[OC]Aparte Partitie/OS

Pagina: 1
Acties:

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:06

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Hier staan een paar handige links over het tweaken van Windows, bij verschillende programma's:
3dmark01
Algemeen Windows XP getweakte instellingen
SuperPI tweaks
XS 3d Mark01 tweak
Black Viper's OS Guide

Hier een lijstje van de 3d kaarten in combinatie met de beste drivers voor:

3d Mark01
Zowizo DX 8 installeren, of DX 8.1
Voor Nvidia GeForce 3 kaarten: 22.80, 23.11 of 23.1 (nog niet getest)
Voor Nvidia GeForce 4 kaarten: Omega 44.03

Voor Ati Radeon X8x0 serie: Catalyst 4.9 Deze memory timings zijn het beste.(Alleen XT en PE series)
3d Mark03
Voor Nvidia Geforce 6800 Ultra: 66.93

3d Mark05
Voor Nvidia Geforce 6800 Ultra: 66.93

Hoe het met Linx in combinatie met Pifast, 3d mark,e tc zit weet ik niet.

Eventjes gauw inelkaar gefluts, voor de drivers moet ik nog verder zoeken.

[ Voor 113% gewijzigd door Aight! op 05-04-2005 19:05 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als je echt aan het tweaken slaat is het altijd wel handig om een aantal aparte partities te hebben. Op het moment heb ik 1 algemene, die eigenlijk alleen voor pifast wordt gebruikt

Maar voor elke benchmark hebben de windows settings ook invloed. Het liefst zou ik zelf een stuk of 7 partities hebben voor o.a. pifast, superpi, 3d, aquamark, sandra.

Uiteindelijk gaat het meer op gemak....

BTW denk ook eens aan een RAM Drive om je benches van te draaien. Veel Jappanners doen 't ook en halen er goede results mee...

Er zijn overigens best wat guides te vinden over welke windows settings het beste werken voor welke benchmarks.

offtopic:
Maybe ook iets voor dit draadje, niet dat ik je topic wil kapen ofzo ;)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Je mag gerust van mij alles kapen, zolang ik er maar wijzer van wordt/hogere oc haal :D.
Naja ik zal wel eens testen of het een groot verschil is.

Ik zal eens google en zoeken voor de windows settings.

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Verschillen zijn er zeker. Voor Super Pi scheelt het bijvoorbeeld om max mem op 104 of 105 te zetten. Zowiezo alle services killen die je maar kan killen (voor alle benchmarks)

Bij Pifast wil apci disablen wel eens helpen (k7 vooral afaik) of een andere cpu driver gebruiken.

Voor 3D is op XS een mooie guide te vinden in 3d gedeelte, maar die mag imo ook wel eens goed getest worden hier. Als we met z'n allen mooi overzichtje zouden kunnen procuderen van welke kaarten en welke drivers optimaal voor 3D mark 01 / 03 en / of 05 zou ook wel helpzaam zijn...

enz enz enz...

Mocht jij of modje 't liever in een apart draadje hebben ook prima dan maak ik wel ff een keer een nieuwe (als ik tijd heb :) Schatje gaat voor O+)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Maak jij maar een nieuw draadje ben er niet zo goed in, mits het mag van een modje, als je tijd hebt.
Heb zelf ook niet al te veel tijd, ivm werk :).

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Die XS 3dmark guide heb ik compleet uitgevoerd op mijn win2k sp4 install partitie.
Erg goed die guide, weet niet hoeveel punten het opleverde precies, maar het bewijst iig dat je met een kwartiertje regediten etc gewoon een puntenwinst kan halen.
Ik heb het dus over deze:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=1279

Speel vooral ook met je pagefile (swap), dan niet alleen met de grote, maar dump m ook eens op een andere partitie enzo.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

