Heys
Ik en nog iemand zijn bezig met een design die zowel in HTML als in PHP geschreven is. (Denk aan login scripts e.d.) Echter vroeg ik me het volgende af; Ik heb wel eens site's gemaakt simpel met HTML maar dan moet je elke pagina apart wijzigen. Denk aan een poll of menu's. Aangezien we niet met frames willen gaan werken zoeken we dus een manier om maar één pagina te hoeven aan te passen en niet allemaal apart. (Bijvoorbeeld alleen de index.) Nu heb ik al wat gezocht en een PHP Pagina Script gevonden maar hoe gaat dit precies in zijn werk? Dit is wat ik gevonden had:
Maar hoe gaat dit nou in zijn werk of zijn er andere oplossingen voor? Ik hoop dat jullie het begrijpen. Bedankt iig!
Ik en nog iemand zijn bezig met een design die zowel in HTML als in PHP geschreven is. (Denk aan login scripts e.d.) Echter vroeg ik me het volgende af; Ik heb wel eens site's gemaakt simpel met HTML maar dan moet je elke pagina apart wijzigen. Denk aan een poll of menu's. Aangezien we niet met frames willen gaan werken zoeken we dus een manier om maar één pagina te hoeven aan te passen en niet allemaal apart. (Bijvoorbeeld alleen de index.) Nu heb ik al wat gezocht en een PHP Pagina Script gevonden maar hoe gaat dit precies in zijn werk? Dit is wat ik gevonden had:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <?PHP $pagina = $_GET['pagina']; // Kijken naar welke pagina hij moet $standaard = 'home.php'; // De pagina waar hij naar toe gaat als er geen pagina is opgegeven $verboden = array("config.php","index.php"); // Verboden pagina's Function pagina($bestand) { if (file_exists($bestand)) { include $bestand; } else { include $standaard; } } if (empty($pagina)) { // Kijken of er een pagina is opgegeven pagina($standaard); } else { if (in_array($pagina, $verboden)) { // Controleren of bestand is toegestaan pagina($standaard); } else { pagina($standaard); } } ?> |
Maar hoe gaat dit nou in zijn werk of zijn er andere oplossingen voor? Ik hoop dat jullie het begrijpen. Bedankt iig!
[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 30-03-2005 22:23 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".