Over Tweakers.net frontpage en moderatiebeleid in t algemeen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51
Hallo ik wil graag even wat kwijt over tweaker.net en het casemodding en overclocking forum. Volgens mij is de sfeer een beetje errug naar de klote aan het gaan. Het enige wat de modjes nog lijken te doen is als een stel agenten sporadisch iedere kritische post mbt tweakers.net of het forum onder handen nemen. Ipv de dienst te verbeteren lijkt het alsof alleen maar wordt gewerkt aan het voorkomen van een slechter (realistischer) beeld over tweakers.net bij de huidge bezoekers. het forum heb ik ook al tijden niet meer bezocht, de lijst van topics is ongeveer een 10e van wat het vroeger was, omdat bij bijna iedere beginnerspost alleen nog naar de faq wordt verwezen, omdat de mods zelf misschien genoeg hebben van de vragen.

Ik denk persoonlijk dat het beter is als jullie weer naar de bezoekers gaan luisteren en is oppakken wat zij te melden hebben over typfouten, (te) laat brengen van nieuws etc. Die adminbreaks op normale opmerkingen mbt bijvoorbeeld het gister al staan van een artikel op een andere site, zijn echt niet tof, en geven het gevoel dat de site wordt gehost door een stelletje zeikerds die kennelijk niet in staat zijn gewoon op tijd nieuws te posten, en daarnaast proberen dit vooral geheim te houden voor andere bezoekers.

De mensen die dit meedelen willen graag tweakers.net bezoeken, want tweakers was altijd snel met het nieuws en der was sprake van enige diepgang. Die bezoekers vinden het ook jammer dat het nieuws te laat komt op tweakers en lezen het liever eerst op tweakers. Hun vertellen dat ze dat niet mogen vertellen vind ik echt 'not done'

Tot besluit zou ik dus willen meedelen dat het me een goed idee lijkt om misschien is een poll te houden over het moderatie beleid of een klein onderzoekje te doen bij de gebruikers van dit forum. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten. het kan natuurlijk goed zijn dat ik alleen sta in deze mening, in dat geval zal ik zelf alleen wel op zoek gaan naar een ander forum en nieuwssite, maar als blijkt dat ik niet de enigste ben is het misschien een idee hier is op in te spelen, als een groot gezellig en gemeenschappelijk tweakers.net nog steeds jullie uitgangspunt is.

ik ben benieuwd

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

LauPro

Prof Mierenneuke®

De admin-breaks zijn imo ook zeer strorend. Met name omdat de persoon zo nóg meer aandacht krijgt dan dat de post überhaupt had moeten krijgen. Is het niet beter om dergelijke waarschuwingen via een PM bij de persoon in kwestie te melden?

Daarbij blijf ik pleiten voor meer moderatieopties zodat de zaak nu niet zo onduidelijk gemod wordt. (Dat ongewenste posts met overbodig weg gaan e.d., zie daar liever een -1 Onzin, -1 Ongewenst oid. etc.. )

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > LA

FA is bedoeld voor Frontpage-zaken en niet voor dingen die met het forum te maken hebben. Veel plezier bij de buren :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Voor commentaar op de FP, zoals het spelfouten of "te laat" nieuws, is FA juist in het leven geroepen :). (Gegrond) Commentaar is natuurlijk altijd welkom, maar daarvoor kun je beter hier in dit forum posten. De discussie op de frontpage zelf is bedoeld om te praten over het onderwerp van de nieuwspost, voor nieuwe invalshoeken, extra gegevens, etcetera, zodat de bezoeker van de FP in de reactielijst informatie krijgt die relevant is voor het artikel. Spelfoutverbeteringen en tijdsdiscussies leiden dan af van de post en kunnen daarom beter in een topic in FA geplaatst worden :).

Wat betreft het op tijd zijn van nieuws, als je een interessant artikel ergens ziet staan en je denkt dat dit op Tnet thuishoort, kun je het gerust submitten zodat het de heren van de redactie onder ogen komt :).

Voor commentaar op moderatie kun je het best de betreffende mod mailen, voor een beleidsdiscussie over het forum kun je terecht in Lieve Adjes.

