[gentoo/gnome] firefox niet twee maal starten.

Pagina: 1
Acties:

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Hoi, ik heb een probleempje met firefox.
Wanneer ik onder gnome firefox voor de tweede maal start, krijg ik een popup van een schermpje met de titel 'Gecko' en verder niets. Deze popup is tot het minimali geminimaliseert zoals hier te zien is: http://m-thijz.com/pics/ff-twice.png

Wanneer ik dit scherm vergroot ziet het er zo uit:
http://m-thijz.com/pics/ff-twice-resize.png

Overigens denk ik niet dat dit met de profielen te maken heeft, aangezien ik de 'lock' uit het profiel verwijderd heb tijdens het draaien van firefox. Na het wegklikken werkt de browser zonder problemen.

info:
Gentoo
Gnome 2.10.0
Gecko/20050330
Firefox/1.0.2
code:
1
[ebuild   R   ] www-client/mozilla-firefox-1.0.2-r1  +debug* +gnome +java -ldap -mozdevelop -moznoxft -mozsvg -mozxmlterm -xinerama -xprint 0 kB

(icm met mozilla heb ik geen problemen)

[ Voor 5% gewijzigd door M-ThijZ op 30-03-2005 21:31 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Je gebruikt ~arch, wat wil je dan?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
irondog schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:01:
Je gebruikt ~arch, wat wil je dan?
Ik denk niet dat het veel uit maakt, maar ik zal eens terugvallen op stable.
Verder betekend ~arch niet meteen dat het buggy als de pest is. Het betekend dat de ebuild in testing stage is, dat er dus problemen met het compileren kunnen zijn. Ik ben geen enkel probleem tegengekomen. Als je op de mozilla.org kijkt zie je dat firefox-1.0.2 een volledige final release is en geen buggy testing release.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

M-ThijZ schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:44:

Ik denk niet dat het veel uit maakt, maar ik zal eens terugvallen op stable.
En ik denk dat je er weinig van begrijpt. Terugvallen van ~arch naar arch gaat namelijk niet, tenminste niet als 'system' unstable is dan ineens spijt krijgt.
Verder betekend ~arch niet meteen dat het buggy als de pest is.
Maar wat mij betreft betekent het wel dat je systeem ooit breakt als je regelmatig zit te updaten en dat kan op werkelijk 1000 manieren.
Het betekend dat de ebuild in testing stage is, dat er dus problemen met het compileren kunnen zijn. Ik ben geen enkel probleem tegengekomen. Als je op de mozilla.org kijkt zie je dat firefox-1.0.2 een volledige final release is en geen buggy testing release.
Installeer dan maar eens de build die mozilla.org ter download aanbiedt en kijk of je dan hetzelfde hebt. Het stable benoemen door de packager valt niet vaak (of nooit) samen met het stable benoemen van de makers van de software.

Wie weet gebruik je gewoon een buggie build van een van de dependencies van Firefox. Ik haal het niet voor niets aan en probeer alleen maar mee te denken, maar kan newbies op ~arch vaak niet helemaal volgen.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Je hebt gelijk, als ik de binairy van mozilla.org download is het probleem verholpen, als ik de stable versie gebruik heb ik het probleem nog steeds.
Ik zal nu eens kijken wat er gebeurt met de binairy uit portage.

---

Ik heb hetzelfde probleem met mozilla-firefox-bin, waar zou het nu aan kunnen liggen? Wat is het verschil tussen de binairy van mozilla.org en die uit portage?

[ Voor 29% gewijzigd door M-ThijZ op 31-03-2005 19:54 ]

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Aangezien wel meer dingen raar beginnen te doen (veel sigsevs in KDE) besluit ik om gentoo eens opnieuw te instaleren en dit maal zoveel mogelijk stable te blijven. :)
Pagina: 1