Toon posts:

Grafische kaart RAM geheugen weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb net "The Settlers, Herritage of kings" gekocht. Voordat deze wil gaan spelen doet hij alleen een systeemcheck, en daar komt mijn mega- pc niet doorheen omdat deze volgens The Settlers geen 32 MB videogeheugen of meer heeft. Nu zit er een ATI Radeon 9000 met 128 MB in dus snap ik niet waar hij het over heeft. Voor de zekerheid heb ik ook de laatste Direct X versies geinstalleerd. Ik heb wel sinds kort een TFT scherm en een CRT gelijktijdig aangesloten, maar ook als ik de CRT er uit trek blijft het probleem.

Ik merk ook problemen in Windows Media Player, daar mag ik ineens niet meer naar "Volledig scherm", er staat dan "Als u de opdracht volledig scherm wilt gebruiken, moet u misschien de beeldscherminstellingen in Windows aanpassen. Open het onderdeel beeldscherm in het configuratiescherm en probeer de hardwareversnelling in te stellen op Maximaal".

Ook dit heb ik gedaan... ik heb nu alleen helemaal geen ideeen meer, er is iets mis met m'n PC of de software, maar ik kan er niet achter komen wat. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook de nieuwste drivers voor je grafische kaart geinstalleerd?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Klinkt idd als een driverprobleem.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat zijn de minimale specs voor Settlers V? Een Radeon 9000 lijkt mij op het randje, 128 Mb of niet. Lees de 'readme.txt' op de cd/dvd es na.

edit:
K, als je niet alleen met dat spel problemen hebt, ligt het misschien niet aan de specs...

[ Voor 31% gewijzigd door Borromini op 30-03-2005 22:13 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:59
Is het geen DirectX probleem?

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Borromini schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:12:
Wat zijn de minimale specs voor Settlers V? Een Radeon 9000 lijkt mij op het randje, 128 Mb of niet. Lees de 'readme.txt' op de cd/dvd es na.
Ik speel Settlers 5 op m'n Ati M7 (7500) op mijn laptop, zonder problemen. En daar maar 64 mb videoram in. Dat moet dus makkelijk gaan.

Je zou eens kijken wat dxdiag er van zegt (start, run, dxdiag). In het tabblad Display zie je het aantal mb's.

Anders eens proberen de nieuwste Ati drivers of Omega drivers te proberen. Op mijn kaart had ik het probleem met settlers dat ik de mannetjes niet zag maar de rest van het spel werkte wel goed. Nieuwste drivers installeren losten dat op.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft raar, ik heb de laatste drivers geinstalleerd en dxDiag ziet geen problemen (goeie tip trouwens). Bij mij draait Settlers inderdaad ook gewoon goed op de laptop. Ik snap er helemaal niks van, ook dat de Mediaplayer geen DVD's meer wil spelen blijft erg raar. Bedankt voor de tips alvast.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mediaplayer (is dat MPC?) speelt niet zomaar DVDs af. Daar heb je wat codecs voor nodig voor DVD afspelen, vanwege MPEG2. Of neem Zoomplayer die wel DVD mode kent voor afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
MrDummy schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:23:
Mediaplayer (is dat MPC?) speelt niet zomaar DVDs af. Daar heb je wat codecs voor nodig voor DVD afspelen, vanwege MPEG2. Of neem Zoomplayer die wel DVD mode kent voor afspelen.
Klopt, maar ik heb ook alle codecs ets er op gezet... meest vreemde is ook dat bij een MP3-tje de gewone grafische equalizer niet full screen meer wil draaien, dan geeft hij ook al die melding. Ik snap er echt helemaal niks meer van en kan er ook al niks over vinden.
Pagina: 1