[ Voor 14% gewijzigd door feej op 31-03-2005 11:52 ]

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Je snijdt hier 2 punten aan Interstice, en het was makkelijker geweest als je die even had opgesplits en apart had geplaatst: het deel over de Tweakers.net frontpage hier in FA, en het andere deel over het moderatiebeleid in LA :)

Om even in te gaan op het volgende:
k denk persoonlijk dat het beter is als jullie weer naar de bezoekers gaan luisteren en is oppakken wat zij te melden hebben over typfouten, (te) laat brengen van nieuws etc. Die adminbreaks op normale opmerkingen mbt bijvoorbeeld het gister al staan van een artikel op een andere site, zijn echt niet tof, en geven het gevoel dat de site wordt gehost door een stelletje zeikerds die kennelijk niet in staat zijn gewoon op tijd nieuws te posten, en daarnaast proberen dit vooral geheim te houden voor andere bezoekers.
Ja, het nieuws is traag, en de diepgang ook steeds minder, dat ben ik met je eens. Ik ben zelf tot een paar maanden geleden een jaar lang nieuwsposter geweest en heb mijn best gedaan wat te doen aan die diepgang, echter is ook mij datzelfde dus opgevallen aan de nieuwsposts op de FP.
De mensen die dit meedelen willen graag tweakers.net bezoeken, want tweakers was altijd snel met het nieuws en der was sprake van enige diepgang. Die bezoekers vinden het ook jammer dat het nieuws te laat komt op tweakers en lezen het liever eerst op tweakers. Hun vertellen dat ze dat niet mogen vertellen vind ik echt 'not done'
Ben ik met je eens :)
Tot besluit zou ik dus willen meedelen dat het me een goed idee lijkt om misschien is een poll te houden over het moderatie beleid of een klein onderzoekje te doen bij de gebruikers van dit forum.
[rml][ userinput]: wat zou je graag willen zien op GoT?[/rml] is daar al een voorbeeld van in LA, en het staat je vrij om wat dan ook te melden of te vragen in LA als je iets dwars zit over het forum :)

Over je opmerkingen over het CME-forum kan ikzelf helaas weinig vertellen, aangezien ik daar niet zo veel kom :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 16:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is dit wel een beetje hetzelfde als dit topic: Algemene houding van crew en users :?

Over die mod-breaks, vind ik heel terecht. Als mensen iets verkeerds doen, valt het op bij hem, en de anderen. Die weten meteen wat kan en wat niet kan ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Harm schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:45:
FA > LA

FA is bedoeld voor Frontpage-zaken en niet voor dingen die met het forum te maken hebben. Veel plezier bij de buren :w .
Hij heeft het over de moderatie op de FP en over nieuwsposts, lijkt me dat het wel in FA hoort Harm ;)

Move LA > FA :)
outerspace schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:48:
Volgens mij is dit wel een beetje hetzelfde als dit topic: Algemene houding van crew en users :?

Over die mod-breaks, vind ik heel terecht. Als mensen iets verkeerds doen, valt het op bij hem, en de anderen. Die weten meteen wat kan en wat niet kan ;)
outerspace: hij bedoelt admin-breaks op de FP, niet modbreaks op GoT :)

[ Voor 40% gewijzigd door Remy op 31-03-2005 11:49 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Je eerste alinea gaat over GoT en hoort dus hier niet thuis ;)
Ik denk persoonlijk dat het beter is als jullie weer naar de bezoekers gaan luisteren en is oppakken wat zij te melden hebben over typfouten
Spel- en tikfoutjes - deel 11
, (te) laat brengen van nieuws etc
Tweakers.net Nieuwssuggesties
. Die adminbreaks op normale opmerkingen mbt bijvoorbeeld het gister al staan van een artikel op een andere site, zijn echt niet tof, en geven het gevoel dat de site wordt gehost door een stelletje zeikerds die kennelijk niet in staat zijn gewoon op tijd nieuws te posten, en daarnaast proberen dit vooral geheim te houden voor andere bezoekers.
Reacties zijn er voor inhoudelijke discussies over het nieuwsonderwerp. Commentaar/suggesties op de post zelf kunnen in Frontpage Algemeen gepost worden en zijn daar méér dan welkom.
Ze mogen het wel vertellen, maar dan wel graag op de juiste plaats. Dat heeft niks met dictatuur te maken, maar met orde. Als 100.000 gebruikers allemaal hun mening gaan ventileren waar het hèn goed uitkomt, dan komen we nergens.