El Snorro schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:57:
Speel vooral ook met je pagefile (swap), dan niet alleen met de grote, maar dump m ook eens op een andere partitie enzo.
AFAIK is het juist beter, om die op de zelfde partitie te hebben als het OS, scheelt seek time voor de HDD... ;)
Aight! schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:56:
Maak jij maar een nieuw draadje ben er niet zo goed in, mits het mag van een modje, als je tijd hebt.
Heb zelf ook niet al te veel tijd, ivm werk :).
Niet om het wannabe-modje uit te hangen, maar dan kan dit topic toch ook gewoon een ander naampie krijgen? Aangezien jij ook de discussie er over aan zwengelt... ;) Mij lijkt het ook wel erg interessant...
* CH4OS bookmarked

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2005 10:13 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
GJ-tje schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:11:
[...]
AFAIK is het juist beter, om die op de zelfde partitie te hebben als het OS, scheelt seek time voor de HDD... ;)
[...]
Niet om het wannabe-modje uit te hangen, maar dan kan dit topic toch ook gewoon een ander naampie krijgen? Aangezien jij ook de discussie er over aan zwengelt... ;) Mij lijkt het ook wel erg interessant...
* Aight! bookmarked
Ik ben niet echt een held in starposten en al die rare tags en zo :P.
Die XS 3d mark guide ga ik vanavond eens proberen :D.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aight! schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:16:
[...]
Ik ga die guide vanavond ook wel effe proberen... Maar waarom zou je een mooie startpost willen? Zijn topics genoeg die dat niet hebben hoor... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2005 10:27 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:16

Syzzer

Prutser

Aight! schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:16:
[...]

Ach, zolang je gewoon zo nu en dan de belangrijkste info die opkomt in je startpost gooit is het prima ;) .

Ontopic:
Zelf heb ik wel aparte parities voor benches. Tegenwoordig gewoon één voor algemeen gebruik (waar ik nu dus op werk, met allerlei achtergrondmeuk) en één om te benchen. Een jaartje terug had ik voor elke bench een aparte partitie zo ongeveer. Dat scheelt wel degelijk, omdat je dan bijvoorbeeld op je 3DM03 partites optimale drivers voor 3DM03 kan zetten en op je 3DM01 voor 01. PiFast had ik wel gewoon op de 3DM01 partitie staan, aangezien die ongeveer gelijk op snelheids en timingsveranderingen reageert als 01, alleen wat extremer natuurlijk ;) .

Eigenlijk moet ik weer eens aparte partities gaan maken overal voor, maar dat kost zoveel kostbare tijd ...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben bezig een Raptor te regelen voor benchen :P
Maar sowieso vind ik het niet zo'n succes om met me normale partitie te gaan benchen, zal je zien dat er weer iets corrupt raakt en moet k weer me windoos formateren :P

Gabriël AM5

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
sapphire schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:33:
Ik ben bezig een Raptor te regelen voor benchen :P
Maar sowieso vind ik het niet zo'n succes om met me normale partitie te gaan benchen, zal je zien dat er weer iets corrupt raakt en moet k weer me windoos formateren :P
Mooie HD :) . Voor de scores maakt het bij mij geen enkel verschil of ik gebruik maak van raptors raid0 of mijn oude IDE schijfje, alleen de test laden wat sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Viss op 31-03-2005 11:40 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

idd, met mijn 4,3GB seagate schijfje had ik de zelfde 3dmark scores als met mijn norrmale schijven.

Maja, je score hangt af van de zwaksteschakel, dus probeer ik iig ervoor te zorgen dat als het de HD mocht zijn dat ie minder zwak is :P

Gabriël AM5

• DaWaN
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb een aparte HD voor benchen, zodat ik geen gevaar loop dat mn HD met MP3's en games crashed :) Eigenlijk PiFast ik alleen maar, 3dmark is niet zo mijn vak :P Voor PiFast heb ik een Windows 2003 Server installatie die in diagnotische mode opstart :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Heeft iemand er hier weleens aan gedacht om je windows versie eens flink te strippen met nlite zodat er vrijwel geen enkele achtergrond services en processen draaien ? Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar heb het nog neit afgemaakt. Misschien dat ik dat na de tentamen week eens doe.

