Total Annihilation : Zo cool was en is naar mijn mening een RTS nooit meer geweest ! Dat spel had alles ! Grote maps / Subs / Air / Tanks / Carriers / Nukes / Anti- Nukes / Big Bertha's (zo coooool). Het was ook een realistisch spel.
Als je het 1 on 1 speelde met iemand, was het gewoon ook een realistische partij, dikke wapen wetloop met nukes en anti-nukes, ondertussen nog proberen her en der wat aan te vallen, tot op het moment dat je er achter komt dat de anti-nukes van je enemy op zijn
Ook heel origineel en nog steeds niet terug gekomen : Je kon bij TA een builder pakken en m.b.v. de shift toets hem een reeks dingen laten bouwen, zodat je in 5 seconden genoeg opdrachten aan het gastje kon geven dat ie minstens een half uur bezig was ! Zonder dat je het moest controleren wie er nou weer niks aan het doen was, werd je basis vanzelf gebouwd, en kon je je daarom beter focussen op het slachtveld. Heerlijke game, leuke klassieke soundtrack, 3d ge-animeerde units, heeeeel uitgebreide keuze aan units (met alle updates er op en er aan 200+ VERSCHILLENDE ofzo

)
Jammer dat het vervolg (TA:Kingdoms) minder origineel was, en dat Cavedog (makers ervan) daarna "dood" zijn gegaan.....
Over Rome - Total War , toen ik hem net had vet veel gespeeld, ook via LAN. Maar na een bepaald LAN potje de replay te hebben bekeken : NOOIT MEER.
Uitleg :
Ik speel 1 on 1 tegen iemand die het spel nog niet echt goed kende, dus bij het kiezen van je leger wist hij niet dat je je units kon upgraden (armor, power etc). Begint het spel dus. Hij heeft 3 keer zoveel soldaten als mij, alleen die van mij waren 10 keer zo 1337
Het gevecht begint : na taktisch aanvallen en uitlokken verdrijf ik z'n leger in tweenen en met een grote groep van die cavalary doorboor ik zijn flank etc etc, dikke overwinning, met maar 1 squad dood gegaan ofzo ... kon niet mooier, dacht ik tenminste.
Daarna kijken we op mijn pc de replay.... en wat ik daar te zien kreeg ... WTF !!!!
Alles gebeurde "ongeveer" zoals het potje ging, alleen was het taktisch aanvallen veranderd in taktisch zelfmoord plegen ... HELEMAAL NIKS KLOPTE !!!!! Mijn leger was in 3 minuten in de pan gehakt !!! Het was zeker weten de replay van die match en er klopte gewoon geen hol van... Dus toen dacht ik : klote spel
[
Voor 34% gewijzigd door
BaT op 04-04-2005 15:26
]