Toon posts:

Nvidia Geforce 2 GTS / Geforce 2 Pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede dag,

Eerst en vooral melden dat ik de zoekfunctie reeds gebruikt heb. Helaas kwam er niks nuttigs uit de bus. Bij deze hoop ik dus dat jullie me met mijn probleem kunnen helpen.

Als ik een spel wil spelen, dan gebeurt er na verloop van tijd, zonder enige aanleiding, iets vreemds met de graphics. Dit is nogal moeilijk uit te leggen, dus hier een screenshot (van het spel GTA Vice City):

Afbeeldingslocatie: http://www.inwe.be/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=56621

Soms gebeurt dit na enkele uren, soms ook na 1 minuut, erg vreemd. Ik heb al vanalles geprobeerd (ook pc formatteren), maar niks helpt.

Ik heb een Medion PC aangekocht in 2001. 384Mb geheugen. De laatste Nvidia drivers zijn geïnstalleerd, alsook DirectX 9.0c.

Ik heb het trouwens bij allerhande spellen, niet enkel bij Vice City... Het vreemde is ook dat als ik DXdiag draai er zogenaamd geen problemen zijn. Als ik daarna Vice City speel dan heb ik het helaas weer zitten. Als ik daarna dan weer DXdiag draai dan is er bij Direct3D-7 versnelling te merken dat er iets niet klopt, maar het beeld is nog zichtbaar. Bij Direct3D-8 en 9 versnelling heb ik dan hetzelfde probleem als bij het draaien van Vice City...

Mijn dank is groot als iemand me kan helpen. Is de grafische kaart kapot?

Groeten Steven.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

Dat lijken sterk op artifacts, veroorzaakt door te warm wordend geheugen, je zou kunnen proberen het geheugen te coolen door heatsinks te plaatsen, maar de kaart lijkt me gewoon defect.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 16:53

SmidsY

hallo!?.............

Je hebt last van artifacts, dit kan komen omdat je videokaart brak is of (niet)slecht wordt gekoeld (kijk eens in je kast draait je VGA fan nog!?). WIl je meer info over mogelijke oplossing zoek eens op GoT met als zoekterm artifacts ;)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een paar dagen geleden m'n systeem wilde formatteren heb ik gelijk de PCI modem eruit gehaald (die gebruikte ik toch niet), en toen zag ik dat die fan die erop zit onder het stof zat. Toen heb ik aan het poetsen gegaan en het meeste stof is nu verwijderd. Ik heb dan ook meteen gecontroleerd of deze ventilator nog draait, en dat was het geval.

Maar goed ik ben blij dat ik nu weet wat het is, van die artifacts had ik al het een en ander gelezen maar ik wist niet zeker of mijn probleem hetzelfde is. Bedankt dus!

Ik denk er nu aan een nieuwe kaart te kopen. De kaart die er nu in zit is AGP 2x/4x, het moederbord ondersteunt dus zeker 4x. Ik denk echter niet dat het moederbord AGP 8x aankan, maar ben dat niet zeker. Weet iemand waar ik dat te weten kan komen?

En welke kaart kan ik in het AGP 4x geval overwegen? Nvidia of ATI speelt dat een rol? Een kaartje met passieve koeling ware wel handig, want ik gebruik m'n pc ook om muziek op te nemen. Ik wil aan de kaart niet meer dan 50 euro uitgeven (ik speel toch geen nieuwe games meer, zou ik dat toch willen moet ik ook het moederbord, geheugen en processor vernieuwen, en dat komt me toch te duur uit).

Alvast bedankt!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

8x AGP kaarten werken ook prima in 2 of 4x AGP :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat je een AGPx4 mobo hebt. AGPx8 was er toen nog niet meen ik. MAar een AGPx8 plank past gewoon in je mobo, alleen gaat deze dan op AGPx4 draaien.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Ach zo, nog beter! :)

Ik had gehoord van een makker dat dat niet compatibel was. Blijkt dat die er net zoveel van kent als ik :P

Hartelijk dank voor de hulp!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb je patch 1.1 voor Vice City erop zitten? dit lijkt nl op een bekend probleem, waarvoor de 1.1 patch is ontwikkeld

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die patch, voor ik m'n computer geformatteerd heb (eergisteren), geprobeerd, maar het bleek niet te helpen... Een eindje bleef het goed maar na een uur of zo had ik hetzelfde probleem. Ik heb het trouwens bij andere spellen ook, niet enkel bij VC. Ik denk daarom dat het niet de schuld van VC is.

Ik ben nu deze gids aan het lezen om erachter te komen welke videokaart zou passen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 13:51 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thund3r schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:06:
8x AGP kaarten werken ook prima in 2 of 4x AGP :)
let op! een Geforce 6 serie is niet met APG 4X te gebruiken maar dat is voor TS waarschijnlijk toch niet van toepassing

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Mijn GF2 GTS is het nu ook aan het begeven. 5 jaar trouw gediend, maar het lijkt er op dat ie nu echt naar de eeuwige jachtvelden wil.
Ik ga voor een nieuw systeem met een 6600gt, deze is er ook in agp versie. Misschien wat overkill voor je systeem, maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding zeker een aanrader.

[edit] Goldensample, volgens mij wil de 6xxx wel op 4x, ik kan er namelijk benchmarks van vinden... :?

[ Voor 15% gewijzigd door RRR op 31-03-2005 14:22 ]

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
GoldenSample schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:16:
[...]

let op! een Geforce 6 serie is niet met APG 4X te gebruiken maar dat is voor TS waarschijnlijk toch niet van toepassing
Uhm..volgens mij hebben ze het toch echt over een GeForce 2 ;)

• bigfoot1942
  • Niet online
houd er wel rekening mee dat die gids flink achterhaald is, nl geforce heeft de 6xxx serie uitgebracht, en ati de Xxxx serie. Verder zijn de prijzen natuurlijk flink gezakt voor de oudere videokaarten, maar daarbij vind ik het nou niet echt een goede en/of informatieve "gids" (review is het nog geeneens).

Verwijderd

Topicstarter
Oke het wordt deze kaart, want ze valt binnen m'n budget en ze is op voorraad in een winkel niet ver in m'n buurt. Morgen ga ik erom.

Deze is dus AGP 8x. Dat geeft geen problemen hoop ik met mijn huidig systeem?

Hier de specs van m'n pc:
Processor Intel Pentium III 1000 MHz
Ram 128 Mb SDRAM PC133
HD 40 Gb 5400rpm
VGA GTS GeForce
Sound SB 128 PCI
Modem Creatix V90
CD DVD 12X, CD-RW 8|4|32
Ports 1xpar, 2xserial
Chipset VIA Appollo

• olof
  • Laatst online: 07-08 09:45
Hele goede keus. Kwa prestaties zal deze kaart niet heel veel beter zijn, maar zeker niet minder.

Vraag anders in de winkel of je de kaart eventueel kan ruilen mocht het niet werken. Niet dat die kans groot is maar dan loop je zowiezo geen risico.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:07:
Vraag anders in de winkel of je de kaart eventueel kan ruilen mocht het niet werken. Niet dat die kans groot is maar dan loop je zowiezo geen risico.
Dat was ik al van plan ;)

klik

Halverwege de pagina zie je de system requirements... Hier staat dus Pentium 4, ik heb zelf een Pentium III. Zijn die vereisten met een korreltje zout te nemen?

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe kaart zit in m'n pc en de problemen lijken opgelost... hoezee! :)

Hulde aan alle helpers _/-\o_
Pagina: 1