Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik betwijfel of iemand die toch al de search weigert te gebruiken, wel het lijstje zoekresultaten bij deze nieuwe feature serieus door gaat nemen en niet meteen pagedown indrukt.
{signature}
Dat db verhaal wist ik niet. Niet de search gebruiken is meestal gewoon gemak( ben er zelf ook wel eens ingetrapt), dus om het dan aangeboden te krijgen op een presenteerblaadje is ook gemak.Voutloos schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:56:
Ik betwijfel of iemand die toch al de search weigert te gebruiken, wel het lijstje zoekresultaten bij deze nieuwe feature serieus door gaat nemen en niet meteen pagedown indrukt.
Zeker beginnende gebruikers zullen niet meteen de "post topic" button weten te vinden zonder eerst rond te lezen op de pagina. Dus dat is alleen maar winst.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Zo scherp als een voetbal!
Verwijderd
So true. Er zijn veel te veel mensen die op het eerste oog niets lijken te kunnenReptile209 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:12:
Plus dat de doelgroep voor deze feat dan alsnog zit met 100 (slotjes) resultaten met ook help!!!!! in de titel... Iemand die een titel kan bedenken die al zo sluitend is, weet de search meestal ook wel te vinden en te gebruiken.
hmm als ik effe kijk voor (zichtbare) slotjes vandaag in WOS gezet zijn:Reptile209 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:12:
Plus dat de doelgroep voor deze feat dan alsnog zit met 100 (slotjes) resultaten met ook help!!!!! in de titel... Iemand die een titel kan bedenken die al zo sluitend is, weet de search meestal ook wel te vinden en te gebruiken.
+ doorspoelen met mce --> zelf effe zoeken slotje.
*[XP]Ctrl Alt Del aanzetten bij log in --> gebruiker heeft het zelf al gevonden, hier zou de feature werken.
Xp key vanaf cd af lezen --> slotje op legaliteit?
als ik in SA vandaag kijk:
*Windows messenger 4.7 meld niet aan ==> hier werkt mijn feature
PHP beveiligings probleem ==> lees de manual
-Je windows recorden ==> hier werkt de feature niet omdat de gebruiker zijn probleem niet kan verwoorden
Gmail Filesystem ==>nvt
+Extensie bepalen van onbekend bestandstype ==> warez request. maar feature had hier een goede sugggestei voor gegeven.
-firmware update. ==> slechte topic titel, hier helpt niets tegen.
-CD Branden ==> hier helpt niets tegen
+[Outlook 2003] Berichten die verzonden worden in bepaald map ==> feature had hier gewerkt, maar hier helpt toch niet tegen
+Outlook 2003 shared agenda zonder exchange? ==> feature had hier gewerkt.
dus
in 7 gevallen had het (min of meer) gewerkt.
in 2 gevallen helpt niets
in 3 gevallen is het probleem iest anders.
hieruit kun je concluderen dat het niet waar is. en feature moet nog uitgebreid worden zodat hij niet zoekt op het stuk met de [rechte haken]
[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 02-04-2005 20:39 ]
Hoi!
als het veel werk is komt het er vast niet in, maar als het wel meevalt (of er komen meer van dit soort pre-post condities wellicht ooit bij dan kan het misschien meegenomen worden.Tommetje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:41:
Ik denk, zoals al gezegd Spider al zei, dat dit eigenlijk GoT-specifiek is,:)
Topic start:Tommetje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:41:
Daarmee irriteer je de mensen die wel 'normale' topics openen meer, dan dat je er echt problemen mee oplost/slotjes voorkomt.
leuk_he schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:49:
Ervaren gebruikers krijgen in de profile een optie om dit uit te schakelen. (zelfde criteria asl toegang tot SG?). En moderator krijgen de optie dit in te schakelen voor gebruikers.
[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 03-04-2005 01:02 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Als het goed is krijg jij er niets mee te maken; er zijn minstens evenzoveel mensen die in het geheel niet/nooit zoekenmoto-moi schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:57:
Ik zou het echt vreselijk iritant vinden als react gaat besluiten dat ´ie moet zoeken, terwijl ik dat ervoor al heb gedaan
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dan moet er een feature in die zorgt dat als er in de afgelopen vijf minuten door jou is gezocht met termen die in de buurt je titlel komt je het zoekscherm niet te zien krijgt.moto-moi schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:57:
Ik zou het echt vreselijk iritant vinden als react gaat besluiten dat ´ie moet zoeken, terwijl ik dat ervoor al heb gedaan
Bovenstaande is natuurlijk onzin, maar geeft het wel een beetje aan. Het gaat om de intentie, niet om vierduizend ingewikkelde features die de gebruiker zoveel mogelijk het juiste gedrag moeten opdringen. Mensen moeten wíllen (en kunnen) zoeken, en als ze dat niet doen dan moeten daar consequenties tegenover staan. Maar ik geloof niet dat je door een zoekscherm voor te schotelen mensen gaat laten zoeken. In de new_topic vensters staat vaak al duidelijk genoeg dat er gezocht dient te worden
Bovendien zijn niet alle topics vragen, maar discussies, die eens in de zoveel tijd best opnieuw gevoerd kunnen worden. En zijn inderdaad de titels meestal niet zo goed. In WG zou dan volgens mij bijna elke search op "css verschil firefox internet explorer" uitkomen, en een heel groot deel van de topics heet al zo. En ja, dat is ook een kwestie van zorgen dat men de topictitels goed gebruikt. Maar dat is waar het om gaat, de houding van de gebruikers.
[ Voor 24% gewijzigd door JHS op 03-04-2005 12:27 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:06
* We Are Borg tikt topic
Hey, er staat onderaan een stomme zoekbalk met resultaten van mijn titel. Even wegklikken/doorklikken, want ik ga al dit topics echt niet doornemen.
Topic geplaatst, gelukkig, hoef ik niet te zoeken
[/luie user mode]
Als een user niet wilt zoeken, dan kijkt hij ook niet naar de resultaten al doe stop je het in een JS alert.
PSN: DutchTrickle PVoutput
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:06
Als jij niet lui bent, kun je dan eens 100 topics analyseren en deze stelling daarmee onderbouwenWe Are Borg schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:30:
Als een user niet wilt zoeken, dan kijkt hij ook niet naar de resultaten al doe stop je het in een JS alert.
(of iemand anders die tijd over heeft)
standaard staat het uit, een modje kan bij een slotje gelijk opgeven dat TS het aan krijgt en dan blijft het aan staan voor de eerstkomende 5 topics ofzo.
Dan merken normale gebruikers er niets van en de Helpdeskers die kunnen dan standaard een zoek-scherm voorgeschoteld krijgen van de mod.
Zoals je aan de load van Atlas kan zien is het atm niet echt fijn voor hem om er nog even wat extra zoekwerk bij te nemen.
Trouwens
Lijkt me dat ie daar juist wel op zou moeten zoeken als het er in zou komenen feature moet nog uitgebreid worden zodat hij niet zoekt op het stuk met de [rechte haken]
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
![]()