Toon posts:

[EXTERN] Meerdere PC's op één externe USB/Firewire drive.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een laptop en een PC die ik voor storage gebruik. Nou wil ik eigelijk tussen deze twee cliënten een storage van 200gb hebben die ik tegelijkertijd op de PC en op de laptop kan accessen.

Is dit mogelijk, en zoja, met welke drives?

Ik heb zitten rondkijken en kwam best wat externe drives tegen met meerdere aansluitingen, maar kon nergens vinden of deze aansluitingen tegelijkertijd door meerdere clients gebruikt zouden kunnen worden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dan moet je wel een heel speciale hebben. Er zal normaliter slechts 1 controller op zo'n apparaat zitten.

Is het geen mogelijkheid om die externe drive gewoon te sharen op de storage pc?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

koop een netwerk drive van iomega of een nas server van linksys en hang het geheel aan je netwerk

http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=553
pricewatch: Iomega Network Hard Drive, 160GB (10/100Mbps)

http://www.iomega-europe....productid=hdd160gbnetwork ook in 250Gb
pricewatch: Linksys NSLU2 (1x 100Mbps, 2x USB 2.0)

bij de linksys moet je uiteraard nog een gewone usb 2.0 schijf halen voordeel is dat uitbreiden straks makkelijker is en daarnaast ook de mogelijkheid tot backups (bij gebruik van 2 schijven) wat voor jou het makkelijkst is moet maar even kijken

[ Voor 43% gewijzigd door snooze op 31-03-2005 03:43 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:47:Is het geen mogelijkheid om die externe drive gewoon te sharen op de storage pc?
Dit lijkt mij het makkelijkste, en vooral stukken goedkoper

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Met firewire kun je meerdere pc's op één hd aansluiten, echter kan maar één pc tegelijk de schijf benaderen.

edit: Dacht ik ergens gelezen te hebben, maar kan niet meer terug vinden waar, dus pin me er niet op vast :)

Anders kun je misschien zoiets proberen ?

[ Voor 61% gewijzigd door Nielson op 31-03-2005 15:43 ]

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:54
Nielson schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:30:
Met firewire kun je meerdere pc's op één hd aansluiten, echter kan maar één pc tegelijk de schijf benaderen.

edit: Dacht ik ergens gelezen te hebben, maar kan niet meer terug vinden waar, dus pin me er niet op vast :)

Anders kun je misschien zoiets proberen ?
2 Firewire aansluitingen op een externe hd dient niet om meerdere pc's aan te sluiten, maar wel om om firewire toestellen door te lussen (je kan ze op deze manier in een ketting schakelen).

Voor de vraag van de TS raad ik ook eerder iets als NAS aan. Er zijn hier talloze topics over op GoT, dus probeer even de search op "ethernet hd" bvb. :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Er zitten vaak ook meerdere aansluitingen op (verschillende, USB en firewire bijv) om een zo groot mogelijke compatibiliteit af te dwingen. Veelal komen deze op een dezelfde controller uit die de HD aanstuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was het topic per ongeluk kwijtgeraakt, maar met de search weer tegengekomen. Ik denk dat het er op neer komt dat ik dan maar een gigabit kaart in de PC duw, zodat ik het via een crosscable kan doen.

Bedankt voor alle replies. Als iemand nog een idee heeft voor een alternatief, dan hoor ik het graag.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je wordt op je wenken bediend met de nieuwe Maxtor Shared Storage serie.
Die worden geleverd met een capaciteit van 200 of 300 GB en heb 2 keer USB 2.0 en een 10/100 Mb/s netwerkaansluiting. Prijs ca € 250 of € 300
Maxtor
Edit: Ze staan ook in de PriceWatch: 200 GB, 300 GB

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 30-04-2005 12:02 ]

Verwijderd

Ik heb deze Maxtor gekocht. Nu heb ik een vraag. Hij hangt via de router op mijn "thuisnetwerk". Nou wil ik bij een vriend op de computer op de hd kunnen browsen. Ik krijg dit niet voor elkaar. Heeft iemand nog tips hoe ik dit kan doen.

Als dit niet kan, breng ik hem namelijk terug. Dus graag snel reactie, ga ik in tussen verder proberen.

Greetz,
Migwel
Henk007 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:58:
Je wordt op je wenken bediend met de nieuwe Maxtor Shared Storage serie.
Die worden geleverd met een capaciteit van 200 of 300 GB en heb 2 keer USB 2.0 en een 10/100 Mb/s netwerkaansluiting. Prijs ca € 250 of € 300
Maxtor
Edit: Ze staan ook in de PriceWatch: 200 GB, 300 GB

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
is het ook mogelijk om de maxtor shared via de usb poorten aan te sluiten op je pc, als je bevoorbeeld geen netwerk in de buurt hebt? + veel snelheidsverschil?

(op de website staat dat deze gebruikt kunnen worden om printers te delen)

It's just a matter of time...

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Je zult dat ding toch via een netwerkkabel moeten aansluiten en een IP adres geven dat in het subnet ligt. De USB poorten op het apparaat zijn voor het aansluiten van meerdere hdd's of printers, niet om een PC aan te sluiten.
Als die vriend geen router heeft kan het lastig worden om een IP toe te kennen.

Verwijderd

Heb even zitten denken, en het zou iig mogelijk moeten zijn door op de juiste momenten readonly en readwrite te mounten. Kan evt met lockfiles en een scriptje dat erop checkt. Meerdere partities kan ook handig zijn, als je de hdd redelijk wilt gebruiken met 2 hosts. Experimenteer eens met mountschema's en lockfiles. Doet wonderen....

EDIT: Met het SCSI-protocol (in dit geval de fysieke deelstandaard SBP-2, waarop IEEE1394 gebaseerd is) is het prima mogelijk om resources te delen over meerdere hosts (dus ook PCs), alleen dan moet je zelf uitkijken dat de accesspatronen elkaar niet in de wielen rijden...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 19:50 . Reden: Kleine additie ]

• BollieBolstra
  • Laatst online: 15-02 22:02
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een printer op deze netwerk storage.

Ik wil graag mijn brother 1430 Laser printer eraan vast koppelen om deze vervolgens te delen. Aangezien dit een GDI printer is, kan dit soms wel eens proberern opleveren, zoals ik onlangs zelf ervaren heb met een sitecom broad band station.

Nu heb ik meer vertrouwen in Maxtor dan in sitecom.. maar Maxtor zelf zegt geen uitsluitsel te kunnen geven, en als ik hem koop is terugbrengen naar de winkel ook geen optie meer, aangezien je hem dan uit de verpakking hebt gehaald..
Pagina: 1