Meerdere drives in één firewire behuizing

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:33
Ik ben op zoek naar een externe behuizing waar meerdere drives in passen (liefst 4). Deze moet dan via Firewire aangesloten kunnen worden. USB2 als extra is fijn, maar hoeft niet perse. Ik heb ze niet kunnen vinden in de Pricewatch, iemand een idee? Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Neem een losse drive tower en 2 firewire/usb > ATA conversie printjes welke ook master/slave toestaat. Als drive-behuizing voldoet een afgezaagd 386 torentje ook nog wel (is wel eens in CME voorbij gekomen) of een oud SCSI kastje.
LaCie heeft een BigDisk met 4 schijven in denk ik (4x 250 Gb Maxtor), maar ik weet niet of de behuizingen daarvan los te verkrijgen zijn.
Dat is wel een Raid-set hé ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 13:28 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan ga je erg goed mogen zoeken denk ik... LaCie heeft een BigDisk met 4 schijven in denk ik (4x 250 Gb Maxtor), maar ik weet niet of de behuizingen daarvan los te verkrijgen zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

firewire kun je doorlussen. en de meeste kun je ook stapelen. Als je ze als 1 drive wilt aansturen wordt het wel software raid worden denk ik.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:26:
2 firewire/usb > ATA conversie printjes welke ook master/slave toestaat
Dat klinkt precies wat ik zoek! Van een beetje DIY ben ik niet vies. Any pointers?

Verwijderd

Lokale pointers niet echt, maar internationaal zijn die printjes goed te vinden:
[google=firewire usb ata converter] / [google=firewire usb ata bridge]
voorbeeld: http://www.verbatim.com.au/products.cfm?productID=U2FWIDE11
Pagina: 1