[DV-capture] - Preview is groen en distorted

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Vandaag voor het eerst met succes wat video van m'n sony handy-cam (HC-40E) naar m'n PC "gecaptured". Via FireWire uiteraard ... allemaal redelijk soepel. Het werkt nu zowel via Adobe Premiere als via Microsoft's MovieMaker.

Het enige probleem dat ik heb - zowel in Premiere als in Moviemaker - is dat bij de capture van video de preview niet te bekijken is. Het voorbeeld schermpje geeft in beide programma's een groenig/turquoise "distorted" beeld. Op het LCD schermpje van de camera zelf wordt de preview wel goed getoond. De stukken film die binnengehaald worden zijn perfect, het is puur de preview.

In eerste instantie dacht ik dat het wellicht een probleem met codecs zou kunnen zijn. Daarom heb ik de geinstalleerde K-lite codec pack geinstalleerd en deze vervangen door de laatste alpha release van FFD show. Dat gaf echter geen enkel verschil. Ook het wisselen tussen NTSC en PAL binnenhalen gaf geef verschil in resultaat.

Is iemand dit toevallig vaker tegengekomen?

Alvast veel dank voor alle hulp!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Vreemd ... de oplossing heb ik uiteindelijk gevonden in Premiere ... toen ik daar koos voor de optie "fit in window" of iets dergelijks ... toen was het probleem ineens weg ... erg raar.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Dit probleem wordt vaak veroorzaakt door oude videokaart drivers. Zoals je zelf al zegt wordt het probleem vermeden door op een andere manier de preview te bekijken. Nieuwe videokaartrivers kunnen dus ook een oplossing zijn.