Toon posts:

Computer valt steeds uit!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb sinds enkele maanden een nieuw systeem. asus moederbord 3200 + 64 bit sock 939. 512 mb intern geheugene 160 gig hardeschijf en een video kaart van Asus de 6800 LE.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn pc tot een aantal dagen geleden.
Soms als ik aan het werken en valt mijn pc ineens uit. gewoon ineens lijkt als de stroom eraf gaat ofzo :S sluit niet af maar valt gewoon uit!

Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen? Voeding kapot/te weinig vermogen (maja waarom zou die na een aantal maanden pas uitvallen? defect intern geheugen?

Hoop op veel (goede reacties haha)

als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel..

alvast bedankt

Groeten Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:21:

Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen? Voeding kapot/te weinig vermogen (maja waarom zou die na een aantal maanden pas uitvallen? defect intern geheugen?
Misschien is het sinds een paar dagen een stuk warmer en trekt je koeling het niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou beginnen met het doornemen van: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Makkelijkst is een overvloed aan warmte te controleren, door direct na vastlopen even in het BIOS je temps te controleren. Indien je deze niet vertrouwd, even aan het koelblok voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loop inderdaaad het hierbovengenoemde door, check je temp, voltage en run wat diagnostische tests. probeer eventueel een voeding van iemand te lenen voor te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-One
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2023
lijkt mij echt weer een kapotte voeding. instabiel iig.
Ga eens na welke voeding erin zit. Wedden dat het een budget voeding is :D

Iemand een tool om de spanning te bekijken? stroompieken zijn iig niet ok voor je systeem ....

Afbeeldingslocatie: http://tobias.panthorakel.nl/tweakers.net/doorbrander.jpg

Zoals je kan zien .... Epox mobo met een chieftec voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met het uitvallen van een pc. Pc is al 2x terug geweest naar de leverancier, en die zeggen dat het probleem niet tevoorschijn komt als ze er een door hen zelf geinstalleerde windows versie op zetten. Ik weet echter zeker dat het niets met de software te maken heeft, deze is goed geinstalleerd. Moederbord is ook al vervangen, maar zal idd de voeding ook eens checken.

@bsoers-> heeft de pc soms ook opstartproblemen??
Pagina: 1