edit:
spuit 111111111111

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De mensen die dit meedelen willen graag tweakers.net bezoeken, want tweakers was altijd snel met het nieuws en der was sprake van enige diepgang.
Vroegah was alles beter. Je moest eens weten hoeveel jaar ik dat al hoor :+. Als het echt iedere keer slechter zou worden dan zou het nu onderhand een week duren voor nieuws op de FP staat en zou de gemiddelde post bestaan uit twee regels tekst met drie spelfouten per stuk. Terwijl het tegenwoordig toch écht veel sneller en beter is geworden. Dit soort klachten blijft alleen bestaan omdat er steeds een nieuwe generatie tweakers is die erachter komt dat je door het bezoeken van andere sites meer en meer gedetailleerde info kunt krijgen, mits je zelf de tijd en moeite wil nemen om te gaan graven en filteren. Dat zal ook nooit veranderen. In plaats van te denken "het niveau van T.net is gedaald" zou je je misschien moeten afvragen of het niet gewoon je eigen niveau is dat is gestegen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan me overigens wel vinden in de punten die Interstice noemt, bijvoorbeeld dat een adminbreak in een reactie op de frontpage al snel als bot en intimiderend beschouwd zal worden. In principe moeten we bezoekers altijd de gelegenheid bieden om kritiek te geven, ook al zijn we er misschien niet mee eens. Kritiek op de inhoud van een nieuwsbericht moet ook in de reacties bij dat nieuwsbericht kunnen, afgezien van opmerkingen over typo's (die moet je maar direct melden aan de schrijver of in dit forum).

Als we trouwens kijken naar de groei van de bezoekersaantallen op Tweakers.net en het forum dan is er een duidelijke lijn zichtbaar waarbij de Tweakers.net 'frontpage' een vrijwel lineaire groei kent terwijl de views op het forum (licht) dalende zijn. Nu is het voor ons geen streven om het forum zo goed mogelijk te laten scoren, maar de pageviews zijn wel een aardige objectieve maatstaf voor de tevredenheid van de bezoekers.

Een onderzoek over het moderatiebeleid zou een goed idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Kritiek op de inhoud van een nieuwsbericht moet ook in de reacties bij dat nieuwsbericht kunnen, afgezien van opmerkingen over typo's (die moet je maar direct melden aan de schrijver of in dit forum).
Tja, er is mij altijd verteld dat dit niet mag en dus plaats ik braaf adminbreaks bij dergelijke kritiek. Als dat beleid veranderd moet worden vind ik het ook best hoor. Maar kijk nou eens naar dit bericht. Het gaat in de reacties vrijwel alleen over de kwaliteit van het nieuwsitem en niet meer over de inhoud. Het lijkt me toch beter deze discussies in FA te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wouter Tinus schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:26:Dat zal ook nooit veranderen. In plaats van te denken "het niveau van T.net is gedaald" zou je je misschien moeten afvragen of het niet gewoon je eigen niveau is dat is gestegen.
Hier zit een kern van waarheid in, echter als nieuwssite wordt natuurlijk van je verwacht dat jullie er gewoon snel bij zijn.

'Vroeger' wwas Tweakers.net imo een echte weblog. Gewoon een site met links naar andere sites zodat je je niet zelf hoefde te verdiepen in al die onderwerpen. Dat en een item er dan soms een paar dagen later om kwam was niet erg want dat is nu eenmaal zo bij een weblog.

Echter is Tweakers.net inmiddels enorm veranderd, voor een aantal mensen is het hun werk geworden en men probeert dus een bepaalde professionaliteit uit te brengen. Tegenwoordig worden steeds meer nieuwsberichten op eigen redactie vervaardigd. Dit is echt een hele mooie ontwikkeling alleen de mannier waarop is nog steeds een beetje á la weblog, iets dat Tweakers.net niet probeert te zijn.

Hierbij wordt imo toch wel vrij vaak gepretenteerd dat Tweakers.net de beste is, vooraanstaand qua IT nieuws, maar ondertussen worden er wel nieuwsberichten soms enkele dagen later online gezet. Dat is imo niet-done. Dit is geen flame richting de mensen die hiermee dagelijks druk zijn, alleen ik denk wel dat er beter nagedacht moet worden over de structuur van publiceren en bijvoorbeeld (vergelijkbaar met nu.nl) dat gerichten ouder dan 24 uur helemaal niet meer geplaatst gaan worden.

Misschien moet het beloningsbeleid worden aangepast voor de nieuwsposters. Als ik het zo hoor kan men er geen genoegdoening in vinden (voor die tiental euro per maand). Ik zou zeggen pak de queue, laat alleen alle items >24u oud zien. Wanneer nieuwsberichten binnen een uur worden gepubliceerd dan krijgt de nieuwsposter een maximum fee en afhankelijk van de score die de users toekennen wordt er dan bedrag bij elkaar gebracht. Op deze mannier wordt het onaantrekkelijk om überhaupt nieuws te publiceren en ook veel aantrekkelijker om zelf nieuws te publiceren.

