Toon posts:

Snelheid adsl abbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb huidig het adsl abonnement van Planet Internet Comfort, nu staat er op de website dat er snelheden worden aangeboden van:

3200kbit down
768 kbit up

Nu heb ik bij verschillende sites en met gewoon down en uploaden getest hoeveel ik haalde: Nu blijkt dat erg aan de lage kant te liggen, namelijk:

2170 kbit Down
500kbit up

Nu is dit toch wel een flink verschil, ik haal gewoon maar 2/3 van wat ze zeggen. Nu las ik dat de invloed van de afstand tot de centrale hier invloed op heeft. Maar is dit ook bij lagere abbo's dan 8 mbit? Want ik vind dit nogal een verschil. Ik loop namelijk bijna 100 kb download mis.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vroeg ik me dus ook af, of dit ook bij abbo's geld die een lagere mbit hebben. Of of het alleen bij de hoogste tot nu geld. Vandaar. Maar volgens mij heb ik het antwoord al gekregen.

Verwijderd

JvS,

Dat de 8mbit niet gehaald kan worden in veel gevallen kan ik begrijpen, maar ik heb het zelfde probleem als de TS, maar ben toch van mening dat die snelheid ver onder maximum ligt.

Misschien dat het in de loop van tijd (na upgrades ) nog bijtrekt, anders zou ik het toch raar vinden.
Ja ok... het is gratis, dat maakt het weer wel een beetje ok :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zeg niet dat je het direct moet accepteren, ik vraag je wat meer info te geven dan "het doet het langzaam" waar je echt niets mee kan. In dat topic staan wat dingen die je na kan kijken om te zien waar het aan ligt.

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:26:
Ik zeg niet dat je het direct moet accepteren, ik vraag je wat meer info te geven dan "het doet het langzaam" waar je echt niets mee kan. In dat topic staan wat dingen die je na kan kijken om te zien waar het aan ligt.
Ik snap de gedachte wel, maar was bang dat het topic anders misschien een kort leven zou hebben.
Zou wel eens willen weten hoeveel mensen er met hetzelfde "probleem zitten".

Verwijderd

je hebt toch niet alleen speedtest en mordax getest he?

probeer een paar goede ftp sites langs te gaan, lees de voorwaarden eens door en check hoeveel je verbinding mag afwijken en hoeveel ze garanderen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

da's lekker nutteloos. Ik kan je vertellen dat er zat mensen zijn die met snelheidsproblemen zitten. Alleen heeft dat bij iedereen andere oorzaken. Het kan je modem zijn, je splitter, een storing bij kpn, een te slechte kwaliteit of een te lange telefoonlijn, slechte of lange bekabeling bij je thuis, een gare netwerkkaart, een p2p programma, spyware etc etc etc. Als jij hier nu gaat roepen "wie heeft er allemaal problemen met de snelheid", dan wordt het direct een ongestructureerde zooi.

Dus geef even aan wat je modem voor snelheid haalt, wat voor snelheid-ie eventueel met korte telkabel direct op de ISRA haalt, check of andere zaken helpen en als je er niet uitkomt, bel dan naar je ISP. Zij helpden je dan verder.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11

lier

MikroTik nerd

Geef ook nog aan op welke snelheid je modem traint.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:34
Ik zou de zelfde snelheden moeten hebben, maar bij speedtest krijg ik ook zeer lage snelheden (een enkele keer zelfs onder de snelheid die ik voor de upgrade had).
Dat was dus bij speedtest.nl

maar als ik google gebruik, ik typ in adsl test, dan krijg zoveel sites en de een geeft weer hogere snelheden aan dan de ander. Probeer er maar gewoon een paar
Pagina: 1