunnen bedenken :)

(morgen trouwens vanaf 9:00 op de site 10% extra gratis korting... )
Extra gratis korting :? 8)7

Verder met stom ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 31-03-2005 17:31 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

je wil iig geen printer van dell.. moet je elke keer bij dell inkt bestellen :D

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Pixal schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:11:
je wil iig geen printer van dell.. moet je elke keer bij dell inkt bestellen :D
Is dat zo? Ben net bezig met zo'n 6000 en aangezien er een printer bijkomt: waarom niet. Maar als er alleen Dell inkt in gaat....

System | Suomalaiset Lehmät.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MAher schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:37:
[...]

Is dat zo? Ben net bezig met zo'n 6000 en aangezien er een printer bijkomt: waarom niet. Maar als er alleen Dell inkt in gaat....
tja, die inkt is niet goedkoop denk ik, daar komen ook nog eens verzendkosten bij gok ik. en je bent afhankelijk van 1 leverancier, geen concurrentie of wat dan ook.

en zeker niet op vrijdagavond nog snel even langs de supermarkt omdat de inkt op is

• sjobiscity
  • Laatst online: 04-02 15:03
ik heb ook een dell printer, werkt aardig allemaal. en zo duur is het niet, voor 70 euro heb ik 2zw en 1kl cartridges bij ze gekocht. alleen op de een of andere manier is dat ding echt debiel met papier. zolang er niet een hele dikke stapel papier in zit print ie hartstikke scheef, soms zo scheef dat het blaadje erin vast zit. met een dikke stapel papier gebeurd niet overigens.

oeps, ik vergeet telkens of ik nou in de search zat of gewoon in een topic was gekomen, sorry voor het nutteloze kickje

[ Voor 14% gewijzigd door sjobiscity op 07-06-2005 16:57 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist gebeld om een laptop te bestellen, maar onderhandelen zat er niet in.

"Nee meneer, ik kan de printer wel weglaten, maar ik kan u geen korting geven op de laptoptas."

:(

Verwijderd

Opnieuw bellen en andere verkoper proberen...

Verwijderd

Wat dan als ik dezelfde verkoper eraan krijg? "Eeeh sorry, verkeerd verbonden..." *klak*

:?

Verwijderd

Ik mooi verhaaltje maken dat je de offerte kwijt bent ofzo ... bij mij scheelde het nog aardig via de telefoon bestellen.

Verwijderd

*Krak*
Nu breekt mijn klomp.

Tweede keer gebeld, wel een ander persoon aan de lijn.

"U wilt de laptop kaal? Dan kunt u beter via de website bestellen. Via mij is 40 euro duurder."

grrrr... Toch maar die printer slijten via marktplaats dan...

edit:

Marktplaats wordt al overspoeld met dat model printer, allemaal nieuw in doos...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 16:15 ]

Verwijderd

Heb je al gebluft door te zeggen dat je anders uitkijkt naar een andere leverancier? Dat wil soms ook nog wel eens helpen.

Dus vraag eerst een offerte voordat je bestelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 16:24 ]

Verwijderd

Tis mij gelukt om 35 euro te krijgen ipv die printer... maar of dat nou knap is??

Ben nog altijd aan het dubben of ik mn 6000 wel ga bestellen, blijf het erg veel geld vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:06:
Tis mij gelukt om 35 euro te krijgen ipv die printer... maar of dat nou knap is??

Ben nog altijd aan het dubben of ik mn 6000 wel ga bestellen, blijf het erg veel geld vinden.
Knap :Y)

Ik denk dat je beter een week kan wachten. De aanbiedingen die je nu bij deze laptop krijgt zijn waardeloos. Op 2 augustus heb ik ook een inspiron 6000 besteld voor 880 euro met printer. Momenteel ben ik voor dezelfde laptop 990 euro kwijt.

Verwijderd

ik heb al een paar verschillende representatives van DELL aan de lijn gehad

telkens hetzelfde verhaal:

* als je per telefoon ("bij mij") bestelt, heb je de laptop binnen de tien dagen :P
* als je online bestelt, kan het drie tot vijf weken duren want die online aanvragen moeten eerst allemaal verwerkt worden :Z

kan iemand dit verhaal uit ervaring bevestigen?

en worden online bestellingen tijdens het weekend bij DELL verwerkt?

trefwoorden: DELL service voor verkoop, telefonisch of online bestellen, verkoopadvies, reps

Verwijderd

Jah, dat zou ik ook zeggen als ik van mijn baas een bonus kreeg per verkocht product...... >:)

Ik heb de Inspiron 6000 gisteravond gewoon online betsled, zie wel wanneer ie binnen komt ;)

Verwijderd

Heb zelf maandag 30 augustus online een Inspiron 6000 besteld. Dinsdag 6 september stond UPS al op de stoep om hem af te leveren (wel met creditcard betaald, met bankoverschrijving duurt het een paar dagen langer).

TIP: Check de prijs van je gewenste config ook op het ondernemingen-deel van de site. Mijn config was bij Kleine Ondernemingen namelijk € 110,- goedkoper. :)

Heb ook nog telefonisch geprobeerd een scherpere prijs te bedingen (of iets extra's). Dit lukte niet.

