Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] automatische search op topic titel

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Probleem:
Regelmatig komen er weer post voorbij in tech topic die uitstekend 100x terug te vinden zijn in de search (met als dieptepunt de RPC crash dag, 14 nov 2003, /edit: niet waar volgens voutloos absolute search op datum is niet mogelijk?).

Vaak is de topic titel precies de juiste term voor een search hierop. Hierop volgt uiteraard meteen de feature request:

Feat:
Voer automatisch een search uit op te topic titel voordat een topic gepost wordt. De gebruiker krijgt vervolgens ergens onderaan de search pagina "post new topic". als er geen resultaten zijn wordt onmiddelijk het topic gestart.

Focus wordt automatisch op zoekresultaten, met daarin een toelichting "topic titel bevat termen die regelmatig voorkomen. Controleer of je oplossing niet reeds bestaat"

Ervaren gebruikers krijgen in de profile een optie om dit uit te schakelen. (zelfde criteria asl toegang tot SG?). En moderator krijgen de optie dit in te schakelen voor gebruikers. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 31-03-2005 12:33 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let wel dat de DB niet realtime bijgewerkt wordt, maar slechts 1x per dag. Dus op 14 nov 2003 zelf had je nog niet veel aan een auto search als dit (wel was je dan gewoonweg blind als je de topics niet al tegen gekomen was in de active topics of forum listing ;) )

Ik betwijfel of iemand die toch al de search weigert te gebruiken, wel het lijstje zoekresultaten bij deze nieuwe feature serieus door gaat nemen en niet meteen pagedown indrukt.

{signature}

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:56:
Ik betwijfel of iemand die toch al de search weigert te gebruiken, wel het lijstje zoekresultaten bij deze nieuwe feature serieus door gaat nemen en niet meteen pagedown indrukt.
Dat db verhaal wist ik niet. Niet de search gebruiken is meestal gewoon gemak( ben er zelf ook wel eens ingetrapt), dus om het dan aangeboden te krijgen op een presenteerblaadje is ook gemak.

Zeker beginnende gebruikers zullen niet meteen de "post topic" button weten te vinden zonder eerst rond te lezen op de pagina. Dus dat is alleen maar winst.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben bang dat dit te weinig oplevert voor teveel (GoT specifiek) werk. :) Mensen die niet willen zoeken willen een topic openen (hun probleem is immers uniek) en zullen dus geen enkele blokkade accepteren. Mensen gaan niet lezen omdat je hen iets onder de neus wrijft ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Plus dat de doelgroep voor deze feat dan alsnog zit met 100 (slotjes) resultaten met ook help!!!!! in de titel... Iemand die een titel kan bedenken die al zo sluitend is, weet de search meestal ook wel te vinden en te gebruiken. :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:12:
Plus dat de doelgroep voor deze feat dan alsnog zit met 100 (slotjes) resultaten met ook help!!!!! in de titel... Iemand die een titel kan bedenken die al zo sluitend is, weet de search meestal ook wel te vinden en te gebruiken. :)
So true. Er zijn veel te veel mensen die op het eerste oog niets lijken te kunnen :/

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:12:
hmm als ik effe kijk voor (zichtbare) slotjes vandaag in WOS gezet zijn:
+ doorspoelen met mce --> zelf effe zoeken slotje.
*[XP]Ctrl Alt Del aanzetten bij log in --> gebruiker heeft het zelf al gevonden, hier zou de feature werken.
Xp key vanaf cd af lezen --> slotje op legaliteit?

als ik in SA vandaag kijk:

*Windows messenger 4.7 meld niet aan ==> hier werkt mijn feature
PHP beveiligings probleem ==> lees de manual
-Je windows recorden ==> hier werkt de feature niet omdat de gebruiker zijn probleem niet kan verwoorden
Gmail Filesystem ==>nvt
+Extensie bepalen van onbekend bestandstype ==> warez request. maar feature had hier een goede sugggestei voor gegeven.
-firmware update. ==> slechte topic titel, hier helpt niets tegen.
-CD Branden ==> hier helpt niets tegen
+[Outlook 2003] Berichten die verzonden worden in bepaald map ==> feature had hier gewerkt, maar hier helpt toch niet tegen
+Outlook 2003 shared agenda zonder exchange? ==> feature had hier gewerkt.

dus
in 7 gevallen had het (min of meer) gewerkt.
in 2 gevallen helpt niets
in 3 gevallen is het probleem iest anders.

hieruit kun je concluderen dat het niet waar is. en feature moet nog uitgebreid worden zodat hij niet zoekt op het stuk met de [rechte haken]

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 02-04-2005 20:39 ]

• Tommetje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik denk, zoals al gezegd Spider al zei, dat dit eigenlijk GoT-specifiek is, en dat de mannen van Parse dus denk ik niet alleen maar voor GoT dit in react gaan bouwen *lijkt mij*. Verder lijkt het me zéér storend dat je telkens zo'n pagina er tussen krijgt als je een topic start. Daarmee irriteer je de mensen die wel 'normale' topics openen meer, dan dat je er echt problemen mee oplost/slotjes voorkomt. :)