Het is maar een voorbeeld, de exacte uitwerking is lang niet compleet, maar als de nieuwsredactie op deze wordt opgezet zal het denk ik een stuk beter lopen. Met name de feedback van de users over een nieuwspost lijkt mij belangrijk, hoe lullig het voor de nieuwsposter ook kan zijn, het geeft wel een goed beeld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
LauPro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:12:
[...]
Hierbij wordt imo toch wel vrij vaak gepretenteerd dat Tweakers.net de beste is, vooraanstaand qua IT nieuws, maar ondertussen worden er wel nieuwsberichten soms enkele dagen later online gezet. Dat is imo niet-done. Dit is geen flame richting de mensen die hiermee dagelijks druk zijn, alleen ik denk wel dat er beter nagedacht moet worden over de structuur van publiceren en bijvoorbeeld (vergelijkbaar met nu.nl) dat gerichten ouder dan 24 uur helemaal niet meer geplaatst gaan worden.
Hoe bepaal je dat een bericht meer dan 24 uur oud is? Daar zijn AFAIK geen objectieve maatstaven voor. Vaak wordt iets ook pas opgepakt door andere sites en nieuwsbronnen als iets al ouder is dan 24 uur sinds het plaatsvinden van het nieuwsfeit op zich. Verder is er ook nog nieuws dat gewoonweg ook na 24 uur nog actueel en interessant kan zijn voor een deel van onze lezers. Overigens ben ik het wel met je eens dat het beter kan en ook moet. Ten slotte, wij posten ook vaak genoeg nieuws dat gewoonweg op tijd is.
LauPro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:12:
[...]
Misschien moet het beloningsbeleid worden aangepast voor de nieuwsposters. Als ik het zo hoor kan men er geen genoegdoening in vinden (voor die tiental euro per maand). Ik zou zeggen pak de queue, laat alleen alle items >24u oud zien. Wanneer nieuwsberichten binnen een uur worden gepubliceerd dan krijgt de nieuwsposter een maximum fee en afhankelijk van de score die de users toekennen wordt er dan bedrag bij elkaar gebracht. Op deze mannier wordt het onaantrekkelijk om überhaupt nieuws te publiceren en ook veel aantrekkelijker om zelf nieuws te publiceren.
Als je op deze manier gaat belonen, krijg je een verschraling van het nieuwsaanbod omdat je je hiermee specifiek op nieuw nieuws gaat richten, terwijl er op T.net ook meer dan voldoende nieuws is dat ook na 24 uur nog interessant is en kan zijn voor de lezers. Daarnaast, ga eens na hoeveel nieuws we nu al binnen de 24 uur na plaatsvinden van het nieuwsfeit publiceren, het zou me niet verbazen als dat ook al een behoorlijke voorraad is. Ook hier geldt overigens dat ik ook vind dat nieuws eerder op de FP mag komen, maar IMHO ligt een oplossing niet in het veranderen van het belongingsbeleid, maar veeleer aan het domweg voldoende mensen hebben die kunnen schrijven; iets wat nu helaas nog niet altijd het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Kom@rt schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:06:
[...]
Hoe bepaal je dat een bericht meer dan 24 uur oud is? Daar zijn AFAIK geen objectieve maatstaven voor. Vaak wordt iets ook pas opgepakt door andere sites en nieuwsbronnen als iets al ouder is dan 24 uur sinds het plaatsvinden van het nieuwsfeit op zich. Verder is er ook nog nieuws dat gewoonweg ook na 24 uur nog actueel en interessant kan zijn voor een deel van onze lezers. Overigens ben ik het wel met je eens dat het beter kan en ook moet. Ten slotte, wij posten ook vaak genoeg nieuws dat gewoonweg op tijd is.
Persberichten hebben altijd een datum waarop ze uitgebracht worden. En als iets nog niet nergens anders is gepubliceerd, dan is het bericht dus gewoon 0 uur oud. Die 24 uur is fictief, mag ook 48 uur zijn. Echter moet je gewoon die grens trekken. Ik zou zeggen: liever geen niets dat dagen te laat is, dan wel dat nieuws als 'nieuws' proberen te brengen dat gewoon geen nieuws is (zie betekenis bij Vandale, nieuws is pas nieuws als het niet elders al is gepubliceerd).
Als je op deze manier gaat belonen, krijg je een verschraling van het nieuwsaanbod omdat je je hiermee specifiek op nieuw nieuws gaat richten, terwijl er op T.net ook meer dan voldoende nieuws is dat ook na 24 uur nog interessant is en kan zijn voor de lezers. Daarnaast, ga eens na hoeveel nieuws we nu al binnen de 24 uur na plaatsvinden van het nieuwsfeit publiceren, het zou me niet verbazen als dat ook al een behoorlijke voorraad is. Ook hier geldt overigens dat ik ook vind dat nieuws eerder op de FP mag komen, maar IMHO ligt een oplossing niet in het veranderen van het belongingsbeleid, maar veeleer aan het domweg voldoende mensen hebben die kunnen schrijven; iets wat nu helaas nog niet altijd het geval is.
Als ik begrijp dat er mensen af haken vanwege een slechte werksfeer dan denk ik dat je toch wel moet gaan kijken naar een betere beloning. In de praktijk blijkt het namelijk zo te zijn dat hoe hoger de beloning hoe meer men zich wil inzetten ;) .

edit: ik bedoel overigens niet dat nieuwsposters nu te weinig verdienen oid, daar ga ik ook helemaal niet over. Alleen ik zou zeggen deel het anders in, en iig loon naar werk (dus hoe mer berichten of hoe meer kwalitatievere berichten etc.).

