[PHP] Pagina Script

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 21:11

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heys

Ik en nog iemand zijn bezig met een design die zowel in HTML als in PHP geschreven is. (Denk aan login scripts e.d.) Echter vroeg ik me het volgende af; Ik heb wel eens site's gemaakt simpel met HTML maar dan moet je elke pagina apart wijzigen. Denk aan een poll of menu's. Aangezien we niet met frames willen gaan werken zoeken we dus een manier om maar één pagina te hoeven aan te passen en niet allemaal apart. (Bijvoorbeeld alleen de index.) Nu heb ik al wat gezocht en een PHP Pagina Script gevonden maar hoe gaat dit precies in zijn werk? Dit is wat ik gevonden had:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?PHP

$pagina = $_GET['pagina']; // Kijken naar welke pagina hij moet
$standaard = 'home.php';  //  De pagina waar hij naar toe gaat als er geen pagina is opgegeven

$verboden = array("config.php","index.php"); // Verboden pagina's

Function pagina($bestand)
       {
       if (file_exists($bestand)) {
           include $bestand;
           } 
       else {
           include $standaard;
           }
       }

if (empty($pagina))  { // Kijken of er een pagina is opgegeven
   pagina($standaard);  
   } 
   else {
      if (in_array($pagina, $verboden))  { // Controleren of bestand is toegestaan  
         pagina($standaard);  
         } 
      else {
      pagina($standaard);  
         }
   }

?>

Maar hoe gaat dit nou in zijn werk of zijn er andere oplossingen voor? Ik hoop dat jullie het begrijpen. Bedankt iig! :)

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 30-03-2005 22:23 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ga maar eens wat lezen over includes, dat is alles wat je nodig hebt :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

dus jij wil dat wij ff een php scrippie voor je prakken ?
best.. komt ie:
code:
1
http://www.phpfreakz.com

sow klaar >:)

Wij willen hier op tweakers het niveau hoog houden, en gaan er dus ook vanuit dat de topicstarter zelf al enige ervaring heeft in het desbetreffende vakgebied.
Ook is het een must dat jij ons weet te vertellen wat jij zelf al heb gedaan om dit probleem op te lossen.
En waar jouw klempunten zitten.
En natuurlijk waarom de zoekfuntie niet gaf wat jij wilde! (hint INCLUDES!!)

Dit kan je natuurlijk ook gewoon even in de FAQ terug lezen 8)

Anders lijkt jouw vraag namelijk verdomde veel op een scriptrequest.. en tja.. daar doen we niet aan !

edit:

wolfboy was me net voor!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 22:29 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 21:11

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Zal maar meteen bij vermelden dat ik aardig leek ben op PHP gebied. Maar ik zal daar wel eens wat over zoeken! Bedankt. En nee, ik zoek geen voorgekouwt script. (Helemaal niet zelfs want daar leer ik niks van.) Alleen iemand die wat info kan geven hoe dit in z'n werking gaat :) Maar de reacties te zien zal er wel meteen een slot op geknald worden oid. Helaas. Ik ken die PHP site's wel maar daar staan complete scripts op en zoals ik al zei; copy-paste werk is niet echt iets waar je van leert. Daarom dat ik het hier vraag.

[ Voor 80% gewijzigd door TommyGun op 30-03-2005 22:29 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
zoals jij het nu doet heb je ongeveer de grootste veiligheidsrisico van allemaal gecreeerd..

ik kan nu mijn eigen php code laten draaien op jouw pc..

check of je include ook van je eigen domein af komt, of beter nog voeg "http://jouwserver.nl/blaat/" toe aan de includes

[ Voor 29% gewijzigd door BasieP op 30-03-2005 22:27 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je zit helemaal in het verkeerde forum; Programming & Webscripting gaat hier o.a. over serverside programmeren. Begin daar eens met de faq en kijk eens andere topics door. Een tutorial volgen zou ook wel op z'n plaats zijn denk ik aangezien de vragen die je nu stelt wel heel erg basis van aard zijn...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.