Toon posts:

Pc loopt steeds vast :s HELPP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heyz,

Mijn pc loopt steeds vast,
mestaal gebeurdt het tijdens het spelen van een spel bv. Counter-Strike
maar soms doet ie het wel gewoon
maar mestaal loopt ie vast, ik heb heel veel dingen vervangen maar kan er niet achterkomen :s
Need y0ur Help !! ;)
Pc Spec.

Intel P4 1,8 Ghz
512 Mb RIMM ( 4x 128mb)
Coolermaster Fan controller
Coolermaster 2x Fan
Coolermaster 1x Fan (homemade blaast naar cpu)
Coolermaster Ultra Aurora Cathodes Series (neon buizen)
Ati Radeon 9600 Pro 256mb
400 watt voeding (q-tec)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik kan twee dingen bedenken:
1) Brake voeding. Alhoewel 400 Wat genoeg lijkt, is een Qtec bagger. Als je een andere merk voeding kan proberen zou ik dat doen.
2) Kijk je moederbord es na op rotte condensatoren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
tjah, zal wsl oververhitting zijn..
Wat zijn de temps?

Mestal is dat het namelijk ( zoals jij t zou zeggen )

Verwijderd

Topicstarter
ummhz
systeem = 31 graden
Cpu = 42 graden

(gegevens uit bios)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Temperaturen zien er wel OK uit, dit valt echter niet voor je openingspost te zeggen.
Beetje onduidelijk allemaal.
Je zegt: ik heb al veel dingen vervangen, maar je zegt er niet bij wat.
Je zegt dat je PC vast loopt. Hoe loopt hij vast? Geeft 'ie blauwe schermen? Loopt Windows gewoon vast, dus dat niets meer reageert?
Heb je je geheugen al getest? Heb je je HDD al getest? Heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd (doet echt wonderen af en toe hoor)?

Verder is, zoals Atlas al aan gaf, Q-Tec een baggermerk voeding. Lijkt heel wat, maar een 340/350 Watt voeding van een goed merk kan net zo veel vermogen leveren (continue dan), en vaak nog stabieler ook.

Zoals in de FAQ's en de algemene regels voor GoT ook wel staat beschreven, is dat je volledig moet zijn in je specs. Welke OS draai je bijvoorbeeld? Als je op 98SE draait (zal wel niet, mensen die stoer praten gebruiken wel XP) zijn er wellicht wel heel andere oorzaken dan wanneer je op een net schoon geinstalleerde XP omgeving draait.

Dus kortom, wees duidelijk!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Brede P op 31-03-2005 00:12 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je toch in je bios zit kijk dan eens naar de waarden van je voedingslijnen, of die niet teveel afwijken en kijk ook naar je elco's zoals Atlas al voorstelde ;)
Wat heb je eigenlijk allemaal al vervangen? Controleer ook je geheugen eens met memtest86+

Temperaturen zien er netjes uit, dat zal het waarschijnlijk niet zijn

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je al eens een nieuwe Windows install gedaan ;)
ik bedoel je hebt het over hardware maar je zegt niets wat je al gedaan hebt???

Verwijderd

Topicstarter
umhh 0wkej 0pnieuw

mijn pc loopt vast tijdens het spelen van een spel bv. counter-strike
hij reageert helemaal niet meer als hij vast zit
beeld zit gewoon vast
ik had hier voor standaard videokaart gforce 2 mx 400 en 256mb ram geheugen
ik heb ze vervangen door 256mb videokaart ati readon 9600 pro
en mb ram verdubbelt naar 512mb maar probleem blijf ...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

Begin hier eens mee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder ben ik het met Atlas eens dat een Qtec 400W echt niet geweldig is, maar als die voeding werkt zoals hij zou moeten werken dan zou hij het toch redelijk moeten kunnen trekken daar dit P4 1.8Ghz systeem nou ook niet zo heel veel vraagt...

En doe dit eens om de foutmelding te kunnen lezen waarop je pc reboot...

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
en me voeding vervangen van 300 watt naar 400 watt
:)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Een 300 Watt kwaliteitsvoeding is beter dan een 400 Watt Q-tec B)

Heb je de driver van je GF2 wel helemaal verwijderd voordat je die Radeon erin prikte?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:27
Turkish schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:16:
Een 300 Watt kwaliteitsvoeding is beter dan een 400 Watt Q-tec B)

Heb je de driver van je GF2 wel helemaal verwijderd voordat je die Radeon erin prikte?
Maar daarvoor had hij het probleem ook al, misschien zijn de voltages van de voeding toch interessant. Check die eens, het lieft onder load met Speedfan of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
ummh waar moet ik ze dan ff checken
is bios voldoende ??

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En mijn vraag weer... heb je windows al eens opnieuw geinstalleerd? en wat heb je verder gedaan aan je software/drivers etc???

Ik bedoel het lijkt er niet op dat je echt iets gedaan hebt behalve een ander kaartje erin prikken.

Verwijderd

Topicstarter
ummh neeh ik had me pc opnieuw geinstalleerd toen ik dat probleem had

• mrFoce
ik vind je cpu temp aan de hoge kant..

41 c in bios ( dus 1% load of zo ) en dat voor een Intel 1.8 ghz cpu is hoog als je mij vraagt..

Verwijderd

Topicstarter
ummhz dat is normaal d8 ik

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoog, maar niet boeiend... daar krijg je geen vastlopers van en daarnaast is die temp. uitlezing zo onnauwkeurig als ik weet niet wat van een MOBO. Het enige wat je ff moet doen is voelen of je koeler wel goed warm wordt.

Heb je wel chipset drivers geinstalleerd en alle windows updates?
Hoe staan je BIOS instellingen? stel deze anders eens in op de standaard waarden NAdat je een bios update hebt gedaan... en als alles werkt tune je je bios gewoon weer verder.

[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 31-03-2005 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus in bios standaard instellingen gebruiken (staan ze al denk ik )
me coelers geven koud lucht daar aan ligt het niet denk ik
je kan ook geen screenshot maken van je bios tog ?

• mrFoce
n00bs schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:29:
Hoog, maar niet boeiend... daar krijg je geen vastlopers van en daarnaast is die temp. uitlezing zo onnauwkeurig als ik weet niet wat van een MOBO. Het enige wat je ff moet doen is voelen of je koeler wel goed warm wordt.

Heb je wel chipset drivers geinstalleerd en alle windows updates?
Hoe staan je BIOS instellingen? stel deze anders eens in op de standaard waarden NAdat je een bios update hebt gedaan... en als alles werkt tune je je bios gewoon weer verder.
nee, van 40c niet, maar wat nou als de cpu onder full-load komt te staan.. Dan blijft deze echt niet op die 40c staan, misschien wordt de cpu wel te heet en daardoor 'bevriest' de pc.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat zal wel meevallen, want onder full load komt die misschien 10C erboven, daarnaast zoals eerder gezegd zeggen die waarden ruk die je uitlees uit je BIOS. wat ik ook al zei gewoon voelen aan je koeler of die warm wordt.

Screenshot van BIOS gaat niet lukken ;) tenzij je een digicam hebt :)
Ik zou gewoon een update van je BIOS doen en daarna de standaard settings laden. En check de laatste chipsetdrivers van je mobo.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik stel voor dat TS rustig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorneemt ipv dat wij om de minuut 1 vraag stellen over een issue welke in dat topic al behandeld wordt.

Verder mag de naam van het moederbord wel genoemd worden. ;)

{signature}

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
ik zeg 1 ding BIOS update :)

of je ram want je hebt allen ram bijgedaan dus niet vervangen..... goie eesn de ouwe modules eruit en zet dual channel eens uit enzo

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik me bios update
heb je daar in programma of iets dergelijks voor ???????

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik gok ook op oververhitting. draai motherboard monitor en ga dan een spel spelen. Als het gaat piepen als een gek na een tijdje spelen dan is dat motherboard monitor die je vertelt dat je computer te warm wordt. crasht ie voordat ie gaat piepen dan zal dat wel niet het probleem geweest zijn.

Kijken in de bios heeft geen zin, als je crasht en opnieuw opstart dan is de proc al dusdanig afgekoeld dat je best normale waardes kan zien, terwijl ie tijdens het draaien veels te warm was.

MechWarrior || Monsters Game

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:54:
hoe kan ik me bios update
heb je daar in programma of iets dergelijks voor ???????
Welk mobo heb je?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Controleer je geheugen eens op foutjes, met memtest (www.memtest.org).

offtopic:
Dit is een volwassen forum, we doen hier niet aan MSN-taal zoals '0wkej' en ':S' enzo. Aan je MSN-taal gebruik zou ik gokken dat je 13/14 was, maar dan zie ik op je site dat je een GTI hebt... Vaag? (no offense hoor)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 31-03-2005 01:04 ]

• mcB
  • Laatst online: 08-07 09:20

mcB

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem met mijn pc. Alle hardware lijkt goed, de temps zijn oke, de voeding is oke (antec), maar toch kreeg ik vastlopers (system freezes).

De reden hiervoor was moeilijk aan te wijzen, maar heb ik wel gevonden. Ik draaide een TSC client (DPC) die zorgde voor de vastlopers. De full time 100% cpu load die deze client genereerde zou een oorzaak kunnen zijn omdat de temperaturen dan te hoog zouden worden. Dit is echter niet het geval. Ik draai nu al tijden een client voor een ander DPC project en dat levert helemaal geen probelemen meer.

Conclusie; zonder aan te kunnen wijzen wat precies de onderliggende oorzaak is van het probleem kan een stuk software ook al voor de vastlopers zorgen.
Ik hoop voor je dat het niet Counterstrike is, want dat zou toch zonde van de centen zijn.

Strix (Skullflame)

• TRASH_LORD
  • Laatst online: 30-07 22:13
Heb je rimm modules van 1 merk of verschillende merken?
Zijn de problemen begonnen na het uitbreiden van het geheugen, of na het vervangen van de videokaart?
Komt er tijdens het vast lopen van je pc geen pieptonen of andere geluiden uit je systeemkast.
Zit er op de videokaart een fannetje, draait het fannetje ook als de computer aanstaat?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan niet uit de topicstart opmaken wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En zoals je op het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen, is dat niet de bedoeling hier op GoT. Slechte topictitels evenmin.

Je dient o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen voordat je een topic start. Hier in Processors, Mobo's & Geheugen zijn dat dus de PMG FAQ en het PMG Beleid. In het Beleid kun je lezen hoe je een "Help, mijn PC doet het niet!" topic behoort te starten. Samengevat: neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, wat op zich vaak afdoende is. Wanneer je vastloopt, dan mag je wel een nieuw topic starten, maar niet zonder dat je de in het Beleid vermelde punten in acht hebt genomen.

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst dat niet voor de sier bovenaan in de [New Topic] van elk subforum staat door eer je een topic start. Daarin staat een beknopte samenvatting van wat je dan allemaal minimaal moet kennen cq uitvoeren ;)

offtopic:
En aan je Nederlands werken kan geen kwaad. Het is hier geen Jip en Janneke forum. En hoe je BIOS te updaten kun je vanzelfsprekend in de FAQ van dit subforum teruglezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.