[ Voor 6% gewijzigd door LauPro op 01-04-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

LauPro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:27:
....
Als ik begrijp dat er mensen af haken vanwege een slechte werksfeer dan denk ik dat je toch wel moet gaan kijken naar een betere beloning. In de praktijk blijkt het namelijk zo te zijn dat hoe hoger de beloning hoe meer men zich wil inzetten ;) .
Beloning is maar 1 ding. Werksfeer is überbelangrijk, zeker bij zoiets als Tweakers.net en het nieuwsposten op de FP. Nieuwsposters werken niet op kantoor maar van huis uit, dus is icq/msn en het forum de 'werksfeer': als die dan niet in orde is kan je nog zo'n hoge beloning ertegenover zetten, de lol is er dan gewoon vanaf, simpelweg.

Vergelijk het met normaal werk: veel mensen zitten niet bij hun werk vanwege de fantastische variatie of de bakken met geld die ze er verdienen, maar om de fijne collega's (en vaak ook leiding) die ze hebben. Met een prettige werksfeer schiet de productiviteit èn de kwaliteit van het geleverde werk dan ook omhoog :) En dan hoeft niet eens de beloning omhoog LauPro.
edit: ik bedoel overigens niet dat nieuwsposters nu te weinig verdienen oid, daar ga ik ook helemaal niet over. Alleen ik zou zeggen deel het anders in, en iig loon naar werk (dus hoe mer berichten of hoe meer kwalitatievere berichten etc.).
Zie mijn tekst hierboven daarover :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Sorry LauPro, maar het beeld dat jij hebt over de manier waarop nieuwsposters beloond worden klopt van geen kanten, en het systeem dat je voorstelt is ook totaal onrealistisch... In een bedrijf krijgen mensen per uur betaald, zo ook bij Tweakers.net, en dat gaan we niet veranderen naar een of andere loterij van wie de meeste positieve feedback c.q. pageviews kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Huggybear schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:33:
Beloning is maar 1 ding. Werksfeer is überbelangrijk, zeker bij zoiets als Tweakers.net en het nieuwsposten op de FP. Nieuwsposters werken niet op kantoor maar van huis uit, dus is icq/msn en het forum de 'werksfeer': als die dan niet in orde is kan je nog zo'n hoge beloning ertegenover zetten, de lol is er dan gewoon vanaf, simpelweg.
Werksfeer kan meerdere betekenissen hebben. Wanneer het zo is dat iemand probeert kosten wat het kost verbeteringen aan te brengen maar dat er daarbij niet lukt om die goed te voltooien dan kan je imo ook spreken van een slechte werksfeer.
Vergelijk het met normaal werk: veel mensen zitten niet bij hun werk vanwege de fantastische variatie of de bakken met geld die ze er verdienen, maar om de fijne collega's (en vaak ook leiding) die ze hebben. Met een prettige werksfeer schiet de productiviteit èn de kwaliteit van het geleverde werk dan ook omhoog :) En dan hoeft niet eens de beloning omhoog LauPro.
Als iemand niet het idee heeft dat zijn bijdrage aan tweakers.net als positief wordt beschouwd of überhaupt wordt aanvaard óf dat zijn bijdrage om bepaalde zaken te veranderen niet wordt geacceppeerd (er vanuit gaande dat deze pogingen reëel zijn) dan mag je denk ik ook wel spreken van een slechte werksfeer.

Er vanuit gaande dat er een aantal mensen zijn die niet (ik zeg het even voorzichtig) werken ten behoeve van een goede werksfeer dan moet je die mensen er gewoon uit filteren. Dat kan je doen door een ander beloningsbeleid toe te passen en ja dit gaat een aantal mensen waarschijnlijk pijn doen.

