Mime-type iconen in HTML pagina

Pagina: 1
Acties:

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 08:23
Hoi, ik ben bezig in het .NET framework en maak daarin ASPX pagina's. Ik programmeer in C#

Nu wil ik graag dat men op een pagina een file kan downloaden vanuit de DB, dat lukt al. In de DB wordt onder andere het mime-type opgeslagen. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om bij de client in de ASPX pagina het icoon te laden van de applicatie wat bij dat MIME type hoort. Dus bijv. een icoon voor PDF bestanden, als er dan geen Acrobat reader is geinstalleerd (of andere PDF viewer) dan moet ie dus zo'n blanco 'no program associated'-icoon laten zien.

Is dit mogelijk?

Verwijderd

Dus je wilt gegevens van iemand z'n PC afhalen? (Zal vast wel kunnen met IE...)

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 08:23
Het liefst haal ik inderdaad de iconen die de client gebruikt op van zijn PC ja. Aangezien dat er netter uitziet, omdat niet iedereen bijv. Adobe reader heeft voor zijn PDF document.

Mocht de oplossing die ik voor ogen heb niet te realiseren zijn dan upload ik zelf ergens iconen... maar eerst maar eens kijken of het zo kan! :Y)

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:14
Het lijkt mij niet dat je kunt controleren of het mime-type bij een gebruiker bekend is en dat daarbij ook nog het icon kunt uitlezen :)

Icons are overrated

Verwijderd

Voor specifieke document-typen zoals PDF, Flash kun je wellicht checken of er een plugin voor in de browser aanwezig is maar ik weet niet of dat toereikend is voor wat je wilt...

Maar om dan het in het systeem aanwezige font te gebruiken, lijkt me lastig. Ik ben wel benieuwd eigenlijk. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 12:34 ]

Verwijderd

Met CSS kun je het systeemfont selecteren. Wat je eventueel zou kunnen doen is de Accept header van de browser controleren. Ik geloof dat application/pdf er bij IE iig toegevoegd wordt (normaal is het */*) als iemand PDF installeert. Voor Word e.a. is dit echter niet het geval geloof ik.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
for (var i = 0; i < navigator.plugins.length; i++)
{
  alert(navigator.plugins[i].name + " " + navigator.plugins[i].filename + " " + navigator.plugins[i].description + " " + navigator.plugins[i].length  + " - ");
}

FF only ;)

En je kan eventueel met navigator.plugins[i][0].type of navigator.plugins[i][0].suffixes uitvinden welke mime-types er bij horen :)

[ Voor 30% gewijzigd door André op 31-03-2005 13:42 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Off: André met bling blin skin :) aaaaaaight!

Flickr

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

8)
Pagina: 1