Camera voor vakantie

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 02:33
Hallo

Volgend jaar ga ik een tijd naar Azie op vakantie. Nu heb ik een goeie camera nodig. Bij mijn huidige camera moet ik eerst altijd 10sec wachten voordat ik de volgende foto kan nemen.

Nu weet ik alleen dat ik rond de 500 euro uit wil geven maar waar moet ik nou opletten? Ik wil wel een beetje kunnen inzoemen en hij moet super scherp zijn.. Het liefst SD want ik heb nu al een SD kaartje.

Als het kan wil ik hem direct op mijn Iriver H340 aansluiten. Als dat niet lukt dan kan het ook wel via mijn usb reader

Rob

Verwijderd

hier zijn FAQ's voor, en topic's als "de beste digicam tussen de 250 en 500 euro", kijk daar voortaan eerst ff naar, dit bezorgd mods een hoop werk.. :X

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, voor wat voor doeleinden zoek je een camera.
Ik kan ook wel de vraag stellen: Ik heb een budget van 50.000 euro. Welke auto kan ik het beste kopen?!?
Het is totaal afhankelijk van wat voor soort foto's je wilt maken, hoeveel je met de camera wilt gaan doen, etc. Gebruiksvriendelijkheid is natuurlijk iets waar je op moet letten, maar let er zeker ook op dat je, als je weinig verstand van camera's hebt, je jezelf geen veel te ingewikkelde camera laat aansmeren. Wees verstandig, koop de camera ook ruim vantevoren, zodat je kan oefen met je cam. Niets is meer zonde van je geld dan er na je vakantie achter komen dat je niet met de camera overweg kan, en je vakantiefoto's zijn mislukt.
Mijn ervaringen met Canon camera's zijn erg goed. Scherpe foto's, snel met foto's maken, maar gebruiken wel Compact Flash, tenminste, de exemplaren die ik in handen heb gehad wel.

Binnen je budget is ook de Minolta Z-3 wel een aardige, veel optische zoom, maakt volgens mij ook gebruik van SD, en is ook redelijk gebruiksvriendelijk.

Verder ben ik niet echt een held in fotografie, ik denk dat er hier genoeg mensen rondlopen die je veel meer kunnen vertellen hierover. Ik wil je als "amateur" wel 1 tip geven, ga niet ineens over op een soort camera dat je totaal niet bent gewend, niet vlak voordat je op vakantie gaan. Dus koop nu niet halsoverkop een spiegelreflex, als je er nog nooit, of in ieder geval nog maar erg weinig, mee hebt gewerkt. Heb het bij een kennis van me compleet zien mislukken.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
ik had hetzelfde probleem, met ongeveer hetzelfde budget. Ik heb een Canon Digital Ixus 40 gekocht. Lekker klein, SD mem, 4MP en optische zoom. Zeker een aanrader, helemaal als je de optimale mix tussen klein en kwaliteit wilt.

Trouwens, check www.dpreview.com voor veel goede reviews en tests van digicams.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik neem aan dat je een flexibel toestel wilt? Dan lijkt me een Canon S70 wel wat(redelijk lichtsterk, goede brandpunten (van 28-100mm kb-equivalent)), is alleen wel CF.

[ Voor 0% gewijzigd door begintmeta op 31-03-2005 00:37 . Reden: is mieeschien wel aan te raden eerst in bestaande topics te kijken. ]

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 12:08

mcB

Zoals BredeP al aangaf zou de Minolta Z3 een goede opte zijn. Ik heb er erg goede ervaringen mee. De 12x optische zoom is voor een camera uit die prijsklasse echt top. De foto's zijn scherp, de macro stand is echt super, het gebruiksgemak is hoog, maakt gebruik van SD cards, wat mij betreft dus een aanrader

[ Voor 5% gewijzigd door mcB op 31-03-2005 01:13 ]

Strix (Skullflame)

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-02 09:06
Een Panasonic FZ20 lijkt me met dat budget de beste keus.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

2e hands Canon 300D is ook een optie. :)

Groetjes, FaceDown.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 02:33
Ik kon niet echt topics vinden, ik zag alleen het topic rond de € 250.

Tja gebruiksvriendelijk is een pre. Snel fotos kunnen maken en vooral scherp. Misschien ook handig dat die de lichte trillingen een beetje tegenhoud. Ik wil nog wel eens te snel fotos maken.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze is er ook: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?

Verder staat in Fotografie Policy dat topics als deze niet de bedoeling zijn van FG:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Dus, zelf reviews lezen, je eisen, wensen en budget vaststellen en een keuze maken. Succes :)

LinkedIn
Instagram

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Had je deze al gelezen? Koopadviezen Dan weet je ook dat dit hier niet hoort :)

Edit: Remy, ga 's niet zo wakker doen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 31-03-2005 08:22 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.