Netwerk valt weg na zalman-upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Hennio
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08-2025
Ik heb een vreemd probleem:

Nadat ik een passieve koeling (Zalman) op mijn grafische kaart heb gezet verlies ik steeds mijn netwerk en internet. Soms krijg ik dan een uitroepteken in mijn taskbar met de mededeling, maar niet altijd. Wanneer ik opnieuw heb opgestart en mijn voedingskabel (vanuit het stopcontact) heb losgetrokken heb ik weer internet en netwerk.

Ik heb verder niet overclocked of zo. Ik heb sinds kort ook een Zalmankoeling op mijn CPU gezet en een passieve koeler (een heatsink van Coolermaster) op mijn Northbridge gezet.

Mijn specs zijn:

- WinXP Pro
- Netwerkkaart (Realtec / PCI)
- Geforce4 ti4600 (Leadtek Winfast 250A Ultra) icm de Zalman ZM80D-HP cooling
- Athlon 1900xp icm de Zalman CNPS7000B-Cu cooling
- 512 RAM

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik denk dat je netwerk kabel niet helemaal pluis is (neem aan dat je hem heb los hebt gehad tijdens de upgrade?)

knip het stekkertje eraf en knutsel er een nieuwe op.

de koeling van je videokaart heeft niets, maar dan ook niets met je netwerk kaart te maken

of zit hij nu in een ander PCI slot ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 17:57
Misschien dat je bij het instaleren je mobo (op een mainier die ik niet zou kunnen benken) hebt beschadigt? Of is de netwerk-kaart in een PCI-slot? Dan heb je mogenlijk bij het instaleren ook iets kapot gemaakt... Anders idd die kabel, probeer anders gwn een andere.
Suc6

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Hennio
Bij het installeren van die koelingen is wel wat koelpasta op het mobo gekomen, maar dat heb ik er weer afgehaald, dus ik denk niet dat dat iets heeft beschadigd.

Ik heb de netwerkkaart in verschillende PCI-sloten gehad.

Ik probeer wel een ander stekkertje uit en anders koop ik een andere netwerkkaart.....

Bedankt voor de reacties! ;)

Zelf dacht ik dat het misschien iets met statische electriciteit had te maken, maar dat kan ik dus uitsluiten?? (PC zit wel op geaarde stekker tho)

[ Voor 4% gewijzigd door Hennio op 31-03-2005 08:38 ]

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hennio schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:29:
Bij het installeren van die koelingen is wel wat koelpasta op het mobo gekomen, maar dat heb ik er weer afgehaald, dus ik denk niet dat dat iets heeft beschadigd.
Vraag ik me toch af hoe je dat voorelkaar hebt gekregen? Koelpasta is geleidend en als je het op het moederbord smeert kan het zijn dat je dingen met elkaar verbindt die normaal geproken niet verbonden moeten zijn.
Eerste optie lijkt me ook de netwerkkaart of misschien de kabel, maar aangezien je daarals het goed is niks raars mee gedaan heb wordt die koelpasta op het moederbord ook verdacht.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Dionysus schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:05:
[...]

Vraag ik me toch af hoe je dat voorelkaar hebt gekregen? Koelpasta is geleidend en als je het op het moederbord smeert kan het zijn dat je dingen met elkaar verbindt die normaal geproken niet verbonden moeten zijn.
Eerste optie lijkt me ook de netwerkkaart of misschien de kabel, maar aangezien je daarals het goed is niks raars mee gedaan heb wordt die koelpasta op het moederbord ook verdacht.
Itt tot wat veel mensen denken is koelpaste (iig zeker de AS serie) NIET geleidend.
Het geleid wel warmte maar geen Stroom!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Heb je al gekeken of 1 van de zalmans tegen mosfets of andere dingen op het moederboard aan komt. Mijn (onboard) geluids kaart deed het eerst ook niet, maar na de stekker eruit te hebben gehaald wel.

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 09:57
je hebt toch aparte netwerk kaart, koop een nieuwe en je zou eraf moeten zijn lijkt me....
die dingen kosten 5 euro??

• Hennio
Ok, bedankt voor alle hulp. Ik heb nu de boel eruit gehaald, nog xtra ff schoongemaakt (ivm mogelijke koelpasta), gekeken naar de mosdefs of ander spul op mijn mobo en bij twijfel wat ruimte gemaakt.

We wachten af.......

Voor nu doet hij het in ieder geval nog :P

Verwijderd

El Snorro schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:01:
[...]

Itt tot wat veel mensen denken is koelpaste (iig zeker de AS serie) NIET geleidend.
Het geleid wel warmte maar geen Stroom!
AS-serie is wel geleidend laastst nog doorgemeten, zitten ook stukjes zilver door heen.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: AS3 en AS5 geleiden wél stroom, AS Ceramique niet. De gemorste pasta kan dus een oorzaak zijn. Er kan ook nog een andere oorzaak zijn, en dat is warmte. Een fan op de videokaart zorgt voor airflow, waardoor de warmte beter verspreidt. Een passieven koeler kan zorgen voor teveel warmtophoping tussen de PCI-sloten/kaarten waardoor deze kaarten te warm kunnen worden.

• Hennio
Hij doet het nog steeds :P

Ik had idd een beetje pasta aangetroffen op de mobo, misschien was dat toch de boosdoener......

Nogmaals bedankt...
Pagina: 1