Toon posts:

HD mogelijk kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een al wat oudere bak staan, waar immer windows 98 op heeft gestaan.. Nu kreeg hij de laatste tijd nogal wat rare kuren en bleek er vrij weinig meer mee gedaan te kunnen worden. Alles liep steeds vast enzo, dus besloot ik hem maar te formateren.

Nu heb ik dus de HD geformateerd, maar telkens als ik windows er probeer op te zetten freezed de hele boel telkens weer vast. De comp is voorheen al vaker geformateerd en toen vertoonde hij nooit problemen. Ik weet niet meer wat ik er verder nog mee kan doen.. Hij blijft steeds vast slaan en af en toe krijg ik een scandisk waar je niet echt veel meer uit kunt opmaken:

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/2inbcw

Nu vraag ik me dus af of er enigzins nog wat aan te redden valt of dat de HD gewoon versleten/kaput is..

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Welk taal is dat? Waarschijnlijk lekker besmet.

Gewoon een militaire format erover om zeker te zijn dat de harddisk clean is, dan rustig partitioneren/formatteren en herinstalleren.

by the way: gaat deze computer online? Of is het een alleenstaande computer?

Ik zou ook Memtest86+ een nachtje laten draaien om te zien dat de ram nog stabiel is.

[ Voor 24% gewijzigd door rapture op 31-03-2005 02:14 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:49

mr_petit

opperprutser

kan je scandisk niet gewoon uitvoeren vanaf de cd? (misschien is je cd wel verrot; dat weet je als je dezelfde rotzooi krijgt als hier op het scherm staat)

Wat hier aan de hand is weet ik niet, maar als er zoveel beschadigde karakters ook in de code zitten als er op het scherm staat kan ik me niet voorstellen dat het nog een uitvoerbare exe is.

edit:
een virus in je mbr oid zou idd ook kunnen

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 31-03-2005 02:16 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

mr_petit schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:14:
kan je scandisk niet gewoon uitvoeren vanaf de cd? (misschien is je cd wel verrot; dat weet je als je dezelfde rotzooi krijgt als hier op het scherm staat)
Ouwe CD's kunnen verrotten, hier zijn ook veel ouwe backups nogal gaar aan het worden.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:49

mr_petit

opperprutser

daarom schrijf ik ook dat als hij dezelfde rotzooi krijgt als hij scandisk uitvoert vanaf cd, dat de cd dan stuk ik.
Dat is een snellere methode dan kijken of een nieuwe install van een andere cd wel werkt. (ik neem aan dat de TS geen profi cd analyzer heeft staan die betrouwbare data kan leveren)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:12:
Welk taal is dat? Waarschijnlijk lekker besmet.

Gewoon een militaire format erover om zeker te zijn dat de harddisk clean is, dan rustig partitioneren/formatteren en herinstalleren.

by the way: gaat deze computer online? Of is het een alleenstaande computer?

Ik zou ook Memtest86+ een nachtje laten draaien om te zien dat de ram nog stabiel is.
Thanks! Ga ik dat nog even proberen..
Oh.. en ja, de comp gaat idd online

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere cd's hier.. lijkt me sterk dat ze alle 3 verrot zijn ;p

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:25:
Oh.. en ja, de comp gaat idd online
Ik zou de onofficiële servicepack voor windows 98 aanraden, maar deze levert niet genoeg beveiliging om je computer Internet-waardig te maken. Minstens nog ergens een firewall erbij zetten, bv routers (NAT) houden de meeste ongediertes buiten, maar het kan besmet geraken door computers in je lan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Test je HDD eens op fouten? Dat is echt wel het meest logische wat je had kunnen doen. In de FAQ van dit subforum kun je terugvinden hoe en wat :)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

De "militaire format" (wordt onder andere Amerikaanse overheidsdiensten gebruikt) geeft wel errors als de harddisk niet gezond is. Voor alle zekerheid na die format kan je het diagnosetooltje van fabrikant draaien, maar deze tools kunnen vertikken om ouwe schijven te controleren (ze denken dat de schijf van de concurrentie is).

[ Voor 24% gewijzigd door rapture op 31-03-2005 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
kreeg er niets meer mee gedaan.. heb er even een andere harde schijf op gezet en dat werkte ook niet, dus waarschijnlijk mobo kaputz ofzo.. maar het was toch al zo'n oude bak, ik koop wel een keer ergens wat nieuws voor een prikkie ;) bedankt voor de hulp iig

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
smorrie vervang enkel t geheugen eens van het mobo, en zoek naar kapotte condensatoren

dat is t eerste waar ik aan denk
Pagina: 1