Toon posts:

Creative webcam Pro eX BSOD [usbuhci.sys] stopfout&herstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HP Pavilion ZE5500 (notebook)
Windows XP Professional + SP2
Creative webcam Pro eX - driver v 1.02.01 (29 Jan 03)

elke keer als ik op msn met familie aan het cammen ben dan na ongeveer 30 t/m 45 minuten krijg ik spontaan een BSOD met een stopfout over een fout met usbuhci.sys en een opmerking met iets als irql_driver_not_less_or_equal kortom het lijkt allemaal zéér ernstig..

het zal wel zo zijn dat de webcam in een van de 3 aanwezige usb 2.0 poorten gestoken is en tijdens het uitzenden van een stream overspannen of dat er een conflict onstaat tussen de creative pro ex driver en usbuchi.sys en het systeem een blauw scherm toont en vervolgens gaat herstarten.

heb dit probleem pas sinds kort maar weet in ieder geval zeker dat het komt door de webcam aangezien dit probleem enkel optreed wanneer ik deze aanzet en enige tijd aan het uitzenden ben.

voorheen heb ik het niet gemerkt en dit is ook de eerste keer dat ik de gehate BSOD weer te zien krijg dat maakte ik vroeger alleen mee met windows 95/98 en vooral ME maar XP ging tot op heden altijd prima zeker ook met de SP2 update maar deze laatste lijkt nu voor problemen te zorgen.

misschien kan iemand me vertellen wat de exacte oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit probleem kan worden verholpen want ik vind het heel erg zonde om nu alweer een nieuwe cam te moeten kopen deze heb ik pas een jaartje en deed het toch zeker goed maar merkte dat er op de site van creative geen verdere drivers worden gemaakt, wrsl omdat ze liever willen dat je een nieuwe gaat kopen..

wie kan me helpen?

edit:

het uitzetten van foutcontrole op de usb poorten heeft ook geen zin, de laptop blijft vastlopen met een BSOD en de irritante driver_not_less_or_equal (usbuhci.sys) stopfout.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 02:37 . Reden: probleem "lijkt" verholpen. ]