[flash] flash over text

Pagina: 1
Acties:

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb me weer rot gezocht op GoT maar kon hier nix over vinden, misschien wel logisch maargoed :P

Jullie kennen allemaal wel die irritante flash reclames die zomaar KABOEM midden op een pagina komen? juist ja, heeft iemand enig idee hoe je dat kan doen?
wat ik wil maken is een serietje thumbnails rechts op een site, en als je over een thumbnail gaat moet die vergroten, over de site heen, tot z'n originele grootte...
Ik kom dr niet uit, maar het lijkt me wel het handigst dit met flash te doen? ik heb geen idee waar anders mee...

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Van flash heb ik helaas geen verstand, maar een idee over 'waar anders mee' heb ik wel.

Je zou namelijk een container (div) kunnen maken die onzichtbaar over de pagina heen ligt en zodra je op een plaatje klikt met javascript het juiste plaatje in deze container laden en de container visible maken. Het voordeel is dan dat mensen niet persee flash nodig hebben (en dat het minder beslag legt op je processor).

Je kunt natuurlijk ook nog de oude vertrouwde popup gebruiken om het orgineel te laten zien. Dat is misschien nog wel het makkelijkst, dat scheeld waarschijnlijk weer gedoe met crossbrowser compatibility. Al is dat waarschijnlijk niet wat je wilt en je loopt misschien weer tegen popupblockers aan bij deze oplossing. ;)

Of dit een van deze oplossingen voor je probleem beter is weet ik niet, maar het dus wel degelijk anders/zonder flash. In ieder geval succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Mac_Cain13 op 30-03-2005 23:10 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je kunt zelfs nog een stap verder gaan en een de thumb in een klein divje stoppen en die met javascript vergroten als je er overheen gaat en er een flash in zetten

Stoer; Marduq