A8N SLI Deluxe sound probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ik heb eindijk m'n A8n SLI Deluxe aan het draaien, zonder enig probleem. Goed stabiel, geheugen zelfs op 2-2-2-5 1T zonder problemen (geen oc verder), maar heb alleen 1 probleem:

alleen geluid uit de rechterspeaker :( Dat niet alleen, ook als ik mijn koptelefoon aansluit alleen geluid uit de rechterschelp...
Heb de settings in Windows al heel vaak gecontroleerd, maar daar ligt het volgens mij niet aan. Gisteren nog de laatste NVidia drivers geprobeerd, werkt ook niet.

Heeft iemand enig idee waar het verder nog aan zou kunnen liggen of is de sound van het mobo gewoon gaar?

Specs:

Asus A8N SLI Deluxe
AMD A64 3200+
Corsair 3200XLPT 2-2-2-5 2x512MB
XFX Geforce6800GT
Maxtor DM10 200GB SATA
Hercules speakers (gewoon stereo) aangesloten op de Front Uitgang.

(heb getwijfeld of het niet in AV moest, maar het is toch een mobo probleem vond ik, als het fout is moet een modje het maar verplaatsen, bij voorbaat dank)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Lijkt mij een gare 3mm aansluiting...

Verwijderd

Front uitgang... Hmm... Zou het kunnen dat er hier center-speaker bedoeld wordt? Want die is mono.

Kijk anders ook even wat voor speaker-setup je ingesteld hebt. Bij sommige configs is het zo dat het type uitgang aangepast wordt afhankelijk van de gekozen luidspreker-setup.

• Gugger
Ik heb alles ingesteld als 2 desktop speakers in WinXP. De Lime uitgang (front speakers L+R) van mijn moederbord zou dan de uitgang voor de speakers zijn volgens de handleiding van het mobo.

Ik heb het dus niet alleen met speakers aangesloten, ook met koptelefoon aangesloten op de uitgang van m'n case die intern doorgelust is naar de pinnetjes op het moederbord. Het lijkt mij er dus op dat de hele chip geen geluid geeft over de linkerkant?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Ook de left-right balance slidertjes gecontroleerd?
Ik weet het, maar je kijkt snel over die kleine schuifjes heen ;)

• Gugger
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:40:
Ook de left-right balance slidertjes gecontroleerd?
Ik weet het, maar je kijkt snel over die kleine schuifjes heen ;)
Yups :) Duurde ff voordat ik ze had, maar zelfs als ik die helemaal naar links zet hoor ik nix (dan nog heel zacht van rechts ;))

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Uit je 1e post neem ik aan dat je ook de speakers probeert via de front uitgang... En ook je koptelefoon... Heb je al achter op je moederbord geprobeerd?
Want die front uitgangen van sommige kasten kunnen ook heel brak zijn.

Verder kun je eens een bios update proberen als je dat nog niet hebt gedaan.
En heb je na het installeren van je nieuwe moederbord etc ook windows opnieuw erop gezet? Het wil ook nog wel eens voor problemen zorgen als je op een andere chipset overschakeld zonder windows opnieuw te installeren. Ivm chipset drivers van de andere fabrikanten...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Cornelis18
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:39
heb je ook front panel audio in je kast?
zo ja heb je dit goed aangesloten

Zelf gaf dit bij mij problemen, omdat ik het niet helemaal goed had aangesloten. Een paar dagen over zitten denken wat andere mensen gevraagd, toen de kast nog maar opengehaald en toen bleek dat ik de frontaudio niet helemaal correct had aangesloten. Bij mij werkte de hele bovenste rij niet (line in, line out, microphone).

• Gugger
Saeverix schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:48:
Uit je 1e post neem ik aan dat je ook de speakers probeert via de front uitgang... En ook je koptelefoon... Heb je al achter op je moederbord geprobeerd?
Want die front uitgangen van sommige kasten kunnen ook heel brak zijn.

Verder kun je eens een bios update proberen als je dat nog niet hebt gedaan.
En heb je na het installeren van je nieuwe moederbord etc ook windows opnieuw erop gezet? Het wil ook nog wel eens voor problemen zorgen als je op een andere chipset overschakeld zonder windows opnieuw te installeren. Ivm chipset drivers van de andere fabrikanten...
De speakers zijn aangesloten op Front Speakers uitgang achterop het moederbord, de koptelefoon op de front panel koptelefoon aansluiting op m'n case, die weer doorgelust is naar de aansluitingen daarvoor op het moederbord.

2 verschillende aansluitingen dus...

Ik ben nu niet thuis, maar heel misschien zijn de frontpanel audio stekkertjes verkeerd aangesloten, maar zou het kunnen dat daardoor de uitgangen achterop mijn moederbord ook niet meer correct werken?

Laatste BIOS staat er reeds op :)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
dat zou misschien een soort sluiting oid kunnen veroorzaken... alles is mogelijk.
ik zou het eens zonder die front panel aansluiting proberen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Gugger
Saeverix schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:14:
dat zou misschien een soort sluiting oid kunnen veroorzaken... alles is mogelijk.
ik zou het eens zonder die front panel aansluiting proberen...
Ga ik doen vanavond (nu op stage). Thnx allemaal iig tot zover...

• Cornelis18
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:39
Ik ben nu niet thuis, maar heel misschien zijn de frontpanel audio stekkertjes verkeerd aangesloten, maar zou het kunnen dat daardoor de uitgangen achterop mijn moederbord ook niet meer correct werken?
Dat was bij mij ook het probleem, ik had ze eerst ook fout aangesloten, toen werkten die achteruitgangen niet.

• Gugger
Hij doet het :) Eerst de stekkers van het mobo losgetrokken, maar toen kreeg ik helemaal geen geluid meer :?
Anyway, toen de pinnetjes opnieuw aangesloten en toen werkte alles naar behoren (uitgang op mobo en op case ook).

Bedankt allen voor de tips :)
Topic kan dicht (wat mij betreft tenminste)

Pagina: 1