[VBA Outlook/Word] van plain text naar HTML

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:27
Ik heb een klein VBA projectje gemaakt waarmee ik met 1 druk op de knop een signature kan toevoegen aan een nieuwe e-mailtje. In de signature is een hyperlink opgenomen, plus een random tekstregel die uit een tekstabestandje wordt gehaald.

Dat werkt allemaal prima, als ik een mailtje tik en druk op toevoegen signature verschijnt deze netjes in mijn mail, inclusief hyperlink.

Nu wil het wel eens gebeuren dat ik een mailtje krijg in plain txt formaat, als ik dan reply doe, en mijn signature wil invoegen krijg ik een foutmelding om dat ik probeer een hyperlink in het document op te nemen wat alleen kan bij een HTML-formaat e-mail.

Wat ik wil is dat , op het moment dat ik mijn signature toevoeg, het documenttype automatisch op HTML wordt gezet, en kan echter maar niet vinden hoe ik dat kan doen.

Ter info: ik gebruik Word 2003 als E-mail editor icm Outlook 2003.
Het toevoegen van de signature loopt via een VBA procedure die ik middels een knop kan uitvoeren.

Wat ik al heb geprobeerd is een macro op te nemen en dan het formaat te wijzigen. Dit levert echter geen code op.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Wijzig de BodyFormat-property van het mailitem in olFormatHTML. (niet geprobeerd, maar zou moeten werken)

• Expecho
bee-es schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:30:
Wijzig de BodyFormat-property van het mailitem in olFormatHTML. (niet geprobeerd, maar zou moeten werken)
ja, maar die property is niet beschikbaar in Word.

• Expecho
Niemand verder een idee? Google wil me maar niet verder helpen en diverse zoekacties op forums (fora?) en nieuwsgroepen levert ook niets op.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
misschien is het handig als je de code even post die je nu gebruikt?