Toon posts:

[Access] Internationale sortering?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Access sorteert velden automatisch op Nederlandse standaard. Nu zou ik graag sorteren op bijv. de Deense standaard sorteren. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan ik zoiets instellen?

M.vr.gr.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat is het verschil tussen die twee dan?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik mis wel wat informatie en eigen inzet in dit topic :) Wat heb je zelf al geprobeerd? En wat is idd het verschil tussen beiden? Verder zijn groeten niet nodig op GoT :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een oplossing voor gevonden waar ik me in kan vinden. In Access is het mogelijk aan te geven volgens welke landstandaard de eerstvolgende database die aangemaakt wordt sorteerd. Dit heb ik gedaan voor de landen die ik nodig heb.

Om antwoord te geven op jullie vraag, overigens bedankt voor de inzet :*), het verschil tussen de manier van sorteren is de volgorde van alle letters in het alfabet. Wij hebben 26 letter van a tot z, maar in Zweden bijvoorbeeld zijn de V en de W gelijk aan elkaar en de ö komt helemaal na de z en zo zijn er nog een aantal verschillen

Maar het probleem is dus opgelost.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:44:
[...]

het verschil tussen de manier van sorteren is de volgorde van alle letters in het alfabet. Wij hebben 26 letter van a tot z, maar in Zweden bijvoorbeeld zijn de V en de W gelijk aan elkaar en de ö komt helemaal na de z en zo zijn er nog een aantal verschillen

[...]
Zonder deze achtergrondinformatie begrijpen we je probleem niet en kunnen we je dus ook niet verder helpen :) Probeer dergelijke voorbeelden in het vervolg direct in de topicstart te geven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate