"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
Kijk anders ook even wat voor speaker-setup je ingesteld hebt. Bij sommige configs is het zo dat het type uitgang aangepast wordt afhankelijk van de gekozen luidspreker-setup.
Ik heb het dus niet alleen met speakers aangesloten, ook met koptelefoon aangesloten op de uitgang van m'n case die intern doorgelust is naar de pinnetjes op het moederbord. Het lijkt mij er dus op dat de hele chip geen geluid geeft over de linkerkant?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
Ik weet het, maar je kijkt snel over die kleine schuifjes heen
YupsVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:40:
Ook de left-right balance slidertjes gecontroleerd?
Ik weet het, maar je kijkt snel over die kleine schuifjes heen
Want die front uitgangen van sommige kasten kunnen ook heel brak zijn.
Verder kun je eens een bios update proberen als je dat nog niet hebt gedaan.
En heb je na het installeren van je nieuwe moederbord etc ook windows opnieuw erop gezet? Het wil ook nog wel eens voor problemen zorgen als je op een andere chipset overschakeld zonder windows opnieuw te installeren. Ivm chipset drivers van de andere fabrikanten...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
zo ja heb je dit goed aangesloten
Zelf gaf dit bij mij problemen, omdat ik het niet helemaal goed had aangesloten. Een paar dagen over zitten denken wat andere mensen gevraagd, toen de kast nog maar opengehaald en toen bleek dat ik de frontaudio niet helemaal correct had aangesloten. Bij mij werkte de hele bovenste rij niet (line in, line out, microphone).
De speakers zijn aangesloten op Front Speakers uitgang achterop het moederbord, de koptelefoon op de front panel koptelefoon aansluiting op m'n case, die weer doorgelust is naar de aansluitingen daarvoor op het moederbord.Saeverix schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:48:
Uit je 1e post neem ik aan dat je ook de speakers probeert via de front uitgang... En ook je koptelefoon... Heb je al achter op je moederbord geprobeerd?
Want die front uitgangen van sommige kasten kunnen ook heel brak zijn.
Verder kun je eens een bios update proberen als je dat nog niet hebt gedaan.
En heb je na het installeren van je nieuwe moederbord etc ook windows opnieuw erop gezet? Het wil ook nog wel eens voor problemen zorgen als je op een andere chipset overschakeld zonder windows opnieuw te installeren. Ivm chipset drivers van de andere fabrikanten...
2 verschillende aansluitingen dus...
Ik ben nu niet thuis, maar heel misschien zijn de frontpanel audio stekkertjes verkeerd aangesloten, maar zou het kunnen dat daardoor de uitgangen achterop mijn moederbord ook niet meer correct werken?
Laatste BIOS staat er reeds op
ik zou het eens zonder die front panel aansluiting proberen...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Ga ik doen vanavond (nu op stage). Thnx allemaal iig tot zover...Saeverix schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:14:
dat zou misschien een soort sluiting oid kunnen veroorzaken... alles is mogelijk.
ik zou het eens zonder die front panel aansluiting proberen...
Dat was bij mij ook het probleem, ik had ze eerst ook fout aangesloten, toen werkten die achteruitgangen niet.Ik ben nu niet thuis, maar heel misschien zijn de frontpanel audio stekkertjes verkeerd aangesloten, maar zou het kunnen dat daardoor de uitgangen achterop mijn moederbord ook niet meer correct werken?
Anyway, toen de pinnetjes opnieuw aangesloten en toen werkte alles naar behoren (uitgang op mobo en op case ook).
Bedankt allen voor de tips
Topic kan dicht (wat mij betreft tenminste)