LinkedIn
BlackIntel

• Viss
YoupY schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:50:
Als we met z'n allen mooi overzichtje zouden kunnen procuderen van welke kaarten en welke drivers optimaal voor 3D mark 01 / 03 en / of 05 zou ook wel helpzaam zijn.
Heel erg goed idee, en leuk om te maken !
EvilWhiteDragon schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:00:
Heeft iemand er hier weleens aan gedacht om je windows versie eens flink te strippen met nlite zodat er vrijwel geen enkele achtergrond services en processen draaien ? Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar heb het nog neit afgemaakt. Misschien dat ik dat na de tentamen week eens doe.
Opstarten in diagnostic mode, ook vrij kaal en eenvoudig. (start-uitvoeren-msconfig.exe)

[ Voor 25% gewijzigd door Viss op 31-03-2005 20:30 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Ik heb een keer beetje gerotzooid met dat Windows Xp tweak. Maar dat is helemaal niks.
Heb helaas gisteren mijn 6600 GT naar de dode hardware hemel gestuurd, dus kan het nog niet testen.

Dat wordt dus weer mooi een nieuwe 3d kaart, weet alleen nog niet welke :P.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aight! schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:24:
[...]
Dat wordt dus weer mooi een nieuwe 3d kaart, weet alleen nog niet welke :P.
Reviews en dingen genoeg op het web zou ik zeggen... ;) Maar denk dat je eerder kan kijken, of je nog garantie hebt... Zien dat je GPU overclocked is geweest kunnen ze (zonder een modificatie aan jouw zijde) volgens mij toch niet zien... ;)
Maar back on-topic:

Dat idee wat YoupY postte, word dan wel een soort van opsomtopic, dus ik vraag me af, of het wel zou mogen van een modje, maar op zich ben ik wel voor... :) Lijkt mij namelijk wel handig...
* CH4OS ziet het al heel groots voor zich... * CH4OS heeft alleen geen tijd om het zo groots te maken... O+

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2005 11:00 ]

• Syzzer

Syzzer

Prutser

GJ-tje schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:27:
[...]
Reviews en dingen genoeg op het web zou ik zeggen... ;) Maar denk dat je eerder kan kijken, of je nog garantie hebt... Zien dat je GPU overclocked is geweest kunnen ze (zonder een modificatie aan jouw zijde) volgens mij toch niet zien... ;)
Maar back on-topic:

Dat idee wat YoupY postte, word dan wel een soort van opsomtopic, dus ik vraag me af, of het wel zou mogen van een modje, maar op zich ben ik wel voor... :) Lijkt mij namelijk wel handig...
* Syzzer ziet het al heel groots voor zich... * Syzzer heeft alleen geen tijd om het zo groots te maken... O+
Je zult vanzelf discussie krijgen over aangedragen oplossingen en als de TS de fipo (oh, wat hou ik van afkortingen :p ) gewoon regelmatig update om zo tot een 'FAQ' te komen denk ik niet dat iemand er wat optegen heeft :) .

Ik heb zelf wat zitten spelen met de services, maar alleen in me gewone windows install. Je kunt er redelijk wat geheugenruimte mee besparen zie ik al wel. BInnenkort eens proberen op mijn tweakinstall. Dan draai ik ervoor en erna wel wat PiFastjes.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Ja, dat heeft Syngrow gedaan, en ook wel winst mee behaald :)
Ik zal m eens langsturen in dit topic zodat ie wat tips+uitleg etc kan geven :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:36:
[...]

Ja, dat heeft Syngrow gedaan, en ook wel winst mee behaald :)
Ik zal m eens langsturen in dit topic zodat ie wat tips+uitleg etc kan geven :)
Zo erg zelfs dat ie er geen paint meer in had zitten :Y)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Syzzer schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:25:
[...]

