php server runnen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 22:58

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hallo,

dit is misschien een erg domme vraag, maar hoe run je een php server op je pc?

Ik heb nu gedownload:
php-5.0.3-installer.exe
php-5.0.3-Win32.zip
phpMyAdmin-2.6.1-pl3.zip
Mysql.zip

Ik heb de installer.exe gebruikt om php te installen. Maar nu het geinstalled is zie ik nergens een wwwroot staan ofzo.
En hij zegt dat ik IIS nodig heb. Nu kan ik nergens een IIS install file vinden. Op de microsoft IIS site staat een zip, maar die bevat alleen word documenten.

Hoe moet je nou goed php installen op je pc?

Huub Huub Barbatruc!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je hebt nog Apache nodig. Das een webserver :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

IIS is heel gemakkelijk te installeren, gewoon Windows-cd in je pc duwen en dan naar Configuratiescherm > Add/remove programs > windows components > iis toevoegen

Apache kan natuurlijk ook, maar IIS is gemakkelijk te installeren en simpel in gebruik voor het testen van je scriptjes

Verwijderd

Als je nog nooit een webserver hebt geinstalleerd kan je beter een kant een klaar pakket gebruiken zoals:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Hier zit alles direct in en wordt bijna vanzelf voor je geconfigureerd met enkel een paar wachtwoorden etc invullen

* Apache 2.0.53,
* MySQL 4.1.10,
* FileZilla FTP Server 0.9.4e,
* XAMPP Control Panel 1.0 (from www.nat32.com),
* eAccelerator 0.9.2a,
* and more ...

Succes :)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20
Hierover kan je ook heel makkelijk op internet informatie vinden. Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=6 :)

_@/'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad een webserver installeren. Apache is het meest gebruikte voor PHP, IIS kan ook: dat hangt af van je Windows versie. Maar dat staat trouwens ook in de install.txt ;) Ik zou voor Apache gaan, alleen al omdat daar heel veel info over is te vinden.

Een kant en klaar pakket is inderaad lekker makkelijk. Of lees de 'Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts' howto zoals die staat in de Software Algemeen - FAQ en vooral: lees, probeer, lees nog wat en binnen no time ben je expert.

Maar goed, er is dus een webserver nodig. Nu je dat weet en omdat er heel veel tutorials zijn op XAMP ( {Windows/Linux} Apache MySQL PHP) op te zetten, sluit ik dit topic. Bij specifieke vragen die niet in handleidingen of tutorials (of eerdere GoT-topics) staat kan je natuurlijk een nieuw topic openen. Succes & have fun :)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 31-03-2005 11:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.