Toon posts:

FTP connectivity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Vreemd gevalletje waterschade hier:
De Spelers:
Windows 2003 server met Serv-u als FTP server. Twee netwerkkaarten met nat aan op de kaart die externe verkeer doorgeeft.
Case:
Poorten 21 en 20 staan open en het heeft altijd prima gewerkt. Welnu als ik de server een verse start geef, dan kan ik via Ws-FTP naar buiten ftp(en) en connecten met andere FTP servers (bv naar mijn home page. Ook kan een ieder met een FTP account op mijn server (via de genoemde serv-u) inloggen op mijn ftp etc. Na verloop van tijd lijkt alles geblokkeerd te worden en is er geen enkel FTP verkeer meer mogelijk niet naar buiten en vanaf buiten ook niet meer naar mijn server. Verder draait alles keurig door en blijven apache webserver en mailserver gewoon bereikbaar.

Start ik de server opnieuw op, dan werkt alles weer toppie voor een paar uur en dan gaan we weer hetzelfde schuitje in. Firewall is OK dus daar ligt het niet aan ..

Hoop dat iemand een idee heeft. Lijkt erop of dat er een service stopt met draaien, maar ook dat heb ik al gecontroleerd. Tevens is in de logboeken niets te vinden.

Gr Lenbasis :?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Staat in de event viewer iets over een crash? (run > eventvwr)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas geen foutmeldingen in event viewer, altans geen gerelateerde zaken.

Verwijderd

Als ie het weer niet doet, probeer dan steeds 1 van de gerelateerde services te stoppen en opnieuw te starten, zo kun je het waarschijnlijk pinpointen . . . . .

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:17:
Vreemd gevalletje waterschade hier:
Hoop dat je hiermee de NAT (ics) service bedoeld van windows ? (om aan te geven dat het een grapje is kun je :( ;) 8) smilies gebruiken.

Draai ook eens netstat -a om te zien of er soms connecties open blijven staan. zie ook chazerboz. (echt helpen gaat alleen lukken als je verder komt dan "het loopt vast" )

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 31-03-2005 14:08 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alvast bedankt voor de info. Netstat -a geeft geen vreemde zaken weer. FTP is listening, staan verder geen connecties open die worden vastgehouden. Ik heb eens gekeken naar de services, en vergeleken met een werkende en niet werkende situatie, en ook daar valt weinig eer te behalen. Ik heb zojuist de servive van serv-U gestopt en gestart, maar ook dat maakt niet uit. Aangezien ik op dat moment ook niet meer via FTP naar buiten kan , leek me dat toch al niet veel zin hebben. Ik snap dat je met de melding het loopt vast ook niet veel kan, maar ik zou niet weten wat ik er verder nog over kan melden.

Na regen komt zonneschijn, maar hier wordt het alsmaar natter 8)7

Gr lenbasis >:)

Verwijderd

Topicstarter
Deze is opgelost:

Hoe ????

Door servicepack 1 van 2003 server te installen. Tis raar maar waar 8)

Groet lenbasis >:)
Pagina: 1