Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU met slome fans geeft veel hitte

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 08:24
Hallo,

IK hoop dat de titel een beetje duidelijk is, ik wist namelijk niet echt een fatsoenlijke. Ok het probleem. Ik heb laats een Tagan TG480-U01 gekocht. Zoals jullie misschien weten heeft deze 2 80mm fans. Die worden gereguleerd aan de hand van de load. Nu weet ik dat mijn systeem niet 480w nodig heeft. Dit houdt dus in dat de fans niet op hun hardst draaien. Het probleem is dat echter dat de voeding best warm wordt (niet heet ofzo). Nu is dat allemaal niet zo heel erg, maar het verwarmt echter wel de rest van mijn systeem. Mijn vraag is dan ook hoe ik deze fans op full speed kan laten draaien, of een andere manier om van die hitte af tekomen. Verder heb ik een perfecte airflow in mijn kast...

Alvast bedankt

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:57

DesertShooter

Afgekickt

open schroeven en de fan's gewoon aan het moederboard of fan controller hangen, maar dat is ook weer zo zonde van een 100 euro kostende voeding. De garantie is dan natuurlijk ook weg ;)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

wel vaag . Als het goed is wordt juist de warme lucht door de voeding naar buiten vervoerd. dus ook uit je kast.

Heb je wel gekeken of ze wel de juiste kant uitblazen :? Lijkt wel of en ervan de warme lucht weer je kast in stopt

iRacing Profile Flickr

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27

Sick Nick

Drop the top!

Het hele idee van deze voeding is juist dat de fans zo traag mogelijk draaien, de achterste blijft zelfs uit tot de temp te hoog word. Dat is de reden dat ik m ook heb, lekker stil. En echt heet word ie niet, valt allemaal wel mee. Ook het opwarmen van de case valt wel mee denk ik, de hitte zal hier meer van je flink opgefokte cpu en vga kaart komen.

[edit]

Onder load, ook goed :p

[ Voor 5% gewijzigd door Sick Nick op 31-03-2005 12:20 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb dezelfde voeding. De fans worden niet gestuurd op temperatuur maar op belasting. Hoe meer je je voeding belast, hoe harder de fans gaan blazen. Ik denk dat er 2 opties bestaan voor jou:

-Voeding modden, bv. andere fans
-Andere voeding kopen/ruilen

Die van mij wordt ook wel warm, ik heb prolly alleen een grotere kast dan jou, dus heb geen last van wat je beschrijft.

* aramdin heeft een Yeong Yang 0420 Cube :)

[ Voor 16% gewijzigd door aramdin op 31-03-2005 12:16 ]

Instagram / YouTube

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als je je voeding openmaakt, kan je de fans waarschijnlijk gewoon in plaats van op het regelboardje meteen op de 12V hangen, blazen ze altijd full-speed. Alternatief is om de draden van de fans naar buiten uit te voeren, zodat je ze daar aan een baybus ofzo kan hangen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Jilvoos
seninha schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:09:
wel vaag . Als het goed is wordt juist de warme lucht door de voeding naar buiten vervoerd. dus ook uit je kast.

Heb je wel gekeken of ze wel de juiste kant uitblazen :? Lijkt wel of en ervan de warme lucht weer je kast in stopt
Ze blazen wel naar buiten, maar aangezien de voeding van metaal is, geleid het de warmte nogal simpel...

Verwijderd

Misschien een stom id hoor :P , maar als jij wilt dat je fans harder draaien en ze gaan harder draaien als de load hoger wordt, is het dan ook een idee om gewoon ergens in je kast een paar dikke weerstanden te hangen voor extra load? :P :9
Dan zouden je fans harder moeten gaan draaien, maar ja, dan produceert ie weer meer warmte. Btje vreemde oplossing misschien :+

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:01

Barrycade

Through the...

Heb je misschien een aantal andere fans in je kast hangen? Dan zuig je de warme lucht uit de voeding naar binnen omdat je je kast in onderdruk aan het brengen bent. Ik heb zelf ook de Tagan en weet dat ie onder normaal gebruik alleen 1 fan op 1/2e kracht heeft draaien.
Als je dan 2 of meer 80 mm fans hebt draaien en geen ingang in je kast zal je lucht door je voeding naar binnen gaan zuigen.

Een mogelijke oplossing is dan ook een fan naar binnen te laten blazen. Bijvoorbeeld aan de voorkant.

• Jilvoos
littlejoannes schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:11:
Heb je misschien een aantal andere fans in je kast hangen? Dan zuig je de warme lucht uit de voeding naar binnen omdat je je kast in onderdruk aan het brengen bent. Ik heb zelf ook de Tagan en weet dat ie onder normaal gebruik alleen 1 fan op 1/2e kracht heeft draaien.
Als je dan 2 of meer 80 mm fans hebt draaien en geen ingang in je kast zal je lucht door je voeding naar binnen gaan zuigen.

Een mogelijke oplossing is dan ook een fan naar binnen te laten blazen. Bijvoorbeeld aan de voorkant.
Daar heb ik er al 2 van B) Momenteel blazen er 2 80mm naar binnen, en 3 80mm op half speed naar buiten. Dus die andere 2 lijken me een leuke extra...

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Kunnen we het over graden celsius hebben i.p.v. 'te heet', 'best wel warm' of 'redelijk koel'? :P

d:)b :henk d:)b

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Ik denk dat als hij 10 a 20 graden warmer word dat ie 2 jaar eerder stopt met leven, de levensduur van een goede voeding is denk wel 10 jaar.. over 3 jaar heb jij een andere PC met hele andere connectoren die 600 watt vreet.. niet zo belangrijk.

1. hij verwarmd je kast niet
2. je garantie blijft nu ten minste nog heel
3. als ie kapot gaat door hitte dan heb je nog garantie anders niet
4. lekker stil

geen problemen lijkt mij ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Griffin
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

@TS:

zelf heb ik dan wel geen tagan, maar ik las wel dit.
KLIK

hierin word uitgelegd dat de 380watt een stukie printplaat heeft met 3 aansluitingen voor je fans.
• Connector 1: Altijd aan op 5V
• Connector 2: Altijd aan, maar fan draait sneller bij hogere belasting
• Connector 3: Fan draait alleen bij belasting boven 60%

normaal zit je outtake op conn2 en je intake op conn 3.

lees die reply even goed door en kijk of het ook op de 480Watt kan. want dit weet ik niet.

LET WEL!!:
als je je voeding opent is je garantie weg.

suc6

• Jilvoos
Nou ik heb het gefixt. Heb gewoon de kabeltjes naar buiten gegooid en die aangesloten op een verloopstukje en een splitter. En ze draaien nu dus op 12v. En mijn kast is 5 graden koeler :D

Allemaal bedankt voor de hulp...

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 14:54
Jilvoos schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:52:
Nou ik heb het gefixt. Heb gewoon de kabeltjes naar buiten gegooid en die aangesloten op een verloopstukje en een splitter. En ze draaien nu dus op 12v. En mijn kast is 5 graden koeler :D

Allemaal bedankt voor de hulp...
Maakt je systeem nu veel meer lawaai als eerst of valt het mee met de schade?

• Jilvoos
Valt heel erg mee, zijn blijkbaar hele stille fans, maar ze hebben ook wel een mindere airflow dan standaard 80mm fans...

PS Ik heb nog 5 andere 80mm fans draaien dus die 2 extra is dan ok niet erg meer :9
Pagina: 1