Als je door die beloning meer enthousiaste mensen bij elkaar krijgt dan verbetert de werksfeer min of meer automatisch.
Wouter Tinus schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:02:
Sorry LauPro, maar het beeld dat jij hebt over de manier waarop nieuwsposters beloond worden klopt van geen kanten, en het systeem dat je voorstelt is ook totaal onrealistisch... In een bedrijf krijgen mensen per uur betaald, zo ook bij Tweakers.net, en dat gaan we niet veranderen naar een of andere loterij van wie de meeste positieve feedback c.q. pageviews kan scoren.
Ik ken zat bedrijven waar men niet per uur betaald krijgt. Sterker nog, ik krijg zelf ook niet per uur betaald want ik ben zelf ondernemer. Dat betekent gewoon voor de volle 100% er tegenaan en hoe beter je je best doet hoe beter het resultaat. Er zijn zo nog zat beroepen/werkomgevingen te noemen waar men niet per uur betaald krijgt.

Ik denk dat Tweakers.net beter af is met een beleid waar de nieuwsposters echt moeten werken voor de kost ipv het huidige systeem waar het eigenlijk er op neer komt van 'hier heb je een x bedrag, maak maar een x aantal postings per maand'. Zonder dat daar enige pressie achter zit om de kwaliteit te waarborgen.

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 01-04-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb geen idee waar jij deze ideeën vandaan haalt, maar ze varieren van zwaar overdreven tot klinkklare onzin, en de suggestie dat wij niet werken voor ons geld is zelfs ronduit beledigend. Ik heb er geen problemen mee als bezoekers problemen aankaarten, maar op dit soort ongefundeerde "analyses" van onze organisatie gebaseerd op weet ik wat voor roddelverhalen zit niemand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:24

Qwerty-273

Meukposter

Ik vind zelf dat Tweakers.net beter presteerd over het algemeen dan voorheen. Inderdaad is in sommige berichten de diepgang niet echt aanwezig. Maar aan de andere kant je hebt nu ook grote artikelen die diep op de zaak ingaan. Zoals onder andere de stukken van Femme over hardeschijven en controllers. Grote reviews en features over bijvoorbeeld Intel procs.

Het team heeft met elkaar opzich een goede sfeer, er zijn natuurlijk altijd knelpunten maar over het algemeen komen we daar zover ik weet altijd goed uit. Er werken een aantal mensen vast voor tweakers.net en het meerendeel gewoon op freelance basis die her en der een stukkie schrijven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wouter Tinus schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:26:
Ik heb geen idee waar jij deze ideeën vandaan haalt, maar ze varieren van zwaar overdreven tot klinkklare onzin, en de suggestie dat wij niet werken voor ons geld is zelfs ronduit beledigend. Ik heb er geen problemen mee als bezoekers problemen aankaarten, maar op dit soort ongefundeerde "analyses" van onze organisatie gebaseerd op weet ik wat voor roddelverhalen zit niemand te wachten.
De reden dat ik dat punt heb uitgewerkt is omdat deze niet weerlegd zijn. Ik begrijp dat uit jouw woorden dat er niets aan de hand is dat terwijl in dit topic door een ex-nieuwsposter wordt aangegeven dat er wel degelijk al een paar maanden lang een probleem is.

Ik ben hier niet om jullie of te zeiken oid. Misschien komt het zo over - dat is dan niet mijn bedoeling. Ik probeer te helpen naar het zoeken van een oplossing, en daarbij kan het zijn dat er een aantal conclusies worden getrokken. Daarbij wil ik even een klein beetje nuanceren wat ik bedoelde met 'werken voor de kost'. Hiermee bedoel ik dat je de hoeveelheid werk direct koppelt aan de beloning ipv een vaste beloning met een variabele hoeveelheid werk.

De kwaliteit van de reviews is overigens _/-\o_ . Mijn betoog slaat puur op de nieuwsposts. Misschien dat mensen zo lief willen zijn om mijn verhaal inhoudelijk te beantwoorden :> , met name over het koppelen van aan prestatie aan beloning ben ik benieuwd naar.

[ Voor 8% gewijzigd door LauPro op 01-04-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Het is op dit moment zo dat mensen betaald worden voor een aantal uur en van hen verwacht wordt dat ze in die uren een bepaalde werkprestatie neerzetten. Dat systeem werkt volgens mij prima en dat heeft dus geen grote verbeteringen nodig waarbij de prestatie meer aan de beloning gekoppeld wordt. Dat hebben we tijden gehad, voor de professionalisering zeg maar, en daaruit is erg duidelijk gebleken dat allerlei extra bonussen een prachtig tijdelijk effect hebben, maar op de lange termijn vrij weinig extra oplevert.

