[SIDN] Domein klant registreren op eigen naam

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het volgende mogelijk of haalbaar is:

SIDN heeft de volgende regels opgenomen in het reglement:

5.1Tevens dient de Deelnemer Categorie I te beschikken over een door de Domeinnaamaanvrager ondertekend exemplaar van het Registratiecontract.

5.3 De Deelnemer Categorie I doet op verzoek van SIDN binnen een door SIDN te stellen termijn (een kopie van) deze documenten

Bij het registreren van domeinen loop ik, als ISP, regelmatig tegen het probleem dat klanten niet of veel te laat de documenten aanleveren die eigenlijk nodig zijn voor het voltooien van een domeinregistratie. In de praktijk komt het zelden voor dat SIDN een beroep doet op deze documenten, daarom is het mogelijk toch een domein te registreren voor de gebruiker zonder de benodigde papieren. Bij een eventuele controlle heb je wel een probleem...

Een alternatief zou zijn dat ik de domeinen gewoon eerst op eigen naam registreer. Ik kan zelf de documenten invullen en ondertekenen. Na ontvangst van de juiste papieren van de klant, kan ik het domein altijd nog overzetten op naam van de klant. Maar mag dit? Wie kan mij hier iets over vertellen? Ik vind hierover niets in de voorwaarden... Zijn er ISP die deze maatregel hanteren?

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 31-03-2005 13:40 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Dit mag, echter alleen bij een nieuwe aanvraag! Of de klant het waardeert is een tweede (domeinnaam is in handen van een ISP). Na aanvraag kun je een Registratiecontract + Overdrachtsformulier samen met de klant invullen en de boel overzetten. Dit kost je echter wel geld bij de SIDN en je winstmarge zal dus iets kleiner zijn.

Bij een verhuizing dienen altijd een verhuisformulier en een registratiecontract ingevuld en ondetekend te zijn. De oude provider kan namelijk de formulieren door de SIDN laten opvragen bij de nieuwe provider. Als je deze niet binnen 3 werkdagen overlegt aan de SIDN wordt de domeinnaam terugverhuisd naar de oude provider en mag je een boete betalen aan de SIDN.

Ik heb (helaas) veel ervaring met aanvragen van .nl-domeintjes, gelukkig is alles bij ons tegenwoordig geautomatiseerd, behalve de rompslomp van de 'steekproeven'.

[ Voor 15% gewijzigd door EquiNox op 31-03-2005 14:44 ]