Bij beweging op 2e monitor kraakt het geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

wanneer er iets op mijn 2e monitor beweegt, zoals bijvoorbeeld een reclame of msn venster, dan gaat het geluid kraken. Ik erger me hier vreselijk aan. Weten jullie misschien een oplossing hiervoor.Gecombineerd schrijven uitzetten heb ik al geprobeerd. Dit werkte niet helemaal. Wat me ook opvalt is dat de muis vaak stottert als de computer met iets bezig is. Ik heb deze problemen pas sinds ik een nieuwe HD in heb gebouwd en WinXp opnieuw heb geinstalleerd.

Specs:
XP 1600+
ECS k7s5a
onboard sound
GF2MX
Ati Rage 2+
2x 19"CRT
WinXP SP2
Nieuwste Detonator

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:18
misschien eens proberen het geluid van verschillende onderdelen in de windows mixer muten, dat wil bij mijn k7s5a wel eens helpen, vooral het geluid van de cd-rom's
(vergeet ook niet alle onderdelen van de mixer even aan te zetten)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• wcduck
  • Niet online
Ik kan geen enkele muten. Ik kan er slechts 1 selecteren, de rest wordt automatisch gemute. Ik ben wel benieuwd waar het uiteindelijk aan zal liggen.

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

ligt aan een shared IRQ met je video en geluidskaart. Kwam vroeger veel voor bij S3 videochipsets.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

vinz98 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:04:
ligt aan een shared IRQ met je video en geluidskaart. Kwam vroeger veel voor bij S3 videochipsets.
^^^ Met stom, zat ik ook meteen aan te denken. Probeer ACPI eens uit te zetten, misschien helpt dat :) En verder is het wel handig als je post hoeveel geheugen je hebt....dat wil voor je snelheid nog wel eens uitmaken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wcduck
  • Niet online
Ik heb 1GB geheugen nu. Dat ACPI moet ik uitzetten in de bios neem ik aan? Waarvoor is dat nuttig eigenlijk? Waarom had ik er dan voordat ik WinXP opnieuw installeerde geen last van? Ik zal het venavond direct proberen als ik weer thuis ben.

• wcduck
  • Niet online
Het uitzetten van de ACPI werkt niet. Windows start dan niet eens meer op. Nog andere suggesties?

• wcduck
  • Niet online
Laatste kick dan maar. Het geluid kraakt eigenlijk altijd wel een beetje als er iets anders dan de desktop op de 2e monitor te zien is. Echt vreselijk irritant dus.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 08:15
wcduck schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:55:
Het uitzetten van de ACPI werkt niet. Windows start dan niet eens meer op. Nog andere suggesties?
Dat kan wel kloppen. ACPI gaat heel diep in het besturingssyteem zitten. Ik zet het liever uit omdat de prestaties van de pc vaak wat toenemen.

edit: Zet de boxen eens verder weg van de monitor.
edit2: Dat je muis hapert in Windows kan liggen dat je schijven in pio mode staan ipv udma. Om dit te controleren ga je naar configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer. Zoek in de lijst naar IDE ATA adaper (oid). Dubbelklik op het primaire kanaal en dan naar het tabblad geavanceerde instellingen.

[ Voor 36% gewijzigd door matel op 16-04-2005 00:49 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00
wcduck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:46:
Ik kan geen enkele muten. Ik kan er slechts 1 selecteren, de rest wordt automatisch gemute....
Weet je zeker dat je in het afspelen-deel zit van je geluidsregeling, en niet die van de opname?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• wcduck
  • Niet online
De controllers staan op udma. Ik begin te denken dat het aan bepaalde drivers ligt van iets. Van zowel de geluidskaart als de videokaart heb ik de nieuwste drivers.

Het geluid heb ik nu gemute op alles op wave na. Dit helpt ook niet. De boxen verder weg zetten ook niet. Over een paar weken probeer ik een nieuwe videokaart te scoren voor de 2e monitor. Kijken of dat helpt.

Heeft iemand nog meer suggesties?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 23:53

K-Jay

Klaas Jan

Prik er eens een PCI geluidskaart in. Het zou best eens aan je onboard sound kunnen liggen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• wcduck
  • Niet online
Dat kan ik ook proberen ja, maar toch wel vreemd dat het "vroeger" wel gewoon werkte.

Nog even een update in het probleem:
-als er iets op de 2e monitor staat begint het te kraken. Het hoeft dus niet eens te bewegen. Des te meer op het beeldscherm staat, des te harder het kraakt.
- wanneer ik tv kijk op mn primary monitor dan kraakt het geluid helemaal niet(bij beweging op het 2e beeldscherm).
- bij het kijken van een filmpje dan stottert het geluid ook niet(bij beweging op het 2e beeldscherm).

• wcduck
  • Niet online
Nog maar een update: ik heb er een andere(32mb PCI) videokaart ingepropt, ook nu blijft het gekraak. Ik heb inmiddels ook al een ander PCI slot geprobeerd. Toch denk ik nog steeds aan iets softwarematigs, aangezien ik het voor de WinXP reinstall nog niet had.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Volgens mij stoort je monitor(kabel) gewoon met je geluidskabels. Oplossing? Je kabels verder uit elkaar leggen of magnetisch afschermen (hoe dat moet weet ik niet, wie weet het wel??)

spk2go mopelt over elektromagnetisme

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• wcduck
  • Niet online
Ik heb het getest. Ik heb de monitorkabel eruitgetrokken er vervolgens iets op het 2e beeldscherm bewogen. Ik hoorde toen nog steeds gekraak. Het is dus geen storing tussen de kabels.

Inmiddels heb ik een andere geluidskaart erin gezet. Deze kraakt niet wanneer er iets op het 2e beeldscherm staat, maar wel wanneer je er iets op beweegt(maximaliseren bijvoorbeeld). Suggesties?

Verwijderd

ik heb dit probleem ook voorgehad, maar dan mij mijn ene monitor.

als je ik het geluid zacht zet hoor ik het niet, en als het harder staat wel.

een vriend zei me dat dit met de geluidskaart te maken heeft. goedkopere geluidskaarten hebben hier sneller last van dan duurdere.
sommige apparatuur zend stralen uit die met andere apparatuur in conflict komt
ik heb een externe geluidskaart gekocht en problem solved.
ik weet niet of het bij jou zal helpen.

• dion_b
  • Laatst online: 23:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na ruim 2 jaar is hij er waarschijnlijk uit...

Kijk voortaan aub naar die waarschuwing voordat je een reply post, hij staat er niet voor niets bij oude topics :o

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Na 2 jaar zal hij er vast al wel aan gewend zijn.
Kijk voortaan even naar de datum van een topic voordat je goede tips gaat geven :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.