Je zult vanzelf discussie krijgen over aangedragen oplossingen en als de TS de fipo (oh, wat hou ik van afkortingen :p ) gewoon regelmatig update om zo tot een 'FAQ' te komen denk ik niet dat iemand er wat optegen heeft :) .

Ik heb zelf wat zitten spelen met de services, maar alleen in me gewone windows install. Je kunt er redelijk wat geheugenruimte mee besparen zie ik al wel. BInnenkort eens proberen op mijn tweakinstall. Dan draai ik ervoor en erna wel wat PiFastjes.
Fipo???
Ik zal hem wel updaten en bij houden en ooit ook een mooi start post maken (vind ik altijd mooi en netjes uitzien, overzichtelijk) als ik weet hoe ik dat moet doen :D.

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Fipo, first post ;) . Of is dat nou weer de post na de Topicstart :? . Ach, je snapt m :p .

Net dus heel enthousiast geen services killen, bedenk ik me halverwege opeens dat ik voor en naderhand wilde testen. Ik ga ze niet weer terug zetten, dus helaas, geen vergelijking van mij. Sorry.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DaWaN schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:46:
[...]

Zo erg zelfs dat ie er geen paint meer in had zitten :Y)
is dat zo gek dan ? heb ik geloof ik neit eens op me main instalatie ;)

btw. trouwens net een Raptort 36gb voor 50€ gekocht :)

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 02-04-2005 23:32 ]

Gabriël AM5

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sapphire schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:31:
[...]

is dat zo gek dan ? heb ik geloof ik neit eens op me main instalatie ;)

btw. trouwens net een Raptort 36gb voor 50€ gekocht :)
Nee, maar dan kun je moeilijk een screenshot maken ;) Btw, leuke aankoop, nu nog een 2e erbij voor RAID0 ;)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Zo kleine update, vanavond zoek ik verder.

• Viss
Erg veel info over het tweaken van diverse OS Blackviper.com Bijvoorbeeld win2k services of XP services

Probeer als je gebruik maakt van een Ati X8x0 kaart de volgende memory timings eens, maakte voor mij bijna 1000 punten verschil in 3D01(Atitool .24 beta, eerdere versies werkt mem tab niet goed voor X850) In andere benches ook iets meer punten, maar relatief grootste verschil in 3D2001.

TRCDRD: 7
TRCDWR: 3
TRP: 5
TRAS: 13
TRRD: 4
TWR: 6
TR2W: CL+2
TW2R: 4
TR2R: USE TWR RULE
TR2R: 2
WR_LATENCY: 1.5
CAS_LATENCY: 7
CMD_LATENCY: 0
STR_LATENCY: WR LATENCY
REFRESH_RATE: 0x75
TRFC: 23

Bron: XS

[ Voor 102% gewijzigd door Viss op 05-04-2005 15:14 ]

Verwijderd

Deze is net zoiets als blackviper maar misschien wel handig:

http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks1.htm

Goed topic dit laten we er wat van maken dus tweakers heb je tips post ze hier!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14

Epsilon

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:36:
Deze is net zoiets als blackviper maar misschien wel handig:

http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks1.htm

Goed topic dit laten we er wat van maken dus tweakers heb je tips post ze hier!
Die tweaks missen een bak

Die van xtremesystems is een stuk beter. Werkt met win2k en winxp.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Ik heb dus eindelijk te horen gekregen dat ik mijn 3d kaart weer terug krijg, kijken of ik de 21k bij 3dmark01 kan overwinnen, met Win 2000 en verschillende tweaks.

Ik had nog gezocht, de meeste mensen met de beste resultaten hebben allemaal Windows 2000.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Draaidje is ook bezig op xtremesystems:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59812

Ga ik toch maar eens in de gaten houden, helaas nog niks getest, wil eerst BH-5 mem binnen zien te krijgen, dan ga ik eens Windows 2000 of andere ossen testen.
Pagina: 1