2de HDD blijft ratelen terwijl hij niet wordt gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02 08:07

Sm0k3r

cough...cough...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nog nooit een probleem gehad met een 2de HDD zodoende dat ik dit hier post om te kijken of jullie hier ervaring mee hebben.

slave disk (probleem) is niet actief of wordt niet gebruikt (alleen mp3 en films) maar blijft langzaam door tikken op de achtergrond, ik gebruik geen raid kaart en het zijn beide WD caviar pata disks.

Kent iemand dit probleem of kent iemand software waarmee ik dit kan monitoren of checken??
Er zijn geen beschadigde clusters en alles is gedefragged.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-03 16:26
windows xp maakt op je 2e schijf als die bestaat en je hebt system restore aanstaat, een map "system volume information" aan. Hier worden dus ook bestanden in opgeslagen.

het kan ook zijn dat er ook een swapfile word aangemaakt op je 2e schijf. hierdoor zal ie dus wel gebruikt worden.

edit: als je op het forum had gezocht, had je ook gevonden dat je je 2e hdd kan laten uitzetten als hij niet word gebruikt voor een tijdje. Dit kan je doen in Configuratie Scherm -> Energie Beheer

suc6

[ Voor 28% gewijzigd door NoFearWizz op 30-03-2005 21:52 ]

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Topicstarter
NoFearWizz schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:49:
windows xp maakt op je 2e schijf als die bestaat en je hebt system restore aanstaat, een map "system volume information" aan. Hier worden dus ook bestanden in opgeslagen.

het kan ook zijn dat er ook een swapfile word aangemaakt op je 2e schijf. hierdoor zal ie dus wel gebruikt worden.
stom stom vergeten erbij te vertellen wat ik draai,
specs:

P4 2.6@3.068 1024MB BFG OC 6800ULTRA
Win2k SP4

Ik heb trouwens de schijf gechecked op stiekeme progs. (spyware,virus,trojan) maar er staan echt alleen backups van games, films, mp3 op, dus geen executables, ik hoor hem zelfs nu (tik tik tik tik) maar mijn ledje van schijfjes knippert niet hmmmmm....

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Verwijderd

P4 2.6@3.068 1024MB BFG OC 6800ULTRA.... niet echt noodzakelijke informatie lijkt me..
snap wel dat jet wil vermelden.

Draai is een tooltje ala powermax om je hd te checken op fouten,.. ratelen lijkt me niet echt jovel.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:58:
P4 2.6@3.068 1024MB BFG OC 6800ULTRA.... niet echt noodzakelijke informatie lijkt me..
snap wel dat jet wil vermelden.

Draai is een tooltje ala powermax om je hd te checken op fouten,.. ratelen lijkt me niet echt jovel.
[bescheiden mode] is niet echt een porsche toch?? :)

powermax thnx, doe het nu effe checken.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Topicstarter
Vreemd vind niks vreemd, maar hij is ook niet kapot, denk je dat hij signaaltjes krijgt en daardoor blijft ratelen??

Pagina: 1