vga->scart

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 21:40
Ik zou graag het beeld van mn pc (op 1024x768) afspelen op mn tv. Ik heb dit geprobeerd via de tv-out op mn video kaart maar dat geeft echt bijzonder slechte kwaliteit.
Ik heb eeb gf ti4200 met tv out(s-video) en een sony 17" lcd tv zonder vga ingang.
Ik heb al een beetje zitten zoeken ik kom dan ook hier op got allerlei schema's tegn om zelf een vga->scart kabel te maken. Ik ben helaas niet zo goed in solderen enzo en heb ook niet zo'n zin mn video kaart of mn tv op te blazen.
Ik heb nu ook wel allerlei kastjes gezien die het beeld omzetten maar die kosten minsten 110 euro
Omdat ik het waarschijnlijk maar één keer nodig heb wil ik er niet al te veel geld aan uit geven. Ik vond op deze website een aantrekkelijk geprijsd artikel maar misschien is dat dan ook rotzooi?? (die van 15 euro) Wat wordt er overigens mee bedoeld dat het beeld nog niet geconverteerd is?? Moet ik dat zelf doen en zo ja, hoe?

Of heeft er iemand misschien een totaal andere manier om het beeld van mn pc op de tv te krijgen?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik zou het toch eerst via je TV-uit proberen. Die is er namelijk voor gemaakt. Heb je wel alle instellingen goed e.d.? wat heb je allemaal al geprobeerd?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, hier wordt elke week wel 3x een topic voor geopend. Een VGA uitgang is gewoon niet bedoeld om op een scart aansluting aan te sluiten.

Wil je dat perse wel, dan moet je

- geld investeren
- tweaken, zelf kabels maken, zelf videokaart afstellen

Daar verandert weer een topic over hetzelfde openen echt niets aan

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Vraag het bedradingsschema eens op, waarschijnlijk is het gewoon een RGBS kabel zonder enige conversie (waardoor je dus met Powerstrip aan de gang moet om PAL signalen te outputten met je videokaart. Met een Nvidia loop je dan weer tegen het probleem van Sync combining aan (een Geforce ondersteund geen composite sync) waardoor je netto nog geen beeld op je TV hebt. Zie ook: VB: RGBS links en RGB-scart met een HTPC

Meest waarschijnlijke bedradingsschema voor voorgenoemde kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-regler.de/pictures/prodpics/big/b6511165.gif

edit:

wat JvS zegt dus, lees eerst bovenstaand topic(s) eens goed door, het is namelijk een onderwerp wat zeer regelmatig voorbij komt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 13:10 ]

Dit topic is gesloten.