Daarnaast, is het daadwerkelijk zo dat de kwaliteit van de nieuwsposts zo slecht is? :? Er zit inderdaad een aantal nieuwsposts bij dat gewoonweg kort is en waar weinig diepgang in is te vinden, maar er zijn ook langere stukken waar die diepgang wel aanwezig is. Over-all gezien kan het beter, maar IMHO is het stukken beter dan 'vroeger', whenever that was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Klopt het is een stuk beter dan vroeger, maar wat ik al aan gaf: er is nu een verschil. Vroeger was Tweakers.net een weblog, tegenwoordig bijna een volwaardige nieuwssite. Dit is iig zoals het wordt gepretendeerd. In het kader van een volwaardige nieuwssite moet je proberen te voorkomen dat er nieuwsposts onstaan met 'te weinig diepgang'.

Als het blijkt dat er of en toe posts zijn met iets mindere diepgang dan is blijkbaar het systeem niet helemaal optimaal. Ik pleit overigens niet voor een bonussen-systeem maar meer beloning naar prestatie. Het verschil naar mijn idee bij een bonussen-systeem is dat men bovenop een vaste beloning nog iets extra's krijgt, bij een beloning-naar-prestatie zal men meer krijgen als hij beter werk af levert. Dus dat zal betekenen dat wanneer iemand iets post, en deze posts zijn inhoudelijk goed. Dat zo'n post iemand meer op levert. Wie daar punten aan toe gaat kennen laat ik even in het midden, je zou daar een onafhankelijke selectie groep mensen voor kunnen nemen, of de hele crew of de users.

Het is trouwens niet de bedoeling dat er straks allemaal langdradige verhalen gaan komen, maar op deze mannier ontmoedig je posts met weinig diepgang. Zo moet je het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
LauPro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:51:
Als het blijkt dat er of en toe posts zijn met iets mindere diepgang dan is blijkbaar het systeem niet helemaal optimaal. Ik pleit overigens niet voor een bonussen-systeem maar meer beloning naar prestatie. Het verschil naar mijn idee bij een bonussen-systeem is dat men bovenop een vaste beloning nog iets extra's krijgt, bij een beloning-naar-prestatie zal men meer krijgen als hij beter werk af levert. Dus dat zal betekenen dat wanneer iemand iets post, en deze posts zijn inhoudelijk goed. Dat zo'n post iemand meer op levert. Wie daar punten aan toe gaat kennen laat ik even in het midden, je zou daar een onafhankelijke selectie groep mensen voor kunnen nemen, of de hele crew of de users.
Ik pleit ook niet voor een bonussysteem, maar voor een vorm van prestatiebeloning, als in: ik schrijf vijf nieuwsberichten en die worden door de nieuwscoördinatie (niet door de gebruikers, want daar zie ik heel andere problemen [zoals dat nieuwsartikelen over financiële resultaten laag gewaardeerd worden omdat men die niet interessant vindt en niet omdat de kwaliteit hoog is, terwijl nieuwsberichten over games weer hoog scoren, terwijl de kwaliteit niet navenant hoog hoeft te zijn]) beoordeeld en op dat bedrag krijg ik op mijn bankrekening gestort. Dat is dus het systeem dat we voor de professionalisering tijden gebruikt hebben, maar niet voldoende goed werkt.
LauPro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:51:
Het is trouwens niet de bedoeling dat er straks allemaal langdradige verhalen gaan komen, maar op deze mannier ontmoedig je posts met weinig diepgang. Zo moet je het zien.
En raak je een punt waar we het intern ook uitvoerig over gehad hebben. Iedereen is het erover eens dat er in de meest ideale situatie per dag rond de 18 à 20 diepgaande nieuwsposts online komen te staan. Dat is echter niet haalbaar met de huidige crew en daarom is - net als het uitstel van ons plan tot wereldbeheersing - besloten om dat op dit moment niet na te streven. Daar is onze organisatie gewoonweg nog niet aan toe. Daarvoor missen we onder meer de mankracht, de journalistieke ervaring en allerhande andere dingen. In plaats hiervan hebben we besloten om te gaan voor een gevulde FP, waarbij we - helaas helaas - wat moeten inboeten op de diepgang; meer diepgang staat namelijk ook een grotere tijdsinvestering.

