[iBook] Na vervangen hdd geen ventilator meer naast hdd.

Pagina: 1
Acties:

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:07
Gisteren heb ik de hdd van mijn iBook vervangen. Ik had gelijk al wat problemen met de sluimerstand, waar ik later gelukkig de oplossing voor gevonden heb. Nu heb ik hier net het programma Temperature Monitor gedownload, en ik zie hier wel heel erg hoge waardes. 1: 56 graden, 2: 58 graden 3: 54 graden en 4: 37 graden. Dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling.
Tevens heb ik het idee dat de ventilator die normaalgesproken de hdd cooled niet meer aan springt bij hoge temperaturen. Misschien ben ik iets vergeten aan te sluiten bij de operatie van de iBook.
Hoe de waardes waren van voor de operatie weet ik niet, ik heb simpelweg nooit problemen gehad met een warm aanvoelende iBook.

Weet iemand hier misschien wat de normale waardes zijn als de iBook een dagje aan staat? En weet iemand misschien een oplossing van die ventilator?

Lekker!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een iBook heeft geen ventilator voor de harde schijf. Enkel eentje voor het hele systeem die pas aan gaat als het echt nodig is, dat geeft dan een soort stofzuigergeluid dus merk je dat echt wel.

De tempraturen die jij daar geeft lijken me niet heel erg extreem, vooral als je iBook al een tijdje aan staat.

Ik heb X Resource Graph altijd aan staan met daarop ook de tempratuur bij de processor (andere vind ik niet interessant) en daar loopt het altijd tussen de 30 en 60 graden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
dr zit er wel eentje naast, bedoel je die?

PSN: djmurcielago

• Napsju
djmurcielago schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:39:
dr zit er wel eentje naast, bedoel je die?
Zou kunnen, ken de indeling van de iBook niet zo, ben enkel op zoek gegaan naar waar de hdd zat, en die had ik vrij snel gevonden.

Heb inmiddels de oorspronkelijke schijf er weer in terug gezet. Dit bevallt me qua geluid en temperatuur toch beter. Ook heeft de oorspronkelijke schijf een uitleesbare S.M.A.R.T, die nu een temperatuur heeft van 39 graden. Dit lijkt mij toch beter. De schijf gaat morgen terug en ik zit nog lekker met mijn kleine schijfje van 30GB.

Lekker!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:19

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien even opstarten met appeltje P R ingedrukt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
dat snap ik niet, je hebt em open gehad, maar je weet niet waar de fan zit? heb je je ogen dicht gedaan ofzo?
Afbeeldingslocatie: http://www3.telus.net/thewitt/BT/BTiBG4_2.jpg
zo zou die dr uit van binnen

[ Voor 29% gewijzigd door Murcielago op 31-03-2005 00:14 ]

PSN: djmurcielago

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

djmurcielago schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:13:
dat snap ik niet, je hebt em open gehad, maar je weet niet waar de fan zit? heb je je ogen dicht gedaan ofzo?
[afbeelding]
zo zou die dr uit van binnen
Heej, bij mij zit er geen blauwe USB Stick in! B)

Dit is trouwens wel een 14" model, maar de 12" verschilt inderdaad niet zo veel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Fan gaat pas blazen als er een waarde boven de 62 graden wordt gemeten.
Draai DNETC maar is en zie!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Napsju
Ballebek schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:23:
Fan gaat pas blazen als er een waarde boven de 62 graden wordt gemeten.
Draai DNETC maar is en zie!
Wat moet ik me bij dat DNETC voorstellen? Is het een programma, commando of wat? Op macupdate hebben ze het niet iig.

Lekker!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1