Toon posts:

[XP] Normale installatie in plaats van recovery CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij mijn Toshiba Sattelite 1400 heb ik een recovery-cd gekregen. Na 2 en een half jaar vond ik het wel weer eens tijd de boel op nieuw te installeren. Dus ik alle belangrijke bestanden back-uppen op de 2e partitie en de recovery-cd erin. Blijkt dat ik alleen de gehele harde schijf van recoveren en niet alleen de hoofdpartitie! Dus hij wist de hele schijf en maakt 1 partitie met XP en 1 lege partitie aan. Dit is niet wat ik wil. Ik wil namelijk mijn bestanden op de 2e partitie behouden. Ook heb ik het in de 'professional mode' van het recovery programma geprobeerd maar ook daar is het niet mogelijk een enkele partitie te recoveren.
Uiteindelijk heb ik een gekopieerde versie van XP geïnstalleerd en geprobeerd de serial van mijn XP-licerntie hierin in te voeren. Deze pakte hij echter niet. Dus ik heb de bekende FCKGW key gebruikt. Dit vind ik eigenlijk zonde, omdat ik een legale licentie heb en die ook graag gebruik (o.a. in verband met SP2 die niet werkt met de FCKGW key).
Weet iemand of er een mogelijkheid is XP te installeren met mijn eigen key, zonder gebruik te maken van de recovery-cd? Ik heb gezocht en gezocht, maar geen goed antwoord kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de reacties,

Jan

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Al op de recovery cd gekeken naar een /i386 map :?

Daar staat de hele windows setup bestanden.

Al gebeld met Toshiba voor een gewone installatie cd?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Met Toshiba heb ik nog geen contact opgenomen. Die i386 directory stond wel op mijn harde schijf maar is nu natuurlijk gewist. Op de recovery cd staat enkel een ghost-image die dus de 2 partities bevat en de installatiebestanden van XP (hij installeert XP vanaf de harde schijf). Ik ga nog even bellen met Toshiba, in ieder geval bedankt voor je antwoord.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:54:
Met Toshiba heb ik nog geen contact opgenomen. Die i386 directory stond wel op mijn harde schijf maar is nu natuurlijk gewist. Op de recovery cd staat enkel een ghost-image die dus de 2 partities bevat en de installatiebestanden van XP (hij installeert XP vanaf de harde schijf). Ik ga nog even bellen met Toshiba, in ieder geval bedankt voor je antwoord.
Ghost image? Je kan proberen erin te kijken, als je weet met welk programma die image gebouwd is.

Probeer eens met een demo versie van Ghost (Symantec) of met Drive Image (Powerquest)?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:43:
Uiteindelijk heb ik een gekopieerde versie van XP geïnstalleerd en geprobeerd de serial van mijn XP-licerntie hierin in te voeren. Deze pakte hij echter niet. Dus ik heb de bekende FCKGW key gebruikt. Dit vind ik eigenlijk zonde, omdat ik een legale licentie heb en die ook graag gebruik (o.a. in verband met SP2 die niet werkt met de FCKGW key).
Jij hebt een OEM serial, en die werkt niet met retail/corporate versies. Probeer dus gewoon een kopietje te pakken te krijgen van een OEM versie van XP. Als je je systeem nog niet gerecoverd hebt staat de hierboven genoemde i386 map zeer waarschijnlijk in de root van je hd of in je Windows directory. Met deze bestanden kun je je iegen XP cd maken, gebruik hiervoor de info op internet over het maken van slipstreamed cd's.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Stuurprogrammas zijn meestal van de website te downloaden. Wat heb je hier zelf al over kunnen vinden? Denk dat even de leverancier (toshiba) hierover contacteren de meest efficiente oplossing is, zij kunnen je vertellen wat je met je licentie kan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
En je kent niemand met een externe harddisk, cd/dvd-brander of een USB memory stick om je data tijdelijk even te parkeren? Dit hoef je maar een keer te doen, dan restoren die hap en van de systeem-partitie een ghostimage maken (en evt. op D:-zetten).

[ Voor 35% gewijzigd door Bart© op 31-03-2005 15:26 ]

Pagina: 1