Hoi!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Tommetje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:41:
Ik denk, zoals al gezegd Spider al zei, dat dit eigenlijk GoT-specifiek is,:)
als het veel werk is komt het er vast niet in, maar als het wel meevalt (of er komen meer van dit soort pre-post condities wellicht ooit bij dan kan het misschien meegenomen worden.
Tommetje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:41:
Daarmee irriteer je de mensen die wel 'normale' topics openen meer, dan dat je er echt problemen mee oplost/slotjes voorkomt. :)
Topic start:
leuk_he schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:49:
Ervaren gebruikers krijgen in de profile een optie om dit uit te schakelen. (zelfde criteria asl toegang tot SG?). En moderator krijgen de optie dit in te schakelen voor gebruikers. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 03-04-2005 01:02 ]

• Tommetje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn excuses, overheen gelezen :o

Hoi!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik zou het echt vreselijk iritant vinden als react gaat besluiten dat ´ie moet zoeken, terwijl ik dat ervoor al heb gedaan :o

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

moto-moi schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:57:
Ik zou het echt vreselijk iritant vinden als react gaat besluiten dat ´ie moet zoeken, terwijl ik dat ervoor al heb gedaan :o
Als het goed is krijg jij er niets mee te maken; er zijn minstens evenzoveel mensen die in het geheel niet/nooit zoeken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

moto-moi schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:57:
Dan moet er een feature in die zorgt dat als er in de afgelopen vijf minuten door jou is gezocht met termen die in de buurt je titlel komt je het zoekscherm niet te zien krijgt.

Bovenstaande is natuurlijk onzin, maar geeft het wel een beetje aan. Het gaat om de intentie, niet om vierduizend ingewikkelde features die de gebruiker zoveel mogelijk het juiste gedrag moeten opdringen. Mensen moeten wíllen (en kunnen) zoeken, en als ze dat niet doen dan moeten daar consequenties tegenover staan. Maar ik geloof niet dat je door een zoekscherm voor te schotelen mensen gaat laten zoeken. In de new_topic vensters staat vaak al duidelijk genoeg dat er gezocht dient te worden :) .

Bovendien zijn niet alle topics vragen, maar discussies, die eens in de zoveel tijd best opnieuw gevoerd kunnen worden. En zijn inderdaad de titels meestal niet zo goed. In WG zou dan volgens mij bijna elke search op "css verschil firefox internet explorer" uitkomen, en een heel groot deel van de topics heet al zo. En ja, dat is ook een kwestie van zorgen dat men de topictitels goed gebruikt. Maar dat is waar het om gaat, de houding van de gebruikers.

[ Voor 24% gewijzigd door JHS op 03-04-2005 12:27 ]

DM!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[luie user mode]
* We Are Borg tikt topic

Hey, er staat onderaan een stomme zoekbalk met resultaten van mijn titel. Even wegklikken/doorklikken, want ik ga al dit topics echt niet doornemen.
Topic geplaatst, gelukkig, hoef ik niet te zoeken :)

[/luie user mode]

Als een user niet wilt zoeken, dan kijkt hij ook niet naar de resultaten al doe stop je het in een JS alert.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:15
misschien alleen doen als userposts <50 oid. lijkt me niet dat mensen die hier al een tijdje rondlopen op zoiets zitten te wachten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
mensen met 1000 posts weten soms nog niet eens een behoorlijk topic in elkaar te zetten en pietje die zich net heeft geregistreerd weet dat perfect omdat zijn instelling wel gelijk goed is :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
We Are Borg schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:30:
Als een user niet wilt zoeken, dan kijkt hij ook niet naar de resultaten al doe stop je het in een JS alert.
Als jij niet lui bent, kun je dan eens 100 topics analyseren en deze stelling daarmee onderbouwen 8)

(of iemand anders die tijd over heeft) 8) 8)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
* Gomez12 ziet hier wel mogelijkheden is als het niet te moelijk voor parse is, maar dan maar dan wel volgens de volgende uitwerking : [/ME]

standaard staat het uit, een modje kan bij een slotje gelijk opgeven dat TS het aan krijgt en dan blijft het aan staan voor de eerstkomende 5 topics ofzo.

Dan merken normale gebruikers er niets van en de Helpdeskers die kunnen dan standaard een zoek-scherm voorgeschoteld krijgen van de mod.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Afbeeldingslocatie: http://achelois.tweakers.net/~acm/icon/13.png
Zoals je aan de load van Atlas kan zien is het atm niet echt fijn voor hem om er nog even wat extra zoekwerk bij te nemen.

Trouwens
en feature moet nog uitgebreid worden zodat hij niet zoekt op het stuk met de [rechte haken]
Lijkt me dat ie daar juist wel op zou moeten zoeken als het er in zou komen ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Aangezien performance tegenwoordig geen issue meer is zijn we al bezig met een soort van 'bekijk gelijkende topics' feature. Binnenkort meer hierover, maar dit is dus al in progress :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.