Toon posts:

probleem P4 3.4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn Acer Aspire 1714SMi laptop.
mijn processor wordt nl sinds een paar dagen verschikkelijk heet (stationeer 50 graden full load 70+)
voorheen nooit last van gehad. ook mijn hardeschijf wordt laatste tijd vrij heet na een tijdje (na startup 20/25 graden maar na uurtje tussen 40 en 50 graden

Acer Aspire 1714SMi laptop
Pentium 4 3.4GHz, 1GB SDRAM, 120GB HDD 7200rpm, GeForce FX Go5700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

werken de fannetjes in je laptop wel en wordt de luchtstroom niet geblokkeerd :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja fans werken allemaal goed en er is niks wat lucht in de weg zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Hoor je aparte geluiden ? Merk je van de buitenkant ook dat ie te warm wordt ? Heb je de laptop open gehad ? Heb je handmatig aan de sinks en de hdd gevoeld ? Heb je nog garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn voor een dergelijke proc érg normale temps, op de desktop al, maar in een laptop zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Niks aan de hand lijkt me, die p4 is geen mobile een vreet stroom. Stroom betekend hitte. Omdat je cpu na een tijdje warmer wordt, zal ook de casetemp omhoog gaan waardoor je HD het ook extra warm krijgt. Alleen laptops kunnen er wel redelijk tegen. Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij is me laatst wel 2 keer gecrash (volgens mij door te hoge temperatuur) en kast wordt van buiten ook warm. heb hem ook open gehad en als je koeler dan voelt kun je er volgens mij wel een ei op bakken als ie groot genoeg zou zijn.
tevens vind ik 70+ graden wel erg hoog ook al is het dan een laptop
en ja heb nog garantie want ding is is juni 2004 pas gekocht maar als zelf op kan lossen doe ik dat liever want kan het ding eigenlijk niet missen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

HEb je hem voorheen wel echt gestressed dan ?

Als je echt een duidelijk verschil van 10-20 graden ineens na gelijkwaardig gebruik hebt, hoe ik je post opvat, ook in idle toestand, dan moet er simpelweg iets niet goed zitten met de interne flow. Als je garantie hebt zelf niet aan rommelen. Anders zul je hem toch echt open moeten maken. Ik weet niet wat de normale temps zijn voor die laptop maar uitvallen lijkt me geen goed teken.

[ Voor 77% gewijzigd door under-world op 30-03-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
70 graden is bij ongeveer 70 cpu usage en dat heb ik zeker al veel vaker gahad dus omstandigheden zijn niet echt veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Je zou de fans kunnen vervangen voor wat exemplaren met wat meer flow om de casetemp naar beneden te gooien maar vergeet je garantie na dat soort acties. Werkt het dan werkt het. Het zijn ook geen misselijke specs die je daar in dat bakkie hebt zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door under-world op 30-03-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fans zijn lastig te vervangen omdat ze in compleet flow ding zitten ingebouwd. maar specs zijn standaard dus in principe zouden standaard fans het dan aan moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Als je alleen vindt dat ie echt te warm wordt maar verder werkt zullen ze zeggen dat je dat binnen 14 dagen na aankoop had kunnen laten weten. Maar als ie echt geregeld uitvalt door hitte zou ik hem terugsturen. Je kan simpelweg niks doen zonder je garantie te verspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Mee terug gaan, en eventueel een andere halen. P4 wordt veel te heet. Haal je zelf een mobile, ruil em om, of leg wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn eigenlijk temperaturen die een p4 kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 09:35
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:01:
wat zijn eigenlijk temperaturen die een p4 kan hebben?
Ik dacht iets van een 85 graden (schiet me niet dood als het niet juist is :)). Daarbij , hij schakelt zichzelf toch uit bij te hoge temps (heb ik eens gezien op tomshardware )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85 graden, idd. Dat kan hij hebben. Lijkt me sterk dat hij crashed door de hitte. Het zal een prescott zijn (en gezien je harddisk), en je laptop een desktop replacement IPV een echte laptop, en zeker de P4's worden nou eenmaal heet. Ik heb een Athlon64 3000+ in mijn laptop, die verbruikt ongeveer de helft als wat je P4 doet (en is vaak sneller, maar dat terzijde), maar zelfs die word onder stress gebruik (videokaart vol belast) zo'n 49 graden, wat ik voor een Athlon64 best warm vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit lijkt me een laptop probleem en dus ook meer op z'n plaats in CSL

Move DOC -> CSL

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1