Toon posts:

Adsl Planet - Conceptronic C100BRS4H Router Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht. Alles doet het behalve die verrekte Router! Bij planet zeggen ze dat je voor het instellen van de Router moet kiezen voor de verbinding PPPoA, leuk voor planet maar dat bestaat niet. Dan moet ik PPPoE gebruiken, die stond er wel. Ik alles ingevuld... Niks nakkes nada... Ik naar de leverancier gebeld van die router, en die wist het ook niet en die stuurde mij door naar jullie. Weten jullie wat ik moet doen??

Nog wat gegevens:

Modem voor ADSL:
Speed Touch Home (alcatel)

Router:
Conceptronic C100BRS4H

Kan kiezen bij het verbinden/instellen router uit:
Cable modem
Fixed IP xDSL
PPPoE xDSL
PPTP xDSL

HEEEELUPPPP 8)

Verwijderd

Begrijp ik het goed dat je internet wel werkt zonder Router?? Dus rechtstreeks via het modem!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 11:44 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59

Reptile209

- gers -

Wat heb je ingevuld??
Je moet iets hebben als: VPI: 8, VCI: 48, Encapsulation: VC-MUX, je gebruikersnaam@adsl-abovorm en je WW? Dat zou moeten werken, de rest moet op automatisch staan. Heb je nog andere instellingen (nodig)? Krijg je een IP toegewezen? Kan je inlogen met GN: kpn@adsltest zonder WW (en dan www.kpn.com openen)?

* Reptile209 leest opnieuw :)
Je router zou misschien op PPTP kunnen, zonder enige codering (alleen unencrypted password en CHAP) met GN en WW. Wat krijg je dan? Kan je inlogen met GN: kpn@adsltest zonder WW (en dan www.kpn.com openen)? Heb je trouwens je router wel op WAN-IP 10.0.0.150 (of iets uit de 10.0.0.x-reeks) gezet?

[ Voor 37% gewijzigd door Reptile209 op 31-03-2005 11:47 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad van plnet het volgende gekregen (met pijn en moeite) Vpi/Vci 8/48 en IP van Planet was 80.60.138.186 meer wisten ze ook niet. Hun zeiden kies voor de optie PPPoE en vul alles in. Ik gebruikersnaam en ww invullen, helemaal niks.

Heb PPTP nog niet gebrobeerd want ik moet dan andere pc afkoppelen en andere pc hier neerzetten want wil eerst weten of het werkt voordat ik gaten ga boren in de muren 8)7 haha.

Maar wat moet ik dan precies doen volgens jullie, want van netwerken heb ik bar weinig verstand O-) en met de andere pc (heb er 2) daar staan alle oude instellingen van de directe adsl zonder tussen komst van die router nog in.

((Begrijp ik het goed dat je internet wel werkt zonder Router?? Dus rechtstreeks via het modem!))
Ja dat werkt wel dat doen wij al jaren zo. maja als die router er tussenkomt houd het op.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:40:
Bij planet zeggen ze dat je voor het instellen van de Router moet kiezen voor de verbinding PPPoA, leuk voor planet maar dat bestaat niet.
Je moet vragen over spullen die je niet bij planet koopt en die die helpdesk dus niet kent ook niet bij planet stellen.

Planet heeft jou proberen uit te leggen hoe je een ander adsl modem verbinding laat krijgen met het kpn-adsl netwerk (pppoa, 8.48, vc-mux etc). Maar dat doet jouw speedtouch home al. De oplossing is hierboven al gegeven. Je moet PPtP instellen en daarmee moet je online kunnen komen

No offense hoor, maar als je er zelf geen reet van snapt, waarom koop je dan niet gewoon een router of een modemrouter die door de helpdesk van kpn en planet wél ondersteund wordt, zoals een speedtouch 510?

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 31-03-2005 11:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
((Begrijp ik het goed dat je internet wel werkt zonder Router?? Dus rechtstreeks via het modem!))
Ja dat werkt wel dat doen wij al jaren zo. maja als die router er tussenkomt houd het op.
Zet in de netwerkinstellingen van je computer(s), bij TCP/IP alles op obtain automatically / automatisch verkrijgen in plaats dat je zelf een IP en Subnet Mask invult. In de router staat waarschijnlijk DHCP aan en wordt dus aan elke computer een IP adres toegekend. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee geen hardfeelings ik snap wat je bedoeld. En Stel ik breng die router terug voor een: Linksys WAG54G WLAN 54Mbps ISDN Draadloos Dit zijn de Specs:

WAG54G The All-In-One Solution for Internet Connectivity The Linksys Wireless-G ADSL Gateway is the all-in-one solution for Internet connectivity. The ADSL2 Modem function gives you a blazing fast connection to the Internet, far faster than a dial-up, and without tying up your phone line. Connect your computers to the Gateway via the built-in 4-port 10/100 Ethernet Switch to jump start your network. You can share files, printers, hard drive space and other resources. Attach four PCs directly, or connect more hubs and switches to create as big a network as you need. The built-in Wireless-G (802.11g) Access Point allows up to 32 wireless devices to connect to your network at a data rate of up to 54Mbps, without running cables through the building. Its also compatible with Wireless-B (802.11b) devices, at 11Mbps. The Gateways Router function ties it all together and lets your whole network share that high-speed Internet connection. To protect your data and privacy, the Wireless-G ADSL Gateway features an advanced firewall to keep Internet intruders and attackers out. Wireless transmissions can be protected by powerful data encryption. The Virtual Private Network (VPN) ....... etc

En weten jullie dan wat die speedtouch 510 ongeveer kost?

Want ben met computers geen leek maar met netwerken ben ik een redelijke leek. :?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59

Reptile209

- gers -

De helpdesk van planet ondersteunt alleen modems van SpeedTouch. De prijzen van KPN daarvoor kan je hier opzoeken.
Ik mis toch nog wat info van je: je sluit de router aan, vult de gegevens in, en dan
...helemaal niks.
Echt helemaal niks, krijg je een raar (ander) IP, een foutmelding in de logs van je router? Wat nou precies? En heb je al eens geprobeerd om je ST Home te resetten (defaults, achterzijde modem)?

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1