Ik vond overigens wel dat de aanbiedingen van week tot week enorm verschillen. Als ik nu dezelfde config bestel, ben ik ruim € 200,- meer kwijt. Aktie toen was:
Gratis dubbel geheugen
€ 150,- korting
Gratis Snap-On Cover

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 10:47 ]

• sjobiscity
  • Laatst online: 04-02 15:03
volgens mij zit hem het verschil in prijs gewoon in excl of in incl btw.

Verwijderd

sjobiscity schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:07:
volgens mij zit hem het verschil in prijs gewoon in excl of in incl btw.
Ben niet blond. Natuurlijk heb ik rekening gehouden met de BTW.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:42:
Heb zelf maandag 30 augustus online een Inspiron 6000 besteld. Dinsdag 6 september stond UPS al op de stoep om hem af te leveren (wel met creditcard betaald, met bankoverschrijving duurt het een paar dagen langer).

TIP: Check de prijs van je gewenste config ook op het ondernemingen-deel van de site. Mijn config was bij Kleine Ondernemingen namelijk € 110,- goedkoper. :)

Heb ook nog telefonisch geprobeerd een scherpere prijs te bedingen (of iets extra's). Dit lukte niet.

Ik vond overigens wel dat de aanbiedingen van week tot week enorm verschillen. Als ik nu dezelfde config bestel, ben ik ruim € 200,- meer kwijt. Aktie toen was:
Gratis dubbel geheugen
€ 150,- korting
Gratis Snap-On Cover
Hey Bram,

Dit is wel een hele goede tip...zit er zelf ook over na te denken om de laptop te kopen, en idd, bij kleine ondernemingen(moet je zelf BTW ff bijrekenen...of naar kassa gaan)...dan zie je idd dat het goedkoper is dan bij normale consumenten!

Tevens zit er voor hetzelfde geld een grotere HDD in :) !

Ik onthoud het ff voor het geval dat ik em een keer ga bestellen ;)

Greetz!

Jurrie

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Huh? Heb je dan geen BTW-nummer of dergelijke nodig?

Verwijderd

Ik heb nergens een BTW of KVK-nummer op hoeven geven. Orderafhandeling ging allemaal heel vlot.

Maandag(ochtend) besteld --> 's- middags orderbevestiging ontvangen
Dinsdag --> Pre-Produktie
Zaterdag --> In produktie
Zondag --> Klaarmaken voor transport
Maandag --> Op transport
Dinsdag --> Bezorging door UPS (perfect bij te houden door Track&Trace via de UPS-site).

Verwijderd

ulixes schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:08:
Huh? Heb je dan geen BTW-nummer of dergelijke nodig?
Das zeker handig om te weten......ik had nog niet naar de verdere bestelling etc gekeken...Maar aldus BramBram moet dit goed gaan...da's wel goed nieuws dan :D

[editje]Nog even een toevoeging, eigenlijk een vraag aan BramBram...Je moet dan zeker wel een account aanmaken voor "Kleine ondernemingen" ipv "Consumenten"? Of zie ik dat verkeerd?[/editje]

Greetz!

Jurrie

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 17:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:35:
[...]

Das zeker handig om te weten......ik had nog niet naar de verdere bestelling etc gekeken...Maar aldus BramBram moet dit goed gaan...da's wel goed nieuws dan :D

[editje]Nog even een toevoeging, eigenlijk een vraag aan BramBram...Je moet dan zeker wel een account aanmaken voor "Kleine ondernemingen" ipv "Consumenten"? Of zie ik dat verkeerd?[/editje]

Greetz!

Jurrie
Je account is bruikbaar op alle delen van de site. Als je configuratie's opslaat van verschillende delen, dan kan je deze na het inloggen d.m.v. een drop-down menu gewwon weer selecteren.

Ik heb gewoon mijn (consumenten-)account gebruikt waar ik een half jaar geleden al een keer een laptop (voor mijn vader) mee heb besteld.

Verwijderd

Ok...je kan dus gewoon met consumentenaccount op de kleine ondernemingen account bestellen...lol

Toch handig om te weten, houd het ff in mn achterhoofd :)

Bedankt voor de hulp :)

Jurrie

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 07:10
Heeft iemand al eens als "kleine onderneming" gebeld om te kijken of er via de telefoon nog iets te regelen was? Ik zou graag namelijk ipv gratis printertje, bluetooth willen hebben en 1x512MB(ipv 2x256MB)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je kan als particulier beter niet bestellen als bedrijf bij Dell.

consumenten hebben in nederland erg veel bescherming en rechten. zakelijk heb je dat niet.

Als je de computer zakelijk aankoopt kan je hem bijvoorbeeld NIET terugsturen als je er niet helemaal tevreden over bent. Als je garantie 1 dag of langer is verlopen heb je pech, je krijgt als zakelijke klant GEEN coulance. Als een bedrijf een afspraak maakt voor bijvoorbeeld 3 maanden garantie tegen goedkopere aflevering dan zit je daaraan vast, aangezien je als bedrijf weloverwogen keuzes kan maken. Je hebt dus niet het recht op de standaard 2 jaar die voor consumenten geldt.

Gewoon particulier bestellen dus, niet kleine of grote ondernemingen, zelfs niet als je voor je werk eentje mag aanschaffen.
Pagina: 1