Op termijn is het echter wel de bedoeling dat Tweakers.net steeds meer een volledige en voldoende diepgaande nieuwsvoorziening wordt, echter zijn daarvoor nog een aantal slagen nodig. Wees echter niet bevreest, we weten hiervan en werken gestaag door aan deze nieuwe organisatie. Misschien is het daarom beter te zeggen dat Tweakers.net op termijn (wanneer dat afgerond is weet ik niet, als er al een moment is te noemen waarop je zoiets 'af' kunt noemen) een professionele organisatie wil worden, waarin een aantal professionals zich bezighoudt met het schrijven van de content (niet alleen nieuwsberichten, maar ook reviews et cetera) voor de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

LauPro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:27:
De reden dat ik dat punt heb uitgewerkt is omdat deze niet weerlegd zijn. Ik begrijp dat uit jouw woorden dat er niets aan de hand is dat terwijl in dit topic door een ex-nieuwsposter wordt aangegeven dat er wel degelijk al een paar maanden lang een probleem is.
In zijn perceptie zal dat misschien inderdaad zo zijn, maar aan ieder verhaal zitten natuurlijk twee kanten. Ik voel er niets voor om het specifiek over Remy te hebben hier, maar wanneer je met ~25 man samenwerkt kan het natuurlijk altijd voorkomen dat men het niet met elkaar eens kan worden over de richting waar het op moet gaan, danwel over de volgorde waarin bepaalde doelen bereikt moeten worden. Normaalgesproken lees je daar in het openbaar alleen niets over.

Wat betreft de diepgang wordt er gewoon een afweging gemaakt. Ik kan bijvoorbeeld een week bezig zijn met uitgebreide feature over iets, of ik kan er in een uur een nieuwspost over schrijven. Beide leveren waarschijnlijk ongeveer evenveel hits op, maar het artikel met diepgang is wel vele malen duurder voor Tweakers.net om te (laten) maken, en gaat bovendien ten koste van het aantal andere onderwerpen dat ik in een maand behandel. Nu zijn natuurlijk ook genoeg voordelen aan langere artikelen die de extra kosten rechtvaardigen; het is een welkome afwisseling voor redacteurs, je haalt een hoop kennis in huis, het geeft de site unieke content, enz., maar het moet met mate gebeuren. Onze ervaring is namelijk dat we met 20 korte(re) nieuwsposts veel meer mensen blij maken dan met 5 of 10 uitgebreide verhalen. Vandaar dat we mensen wel stimuleren om kwaliteit af te leveren, maar niet om dat tot het extreme door te voeren.

Een ander probleem met 'verplichte' diepgang is dat je er flink wat kennis van zaken nodig hebt. Nu heeft iedere redacteur wel zijn eigen specialisaties, maar de kans dat nieuws precies op het moment verschijnt dat de expert dienst heeft is niet zo groot. Onze bezoekers zien in zo'n geval liever snel een bericht dat de basis dekt, dan twee dagen later een bericht waarin alle details onder de loep worden genomen. Met oneindig veel mankracht kun je veel oplossen, maar het vinden en opleiden van de juiste mensen is een tijdrovend karwei, wat door het natuurlijk verloop (waar iedere organisatie mee te kampen heeft) soms niet eens een netto positief resultaat oplevert. Bovendien is het budget dat beschikbaar wordt gesteld voor de redactie natuurlijk ook niet oneindig. Het MT beseft goed hoe belangrijk het nieuws is, maar het zou waanzijn zijn om er vele tonnen in te pompen om in korte tijd een of ander ideaalbeeld te realiseren, terwijl het langzaam maar zeker vanzelf de goede kant op gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 01-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51
Zo leuk dat er actief op wordt gereageerd door crew en mede forum bezoekers :)

Ik weet niet of het er al is voor de crew, maar misschien is een que voor de nieuws submit wel een heel goed idee. Op deze manier kan je als nieuwsposter snel een artikel als dat gemeld is door een bezoeker die er wat over gelezen heeft, even doornemen en binnen die 24 uur na de submit verwerken. Dat is ook leuk voor de users want die hebben dan het idee dat ze invloed krijgen via de nieuwssubmit, waardoor ze het vaker zullen doen, en zo hoeven je nieuwsposters niet zelf op zoek naar het nieuws, maar wordt het weer aangedragen door de community waarop tweakers.net draait. Zowaar een positieve spiraal :) Btw dit is wel een efficiente maatstaf dan meteen om nieuwsberichten binnen te plaatsen, binnen 24 uur na een user submit.

De diepgang hier is voor mij minder belangrijk, maw je kan niet meer maken van een persbericht dan wat er in het persbericht staat, dus dat hoef je ook nie te proberen.

Dan kom ik even bij wat ik zelf meen te mogen verwachten van tweakers.net 2 zaken eigenlijk:

Een zo groot mogelijke en complete verzameling van IT nieuws
Aanvulling hiervan in de vorm van enkele diepgaande reviews, atikelen over storage etc per maand

Dit kan je vervolgens aanvullen met meer nieuws van eigen bodem, maar ik zou het snel posten van nieuws ookal is dat van andere sites wel als basis houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Interstice op 04-04-2005 01:04 ]

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 21:51

ripexx

bibs

buit is binnen sukkel

Pagina: 1