Zoals je in de topictitel kunt lezen is 't een bekend probleem wat ik heb 
Ik heb dus een Matrox G400 dualhead, 16 MB, waarop ik op de TV-out logischerwijs mijn tv heb aangesloten. Het beeld is echter zwart/wit
De volgende situaties en echt alle combinaties daarvan heb ik uitgeprobeerd:
• tv-out signaal op PAL of NTSC. PAL zou moeten werken, maar is ook gewoon zwart-wit
• Composite of S-Video aansluiting en allebei tegelijk geprobeerd ('t gaat wel via een scart-blok, maar mijn TV heeft alleen maar scart-ingangen)
• De TV-out dongle die ik heb is de goede voor deze matrox kaart (7-pins DIN connector, geen 4-pins)
• Op mijn TV zowel het gewone als het Y/C AV kanaal geprobeerd
• Drivers opnieuw geinstalleerd, met de nodige malen rebooten
• En ja, warempel, de Black/white modus staat uit in Powerdesk
Ik word hier een beetje simpel van, want het vorige kaartje dat ik had, was precies dezelfde, alleen dan met 32MB geheugen en die deed het perfect, totdat de BIOS vorige week plotseling met de nodige piepjes aanduidde dat 'ie overleden was.
Matrox fora en faqs bieden helaas geen oplossing, net zo min als de TV-out faq
Weet iemand nog andere mogelijkheden/oplossingen?
Ik heb dus een Matrox G400 dualhead, 16 MB, waarop ik op de TV-out logischerwijs mijn tv heb aangesloten. Het beeld is echter zwart/wit
De volgende situaties en echt alle combinaties daarvan heb ik uitgeprobeerd:
• tv-out signaal op PAL of NTSC. PAL zou moeten werken, maar is ook gewoon zwart-wit
• Composite of S-Video aansluiting en allebei tegelijk geprobeerd ('t gaat wel via een scart-blok, maar mijn TV heeft alleen maar scart-ingangen)
• De TV-out dongle die ik heb is de goede voor deze matrox kaart (7-pins DIN connector, geen 4-pins)
• Op mijn TV zowel het gewone als het Y/C AV kanaal geprobeerd
• Drivers opnieuw geinstalleerd, met de nodige malen rebooten
• En ja, warempel, de Black/white modus staat uit in Powerdesk
Ik word hier een beetje simpel van, want het vorige kaartje dat ik had, was precies dezelfde, alleen dan met 32MB geheugen en die deed het perfect, totdat de BIOS vorige week plotseling met de nodige piepjes aanduidde dat 'ie overleden was.
Matrox fora en faqs bieden helaas geen oplossing, net zo min als de TV-out faq
Weet iemand nog andere mogelijkheden/oplossingen?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz