Toon posts:

Pioneer receiver en Terratec 7.1 space digitaal aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nieuwe geluidskaart aangeschaft om mijn receiver digitaal aan te sluiten. Echter geluid via toslink naar mijn receiver wordt niet omgezet naar muziek:

Volgende punten heb ik al nagelopen:
- geluidskaart doet het (hoofdtelefoon hoor ik muziek)
- de toslink kabel geeft licht signaal door vanaf de geluidskaart (lengte kabel 5 m) (kabel werkt wel met dvd speler)
- receiver ingesteld op ontvangen van digitale signaal
- driver van nforce2 mobo geupdate ...
- terratec als primaire geluidskaart in apparaatbeheer geselecteerd.

Ik heb al gebeld met de terratec hotline, echter heb geen zin om derde keer weer voor 8 euro aan de telefoon te hangen. Kent iemand dit probleem, en heb je er een oplossing voor.

PS: jah ik heb forum al nagelopen op zelfde discussie, en helaas niks kunnen vinden...

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 13:25 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Hier een plaatje van de instellingen die zouden moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://ferry.student.utwente.nl/images/aureon.gif

En je moet op je receiver waarschijnlijk wel wat meer instellen dan alleen digital in. Meestal kun je ook wel kiezen welke ingang zoals de coaxiale of de optiche digitale ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:
- digitaal kanaal1gekoppelt aan mijn dvd (opt 1. dvd)
- digitaal kanaal2gekoppelt aan mijn computer (opt 2. tv/cd.vcr/tape etc.)
- tevens ingesteld op mijn receiver (zie tussen haakjes)

Nog steeds werkt niks, ik heb de instellingen van coolzero overgenomen geen resultaat...

:?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Tja, je moet 2 dingen zeker weten; 1) werkt de digitale ingang op de reciever? 2) werkt de digitale uitgang op de geluidskaart? Als je dat zeker weet, dus dat hebt getest i.c.m. met andere apparatuur, dan kunnen wij en ook de terratec helpdesk verder met problemen oplossen. En alleen het rode toslink licht is GEEN indicatie dat er ook daadwerkelijk signaal ontvangen wordt of dat er signaal uit komt.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
Digitale ingangen van de receiver doet het (geprobeer met koppelen van dvd speler op beide kanalen met alle kabels doet deze het). Er komt rood licht uit digitale ingang, echter geen ander digitaal apparaat (ontvangen) om de werking hiervan te testen ( ik ga er vanuit dat er geen gegevens worden doorgezonden naar receiver). Op de geluidskaart heb ik wel getest met hoofdtelefoon of er degelijk geluid uit komt. Dus net zoals ik net in de beschrijving aangaf : receiver is goed, geluidskaart werkt met analoog alleen niet met digitaal, De waarschijnlijke oorzaak zal dus ook zijn dat er geen signaal wordt doorgegeven. Oorzaak defect digitale poort of instellingen staan niet goed, eerst is bijna niet mogelijk omdat het om nieuw product gaat.

:?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

eerst is bijna niet mogelijk omdat het om nieuw product gaat.
En het tweede is bijna niet mogelijk omdat de instellingen goed staan.

Succes dan maar

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet jij in godsnaam of de instellingen goed staan? Niet verkeerd bedoelt, maar je moet zoveel instellen ..........

Ben je analist? Ik zelf werk op kpn svn enschede.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 16:30 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Veel meer hoef je niet in te stellen. Als het zo staat dan zou het moeten werken. Ik neem dan wel aan dat je test met winamp doet en niet met een of andere film omdat er anders nog wel eens wat mis kan gaan met codec/filter instellingen. De enige tip die ik je nu nog kan geven. is om de drivers nog eens opnieuw te installeren of oudere of nieuwere versies van de drivers te proberen.

Zelf gebruik in nog de oudere drivers met de nieuwere sensaura er zelf ingezet. Die staan hier

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:53

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:21:
Hoe weet jij in godsnaam of de instellingen goed staan? Niet verkeerd bedoelt, maar je moet zoveel instellen ..........

Ben je analist? Ik zelf werk op kpn svn enschede.
Nee, JVS werkt op de een helpdesk van de Yab Yum in Amsterdam.

Maar wat hij bedoelt te zeggen, is dat jij bij voorbaat iets uitsluit, om de leeftijd van het apparaat. Dit soort dingen moet je systematisch oplossen, vooraf dingen aannemen is dan niet zo handig. Je kan natuurlijk "andere dingen" eerst proberen, maar uiteindelijk zul je er aan moeten geloven.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb advies van Coolzero opgevolgd en je raad et al hij doet het ineens. Ieder geval bedankt iedereen voor de hulp. Ik ben wel gewent om storingen systeematisch op te lossen, moet wel als je dagelijks al bijbaantje mensen moet helpen met hun vast telefoon aansluiting die niet werkt. Probleem zat waarschijnlijk in de drivers, ik ben wel benieuwd wat ze van de terratec helpdesk zeggen. Kijken of ze met zelfde oplossing komen (uiteindelijk toch weer gebelt en mailtje gestuurd).
Pagina: 1